Kouwe handen met rijden :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Kouwe handen met rijden :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 20:51

Hoi hoi,

Watvoor handschoenen hebben jullie nu aan met rijden (buiten), en zijn je handen dan lekker warm?
Vandaag vroren m'n vingers er zowat af Lips are sealed

Groetjes Jolanda

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:52

Ik heb fleece met leren stukjes. Bevalt prima, maar ze moeten niet nat worden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:05

Ik heb fleece handschoenen met thinsulate maar... mijn vingers worden er toch nog steeds heel koud mee. Het enige wat bij mij helpt is een jas met lekker lange mouwen en die dan over mijn handen trekken.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:06

tja ik rijd gewoon met mn roeckl handschoenen. Weer of geen weer. Met dikkere handschoenen kan ik niet rijden, geen gevoel!!

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:58

ik rij met een paar fleece handschoenen en daar overheen gewateerde handschoenen dit is lekker warm.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:58

onderhandschoentjes uit een buitensportzaak en leatherfeel erover.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:08

ik irjd met fleece handschoenen, heb ook nog iets dunnere met vand ie rijdstukjes!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:16

Als ik echt koude handen heb tijdens een buitenrit ga ik er altijd opzitten Haha! haha, klinkt heeel stom, maar werkt echt heeeel goed! Probeer maar eens..

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:44

Geen, gewoon omdat het toch niet helpt, handschoenen of niet...
Soms doe ik wel eens een poging, maar trek ze na 10 minuten weer uit... rij alleen met wedstrijden met handschoenen, en als m'n handen pijn doen.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:46

Mijn handen worden tijdens het rijden vaak blauw Verward
Handschoenen helpen dan niet echt maar gelukkig kan ik er al weer wat beter tegen Haha!
Tis wel te overleven Knipoog

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 22:51

Ik rij normaal ook altijd zonder handschoenen, maar nu is dat gewoon niet te doen, krijg dan van die dooie vingers.
Ben dus nogsteeds opzoek naar dé handschoenen die helpen tegen de kou waar je ook nog een beetje knap mee kan rijden, en ook betaalbaar zijn.
Tips zijn dus welkom,

groetjes Jolanda

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:59

die onderhandschoentjes van de buitensportzaak kosten € 16, leatherfeel gebruik ik altijd) ook zoiets. Mij bevalt het super.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:21

Ik rijd nu met handschoenen van equipage en dat gaat ook wel redelijk *LOL* De oplossing van Lielle werkt ook prima.
Ik wil zelf absoluut geen dikke handschoenen aan, want heb dus echt totaal geen gevoel meer met mijn paard...Heb de laatste tijd trouwens weleens last van mijn linkerhand met rijden(soms geen gevoel en de andere keer een tintel door mijn arm), maar ik ben er nog niet uit of het van de kou is of dat ik eens naar de dokter moet *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:41


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:24

ik rij met fleece-handschoenen van Thinsolete. zijn super warm, maar je moet wel al warme handen hebben voordat je ze aantrekt, anders helpen ze niet.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:32

Roeckl handschoenen van waterafstotent neopreen. Ik kan ze alleen aan als het vriest, anders zijn ze te warm!
De dikte vind ik best meevallen, je hebt er meer gevoel mee dan met fleece handschoenen.
Verder zijn ze ideaal omdat ik altijd de trailer moet aan en afkoppelen, bevroren of nat ijzer is geen pretje met je blote handen en als je het met je gewone rijhandschoentjes doet hou je zeker weten tijdens het rijden koude en natte handen.

Nu nog iets voor m'n oren bedenken, want die vroren er vanmorgen haast af Boos! , en iets voor m'n knieen, die werden helemaal stijf van de kou .

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:49

Ook bij ons was het koud in de binnenbak tijdens het rijden. En daar hielpen mijn paardrijhandschoenen niet erg veel bij. Die zijn van mij zijn gewone handschoenen en dat was het geval bij mij ook; koude handen!
Mijn voeten waren ook helemaal bervoren na drie kwartier lang op een pony gereden te hebben. Verder heb ik eigenlijk geen tips!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 00:36

Marja schreef:
Nu nog iets voor m'n oren bedenken, want die vroren er vanmorgen haast af Boos! .


Een muts op je hoofd ? Of als je met cap rijdt zo'n band om je oren. Echt heeeerlijk warm. En als je ook nog je neus in een das stopt kan je elke kou te lijf! Alleen je wangen worden zo koud. Wel eens geprobeert te praten met bevroren wangen *LOL*

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 01:06

Ik heb van die handschoenen met elastiek op de knokkels. Ze zijn niet dik maar nu redt ik het er nog mee (binnenbak). Vorig jaar had ik fleece en na een kwartier kon ik ze uittrekken zo warm waren mijn handen.
Je kunt ook zonder rijden. Het is een kwartier afzien, daarna nergens last meer van!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 01:48

dan heb je geen gevoel meer in je vingers?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 01:53

Rijdt zomer en winter altijd met dezelfde handschoenen.(imitatie leren gevallen) Heb gewoon nooit kouwe vingers (mazzel he) Wel eens hele kouwe bovenbenen. Als ik dan na het rijden onder de douche spring voel ik in eerste instantie niet of het water nu warm of koud is (irri..) *LOL*

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 08:27

HEb eindelijk wat betaalbaars gevonden Haha!
IK heb nu LANGLAUFHANDSCHOENEN!!!
Voor 13 euro. De handpalm en de vingers zijn van wit leer. De rest is van 2 lagen soort stof. Ze zijn gemaakt om dingen vast te houden, dus zitten lekker soepel. Op de handpalm zit een soort kussentje, dus ook handig voor moutainbiken in de winter. Verder zijn ze lang (ik vind al die rijhandschoenen te kort, ik wil ze met wind/sneeuwvanger bij m'n jas in kunnen stoppen en niet 2 cm onbedekt hebben). Deze hebben dus ook een boordje dat als windvanger dient.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 09:54

Ik heb de winterhandschoen 2 in 1 van Mountain Horse. Ze zijn duur, extreem duur, maar ik heb geen koude handschoen. Zelfs nu met min7 op stal heb ik nog alleen de binnenhandschoen aan en dat is al voldoende. Als ze wel koud aanvoelen even de buiten handscheon er overheen en ze worden zo weer warm. Heel groot nadeel is de prijs.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 09:59

Gelukkig geen last van koude handen dus rij ik met gewone rijhandschoenen. Wel een hoofdband om mijn oren en daarover een veiligheidscap. Geen sjaal, dat vind ik vreselijk met rijden maar drie lagen fleece met hoog gesloten boorden. Een dikke panty onder de rijbroek en ik kan er tegen. Met longeren nog een oude skibroek erover heen en dat gaat ook goed.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 11:03

germie schreef:
HEb eindelijk wat betaalbaars gevonden Haha!
IK heb nu LANGLAUFHANDSCHOENEN!!!


Heej, dit vind ik eigenlijk wel een goed idee !!!!!! Ga es kijken of ze die hier in de buurt ook verkopen.

Enne met die fleece handschoenen hou ik geen warme handen hoor, en zonder handschoenen heb ik ook niet na een kwartier warme handjes.

Groetjes