liksteen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nadinel

liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 20:09

hallo allemaal ik heb even een vraag: ik heb sinds kort een nieuw paard en nu had ik hem een liksteen gegeven. maar die had die al binnen een week op en de volgende ook. dit vind ik wel heel erg snel of niet? kan het geen kwaad om hem zo vaak een nieuwe te geven? of geeft dit aan dat hij tekorten heeft?
gr nadine

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:13

ik week niet of dit slecht is maar ik weet wel dat het niet aangeeft dat hij tekorten heeft maar dat hij de liksteen gewoon heel lekker vind

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:14

Als het een zoutblok is zou ik oppassen. Dat is niet gezond. Bij een mineralensteen is het ook snel maar kan geen kwaad daar overtallige vitamines er zo weer uitkomen met de mest. Misschien vindt hij het geweldig en wordt het met een paar weken minder. Mijn merrie heeft er één in de 3 weken zo'n hele groote

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:15

Wat voor 1 is het? De 'Likits' hebben vele paarden al gauw op!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:16

ja je kan dan beter zo mineralen steen nemen, het overtollige piesen ze er zo weer uit :p

diddl

Re: liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:19

Je bedoelt denk ik zo'n Lik-It steen he?
Als je paard/pony hem zo snel weg heeft gewerkt hangt die steen te laag. Je moet hem zo hoog hangen dat die er net bij kan. Zo kan di er langer mee doen ook. Als je een lik-it laag hangt en hij bijt er in tja dan is die zo door midden gebeten. Je moet hem gewoon zo hoog mogelijk op hangen totdat die er nog maar net bij kan zo kan je er redelijk lang mee doen. Ik doe nu al met mijn lik-it een 2 weken normaal was die binnen een halve week al weggewerkt.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:21

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:37

een likit hang ik altijd zo op dat mijn paard er niet in kan bijten dus hang ik hem in de opening van haar stal dan kan ze er alleen aan likken en niet bijten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:43

Als ik het goed begrijp gaat het dus om een gewone zoutliksteen? Dan is dit niet goed en dat wordt ook (net als bij mineralen!) niet zomaar uitgeplast. Overdaad schaadt, OOK bij mineralen!

Als je paard er te veel van neemt, geef 'm dan bv een uurtje per dag z'n liksteen in de voerbak, en haal 'm daarna weer weg. Dan heeft hij genoeg kunnen likken.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:09

diddl schreef:
Je bedoelt denk ik zo'n Lik-It steen he?
Als je paard/pony hem zo snel weg heeft gewerkt hangt die steen te laag. Je moet hem zo hoog hangen dat die er net bij kan. Zo kan di er langer mee doen ook. Als je een lik-it laag hangt en hij bijt er in tja dan is die zo door midden gebeten. Je moet hem gewoon zo hoog mogelijk op hangen totdat die er nog maar net bij kan zo kan je er redelijk lang mee doen. Ik doe nu al met mijn lik-it een 2 weken normaal was die binnen een halve week al weggewerkt.

Dankje, dat is een handige tip

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:13

annepaardoes schreef:
ja je kan dan beter zo mineralen steen nemen, het overtollige piesen ze er zo weer uit :p

dat is toch zo'n rood/bruin-achtige steen? die zit toch aan zo'n wit touwtje ? of heb ik dat mis?