pony met weinig schoft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

pony met weinig schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 01:32

Ik ben op zoek naar een goed passen zadel voor een d pony met weinig schoft, ik wil liever een goed passend zadel hebben dan er een staartriem aanknopen want dan los je het probleem niet op. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Het gaat namelijk om een nrps merrie en een zadel met terugesneden kamer voor haflingers ed past er niet op omdat ze niet zo breed is. Hebben jullie misschien ideen en tips? Het andere probleem is het moet minimaal 17 inc zadel zijn anders pas ik er met mijn achterwerk niet meer op... Alvast bedankt en alle ideeen en suggesties zijn welkom Haha!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:29

ja ik heb een nieuw forest pony (grote C) en die heeft precies het zelfde probleem.
Ik had toen een wintec zadel gekocht maar het bleef helemaal niet liggen.
Om de 5 min weer naar achterleggen.
Dus toen ben ik naar de zadelmaker gegaan en heb gevraagd of hij er een andere boog in kon doen. Hij heeft nu de breedste boom erin gedaan (ligt aan hoe breed je pony is Lachen ) en nu blijft het super liggen!! Je zegt dat je pony best wel breed is .. dan zou ik ook eens de breedste boom proberen! ik weet niet meer welke kleur dat was.. ik dacht wit maar dat moet je nog maar even na vragen!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:40

Ik heb gewoon heeeel veel zadels gepast (op mijn haflinger) en lang gezocht maar uiteindelijk een super fijn zadel gevonden! Een lekker zittend dressuurzadel...
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een springzadel, maar een passende te vinden wil niet lukken!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 15:39

Ethelate schreef:
Ik heb gewoon heeeel veel zadels gepast (op mijn haflinger) en lang gezocht maar uiteindelijk een super fijn zadel gevonden! Een lekker zittend dressuurzadel...
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een springzadel, maar een passende te vinden wil niet lukken!


wat voor een merk of type zadel was dat? En ethelate wat voor een wintec had jij>?
Ik heb namelijk verschillende geprobeerd ook met opvulling maar das gewoon niet goed voor haar rug vandaar

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:50

Ga naar een goede zadelmaker, hij zal je wel kunnen helpen en weet precies wanneer je paard het zadel past.

Een hele goede is van Triest, die zit in Meppel, je moet er met je paard naar toe, hij neemt de kamerbreedte van je paard dan op en zoekt daarna een zadel daarvoor of vermaakt hij je (een) zadel.
Ik hoor alleen maar goeie verhalen over hem.
Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je veel meer over hem.

Ik ben er het halve land voor afgereist, maar ik zou het zo weer doen (en als dat nodig is, dan doe ik dat ook).
Ik heb een perfect zittend zadel voor mijn paard en voor mijzelf, je word er goed geholpen (al is het een rommeltje daar), hij heeft er echt verstand van en voor mij is het absoluut niet duur uitgevallen.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 23:07

Hey bedankt voor de tip ik zal het in overweging nemen! Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:12

Ik heb geen wintec maar een France Primeur
Super zadel!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:07

Mijn appie merrie heeft haast geen schoft en een hele brede korte rug. Haast onmogelijk om daar een zadel voor te vinden. Het enige wat bij haar goed blijft liggen is een westernzadel.

kimkimmer

Berichten: 42
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:37

wintec zadels passen bijna overal op toch?
mischien moet je die proberen

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:51

Op Jordy (Tinker met vrijwel geen schoft) lag eerst een Thorrowgood Griffin, maar die lag toch iets te wiebelig vond ik. Ik heb nu een Euroriding Jade vzh zadel, en dat ligt echt perfect, zo vast als een huis!
Ook een dressurzadel van Euroriding lag prima, maar ik wilde toch liever een vzh. Dressuurzadels liggen over het algemeen wel wat vaster trouwens.