is dit erg of juist niet?..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:26

Mis ik hier nou wat Verward

Als je bak bevroren is , kun je toch ook gewoon buiten gaan rijden , of ben ik nou zo simpel ? Schijnheilig
Genoeg mensen die geeneens een bak tot hun beschikking HEBBEN , en die rijden ook wel zo nu en dan eens hoor Knipoog


pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 21:28

Paarden die niet zo braaf zijn buiten komen gewoonweg niet vaak genoeg buiten , zo simpel is dat.
Is het bij jullie altijd zo glad dan dat er een laagje ijs op de weg ligt ?

Kijk dan is het een ander verhaal , dan is het te gevaarlijk.
Maar als het gewoon vriest , en de bermen enzo zijn bevroren , bak ook , verder niet glad ofzo , dan kun je natuurlijk gewoon de weg op gaan met je paardje.

Als je dat niet wilt is het wat anders natuurlijk , maar ik krijg ik er altijd zo de kriebels van als mensen meteen beginnen roepen dat "ze niks kunnen doen" als het bakje even niet te gebruiken is Tong uitsteken


pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:04

Marije_jiplover"]
[quote="pmarena schreef:
Paarden die niet zo braaf zijn buiten komen gewoonweg niet vaak genoeg buiten , zo simpel is dat.


Er zijn genoeg paarden die een goede reden hebben om daar (Zeker nu) niet mee te gaan buiten rijden. En om nou te zeggen dat ze dan niet vaak genoeg buiten komen? Er zijn buitenruiters en bakruiters. En als jij zelf geen buitenruiter bent, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet nu ineens in die gladheid en kou wel gaat worden.
[/quote]

En dat is dus precies wat ik ook zeg Lachen
Die rijden niet vaak genoeg buiten , paarden zijn het niet gewend.
Je zegt eigenlijk precies hetzelfde als ik Haha!

pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:56

Kaj , ik begrijp best dat je op dit moment dus niet buiten kunt rijden , ook bij jou is het een geval van : paard komt nooit buiten op de weg dus is het niet gewend.
Maar ik kan dan niet begrijpen dat je daar niet aan gaat werken , je hoeft er niet per-sé OP om je paard verkeersmak te maken !
JUIST niet , lekker ernaast wandelingen maken en vanalles laten bekijken , overal heen gaan. Zo maak je een paard verkeersmak , gewoon opvoeding....

Is verder geen kritiek op jou of anderen hoor , als je tevreden bent op deze manier dat je nu dus "niks kunt" dan is dat natuurlijk prima Lachen.

Maar voor mij is dat vrij onbegrijpelijk , dat je dan niet gewoonweg begint met verkeersmak maken Verward

Het is wel voor vrijwel iedereen mogelijk om buiten te rijden , maar je moet er wel met je paardje aan werken natuurlijk.
Als je dat zelf niet wilt of je je paard niet goed genoeg opgevoed hebt , niet genoeg tijd hebt of wat dan ook , dan is dat imo nog altijd je eigen schuld.
Je WILT niet (traint er niet voor) , is anders dan het KAN niet......
Begrijp je wat ik bedoel ? Lachen

(spekgladde wegen uitgesloten natuurlijk)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers