pony z'n benen worden kaal...:?:?:?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

pony z'n benen worden kaal...:?:?:?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 12:29

Hallo! ik heb een vraagje...
Mijn pony is een beetje een problemen paardje maar nou heeft hij het volgende....
Aaan de binnenkant van zijn benen bij zijn kogels wordt hij kaal...
ik rij altijd met beschermers, maar ik heb nu dus ong 2 weken met kieffer beenbeschermers met van die klipjes gereden, en nou word hij een beetje kaal...
Het leek er eerst op dat hij met zijn benen tegen elkaar liep ofzo, want af en toe loopt hij ook zonder.
Maar het kan ook zijn, want ik hoor hem de laatset paar dagen weer veel klapperen, bij zijn benen, dat ie met zijn achterbenen zijn voorbenen aantikt....
Maar kan het ook zijn dat het aan de beschermers ligt?? ik doe nu maar even een tijdje van die peeskappen om, om te kijken of het misschien toch aan die kieffer dingen ligt....
Wat denken jullie???
GRAAG MENINGEN!!!! *LOL*
xxx Ilona

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:19

Mijn oude pony kreeg het ook van beenbescherming soms past het niet zo goed en krijg je dat.
Is het echt kale huid of is het misschien iets anders mok ofzo????

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:36

Misschien schuurt er zand tussen het paardenbeen en de beschermer ? Niet dat jij niet goed je beschermers schoonmaakt, maar ik kreeg last van plekjes, omdat iemand anders met vuile beschermers op mijn verzorgpony reed.
En anders, net als wat Diana_Mabel zegt, misschien passen ze niet goed, ofzo ?

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 16:02

mmmm...ze passen wel goed en zijn echt altijd schoon...want iok maak ze elke keer na het rijden en voor het rijden helemaal schoon....Verward

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 08:59

Ondanks dat kan het toch zijn Nemo dat het van de peesbeschermers komt. Zeker in de winter is de vacht gevoeliger voor schuren dan in de zomer en het kan ook plotseling ontstaan terwijl je jaren ervoor hetzelfde hebt gebruikt. Dus ondanks een goed passende en schone beschermer kan je kale plekken krijgen. Probeer andere beschermers uit of bandageer. Pas op met kale plekken want het kan resulteren in witte plekken op de benen die heel lelijk kunnen worden.
Ik heb nu NEW beenbeschermers met een soort van fleece als voering. Voor mijn paard is dit het enige (naast de bandages) waarvan hij geen schuurplekken krijgt.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:19

Uhhh, heeft hij geen mok? Mijn verzorgpaard had ook mok, en toen viel ook alle haar op dr benen uit...