'Merken' Paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:46

Ntuurlijk heb je individuele verschillen binnen een ras. Maar over het algemeen kun je het character van een paard wel voorspellen aan hand van het ras...

En waarom wij nou voor een ras kiezen en niet voor het ander? Omdat ieder van ons ooit eens in aanraking is gekomen met zo'n buitengewoon individy binnen zo'n ras, en daar ieder keer weer naar op zoek gaan.
Sommige rassen zijn ook geschikter voor een bepaalde tak van sport dan de ander. Tot op een bepaald niveau kunnen ze allemaal leuk mee draaien, maar de top in de dressuur ga je niet met een Shire halen.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:56

Eigenwijs is ook een charactereigenschap. En paarden zijn, net als mensen, een combinatie van ervaringen die het dier heeft meegemaakt. En de ene Tinker maakt het verder niets uit, de andere raakt compleet de weg kwijt (helemaal met Import uit Ierland) Maar goed, ik generaliseer weer, en dat moet je nooit doen....

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:11

Ik zie alleen een kruisje bij de laatste foto. En Leo's Diplomat is ook een bulletje bij de Quarters hoor.

Ook bij de Quarters heb je paarden die voor bepaalde disciplines zijn gefokt. En op een gegeven moment, helemaal bij de paarden die voor de American Quarter Horse Races worden gebruikt, zie je het verschil niet meer tussen een Quarter en een Engels volbloed.

Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden...

gevonden (dit zijn Quarters) :

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:57

Een troost Maxx, Het is zelfs voor iemand die heel lang in de paarden zit, niet altijd duidelijk om welk ras het gaat als ze een foto zien.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers