Vervolg bijrijdsters / mede-eigenaars

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 14:41

Zie hier voor het ontstaan van dit verhaal: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=8335&forum=13&31

Ik ben gister weer op de manege geweest en heb de instructrice gevraagd of er al meer duidelijkheid was omtrent Aldira (de Haflinger). Ze vertelde me dat als ik 'ja' zeg, die vrouw Aldira koopt. Alles hangt nu dus van mij af.

Ik vind dat geen fijn idee, iemand moet een paard kopen omdat hij of zij er tijd geld en plaats voor heeft en niet omdat er iemand is die bijdraagt in de kosten en helpt met de verzorging. Want ik weet niet of ik ALTIJD Aldira kan blijven doen.

Toen zei Astrid dat dat een stomme gedachte zou zijn van die vrouw, ze was het met me eens dat dat ze mij niet kan verplichten altijd dit paard te blijven doen. Dus dat het HAAR probleem wordt als ik ermee zou stoppen. En dat ik daar altijd vrij in moet zijn. Ze vertelde dat als ik geen tijd meer zou hebben ze dan verder zou helpen zoeken naar iemand anders en dat dat zeker wel zou lukken. Zitten genoeg paardengekken bij ons in de buurt en ze heeft veel connecties.

Dus wat vinden jullie: doen of niet doen?
Ik mag minimaal 3 keer in de week rijden, moet ook de keren dat ik kom drollen rapen in de paddock en het weiland. En ik betaal mee in de kosten. Ik heb gezegd dat ik maximaal F 100,- wil betalen en kennelijk is ze daarmee akkoord gegaan. Dan sta ik dus op een manege met allerlei faciliteiten EN ik sta vlakbij mijn zus en haar paard zodat we samen kunnen blijven rijden.

Het schijnt een erg goede merrie te zijn (8 jaar) zeer geschikt voor de dressuur, buiten een hittepetitje maar wel erg leuk en voorwaarts. Hoewel ik op zich niet zo op Haffies val, lijkt Aldira me nog wel leuk.

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:43

ok het kan mijn mening zijn maar ik vind: niet doen. als je er mee stopt moet ze aldira verkopen en dat vind ik sneu (hoor mij..)

ff zin verbeteren: het is niet goed voor het paardje als zijn stal af hangt van een bijrijdster, zonder die moet ie verkocht worden (zeg ik t nu goed?)

_________________
<FONT COLOR="deeppink">Misschien een oplossing! Wie heeft er info over de haf voor me?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pam op 2001-07-04 14:47 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 14:49

Nou dat zal niet snel gebeuren. Qua kosten redt ze het wel in haar eentje maar qua verzorging niet. Ze heeft een volledige baan en twee kleine kids. Vandaar dat ze nu dus gewoon niet in haar eentje een paard kan onderhouden. Dus als de kids volgend jaar naar de peuterschool gaan heeft ze meer tijd over omdat ze dan waarschijnlijk ook parttime gaat werken.

En als dit plan gedoemd was te mislukken had onze instructrice Aldira ook NOOIT verkocht aan haar, die is namelijk heel kieskeurig wat nieuwe eigenaars betreft Haha! (en terecht Knipoog )dus die ziet het ook wel zitten dat plan. En mocht er toch iets in de soep lopen dan gaan we met z'n allen op zoek naar een oplossing. De pony zal de laatste zijn die de dupe wordt, desnoods koopt de instructrice haar dan weer terug.

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:50

in dat geval, doen! *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:51

WEet je, de risico's zijn niet voor jou maar voor die vrouw he. Zij kan jou onmogelijk verplichten om altijd te blijven bijrijden en dus bij te betalen. Misschien kun je een afspraak maken hoelang je minimaal zult blijven rijden en dan krijg je dus een soort "gentlemans agreement" dus dan is het wel zo beschaafd om je aan de afspraak te houden. Ik zou me alleen niet langer dan een jaar durven vast te leggen. trouwens, f 100,-per maand vind ik niet onredelijk. Eerder goedkoop, want een manege is veel duurder wil je 3x in de week kunnen rijden. Daarnaast heb je nu de mogelijkheid om je met een paard verder te ontwikkelen. Alle risico's tot mislukken zijn niet voor jou maar voor de eigenaresse.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:01

Ik vind dat je het moet doen. Hoe meer ervaring krijgen, hoe beter

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:08

Ik denk ook dat je het moet doen, wat je mag en kan doen met de pony klinkt goed en als het niet in het nadeel is van de pony als jij ermee stopt, waarom niet zou ik zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:48

Ik zou het doen als ik jou was. Klinkt als een leuke kans! Enjoy!

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:55

Ik zou het ook doen, het klinkt wel goed geregeld. Ik zou wel het 1 en ander op papier vast leggen. Zoals op welke dagen je mag rijden en dat het dan echt jouw paard is (dat zij hem dus niet ook al heeft gereden enzo)en wel zo dat er nietzomaar extra kosten bij komen. En voor een bepaalde periode met de voorwaarde dat jij na die periode altijd het eerste recht hebt om verder te gaan met bijrijden, dat niet na die periode opeens iemand anders hem mag huren terwijl jij nog een periode wilt.
Zo te horen is het wel een leuke haflinger, lang niet zo leuk als IJsco maar wel leuk.

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Als je staart zoek is, heb je het volste recht om te Tobben"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-07-04 15:57 ]</font>

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:11

Doen!!!!!!!!!!!!!
Ik verzorg nu ook een paard. Peter Pan, van Angelique en ik moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad. Het is supergezellig en Peter Pan is een superpaard. En je draait niet voor de kosten op.
Voor mij is dat ideaal, omdat ik een studiebeurs heb. En je hoeft er niet verplicht elke dag heen te gaan. Als je een keer geen tijd hebt is het niet zo erg.
Dus ik zou zeggen: doe het!!! *LOL* *LOL*