Paard trapt met deken opleggen:oplossing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ginn
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Soest

Paard trapt met deken opleggen:oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 13:58

Mijn paard trapt met haar achterbenen tegen de stalmuur aan zodra ik een deken opleg.

Ik heb alles geprobeerd om het te verhelpen: pratenn (wordt ze altijd rustig van), corrigeren d.m.v. een tik, belonen als ze het een keertje niet doet, maar niets helpt en ze doet het bijna altijd.

Nou ben ik altijd vrij rustig met het opleggen van de deken dus daar ligt het niet aan.

Wie heeft er ook zo'n paard en wie weet hoe ik dit kan corrigeren????

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:19

Ik zou het, denk ik, gewoon negeren. Tot op het moment dat hij heel gericht gaat trappen dan he! Dan kan hij wat mij betreft een flinke lel of trap terug krijgen.

Je doet voorzichtig en doet het met beleid dus daar ligt het niet aan. Elke keer als jij hem op zijn lazer geeft krijgt hij weer een bevestiging dat het idd vervelend is. Wellicht is hij al zover dat hij de deken opleggen associeert met een klap tegen zijn kont of kop Verward
Ik zou het een poosje proberen met compleet negeren.
Wie weet helpt het??

Succes!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:49

Idd, ik zou het net zo doen als dimple.
Gewoon negeren, en pas als ie jou (probeert) te raken, of maar wat in jou richting komt, hem gigantisch op z'n lazer geven. Want dat mag dus echt niet!

Succes ook vanuit hier!

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:59

Niet negeren en zeker niet gigantisch op zijn lazer geven maar in plaats daarvan eraan gaan werken !
Paarden doen niets voor niets en doen zeker geen dingen om jou te "pesten" ofzo maar hebben altijd een reden voor hun gedrag.
In dit soort gevallen is het bijna altijd angst of pijn, er kan in zijn verleden wel iets gebeurt zijn of het is gewoon een angsthaas.
Een paard is van nature nu eenmaal niet gewend aan dekens ed, dat zijn menselijke uitvindingen. Je kunt je paard prima leren te wennen aan vreemde dingen op en aan zijn lijf maar dat moet wel met beleid en vooral heel veel geduld gebeuren en zeker niet met straffen !

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:05

Tinkie schreef:
Niet negeren en zeker niet gigantisch op zijn lazer geven maar in plaats daarvan eraan gaan werken !


Oke dat is duidelijk...Maar wat heb jij dan voor oplossing?Hoe bedoel je eraan gaan werken dan?

Mijn paard bijt als ik zn dek opleg,als hij dat doet krijgt hij toch echt een lel van mij,hij weet donders goed dat dat niet mag.
Daarna is een enkel 'UH' genoeg

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:08

Negeren, er niets van aan trekken, en gewoon elke dag deken opgooien.
dan leert ze het vanzelf af.