EU-wet voor minimum hoogte mini-pony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

EU-wet voor minimum hoogte mini-pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 20:58

Ik hoorde laatst dat ze een nieuwe regel willen invoeren dat er niet meer gefokt mag worden met mini-pony's die kleiner zijn dan 74 CM geloof ik. Ik vind het op zich wel een goede wet. Want je moet es kijken naar die hoefjes....ze lopen niet wijd uit maar gewoon van breed naar klein.....wat vinden jullie? Moet deze wet worden ingevoerd?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:39

Ja, je ziet steeds vaker diertjes met kromme beentjes enz. en wat heb je er nou uiteindelijk aan? Je kunt er niks mee, behalve showen en met wat geluk 'n beetje VD. Neem dan 'n paardje waar je ook mee kunt mennen en evt. rijden...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:12

Ik vind ze zelf ook te klein worden. Maar er een regel voor maken, vind ik overdreven. Als ze zo klein worden worden ze lelijker en met meer gebreken. En dan doen ze het toch niet meer goed met keuringen en shows. Maar dit is mijn mening.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:29

Dennis schreef:
Ik vind ze zelf ook te klein worden. Maar er een regel voor maken, vind ik overdreven. Als ze zo klein worden worden ze lelijker en met meer gebreken. En dan doen ze het toch niet meer goed met keuringen en shows. Maar dit is mijn mening.


Als 1 op de 10 beestjes nog redelijk mooi wordt blijven ze er denk ik toch mee doorgaan Scheve mond En anders passen ze de rassenstandaard misschien wel aan Frusty

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:01

Mijn NMPRS hengstje van 3 jaar is nu 72 cm. Hij is prima in verhouding, heeft superhoefjes en heeft geen gebreken.
Een regel instellen voor de minimale hoogte lijkt mij niet nuttig. Via de keuringen vallen de mindere ponies toch wel af. Het scheelt al een heleboel dat het NMPRS nu geen hengsten zonder papieren meer keurt. Zolang ze papieren hebben, kun je onderzoek doen naar erfelijke gebreken. De hengsten zonder papieren die nu dekken vallen vanzelf af, omdat niemand ze gebruikt. Zo houden we controle over erfelijke gebreken.