Kosten import Engeland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Kosten import Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 22:40

Heeft iemand hier enig idee wat het kost om een Welsh A pony vanuit Engeland/Schotland naar Nederland te krijgen? Per boot en/of vliegtuig.
(niet dat ik nu iets in Engeland ga kopen hoor, maar misschien in de toekomst).

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:41

Ik heb vorig jaar een cob van 9 maanden in Engeland (Wales) gekocht en die is door Owen Jones (Nebo Stud) vervoerd. Incl. alle papieren en keuringen koste dat 280 pond.
Dat ging per boot in een zeer luxe veewagen.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 20:25

Zit er ook nog verschil in hoe groot de pony is? Zit hier ook een reisverzekering bij of moet dat apart?
De prijs valt op zich best mee. Heb je het zelf geregeld of de verkoper?
Zou het via de Shuttle niet goedkoper zijn?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:08

Ik heb het transsport zelf geregeld omdat ik al vaker contact heb gehad met Owen toen ik op zoek was naar een hengst.

Owen rijdt regelmatig op Nederland en Duitsland dus je moet een plekje op de veewagen reserveren.
De pony wordt dan ruim op tijd bij de verkoper opgehaald en dan zorgt Owen voor de juiste export papieren en de veterinaire keuring die verplicht is voor het transsport.
Ik weet niet of er verschil in de prijs zit door de maat van de pony.

Ik heb het hengstje een paar dagen voor het transsport in Nederland verzekerd. Het ligt ook een beetje aan de verzekering van de verkoper.

Op de website staat meer info.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:21

Ik heb hier ergens staan dat het 1500 gulden kost om een paardje te importeren (maar ik weet niet of dat vanaf Engeland of Schotland was). Dat bedrag is geloof ik wel inclusief alle papieren etc...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:45

Tindra schreef:
Ik heb hier ergens staan dat het 1500 gulden kost om een paardje te importeren (maar ik weet niet of dat vanaf Engeland of Schotland was). Dat bedrag is geloof ik wel inclusief alle papieren etc...

Vanuit Wales zou dat wel erg duur zijn.
280 pond = €425 = fl 935
Doordat Owen met een volle vrachtwagen rijdt, deel je de kosten een beetje.
Als je voor 1 pony moet rijden zal dat veel duurder zijn.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:38

Bij de Rijksdienst voor Vee en Vlees kan je de prijzen wel opvragen. Wij hebben vorig jaar twee dravers naar Engeland verkocht, maar ik weet niet precies meer hoeveel dat kostte. Reken er wel op dat ze ergens moeten staan waar ze gekeurd worden, en een loodje in de manen en staart krijgen.
Het is trouwens het voordeligst als je met iemand mee kunt die al paarden op een wagen heeft staan. Zo hebben wij het ook gedaan. Suc6!