tot hoe lang mag je rijden als je pony drachtig is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diables
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: kapellen

tot hoe lang mag je rijden als je pony drachtig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 18:51

Mijn pony die ik rijd die is drachtig van bij de vorige eigenaar maar we weten niet zeker hoe lang al en mijn vraag is dan tot hoe lang je mag rijden als je pony drachtig is.
De veearts denkt dat die al bijna 8 maand drachtig is.
Ik hoop dat het een donker bruin of een zwart hengstje wordt met 4 witte voetjes en een klein kolletje op zijn voorhoofdje.
En net zo'n supper pony wordt als zijn mama.
Diables (drachtige merrie) is echt supper lief en begint echt goed te lopen alle geluk heeft Veronique de Backer hem niet gekocht (omdat die te veel kost zij vond het ook een supper leuke pony)
Ik was er alle geluk bij toen Veronique hem kwam uitproberen en ik hoop dat ik ooit ook zo veel uit mijn pony uitkrijg als zij . Hij liep toen echt supper en springe kan die ook goed maar ik ben meer voor de dressuur . Jammer genoeg krijg ik hem niet van mijn ouders maar ik ben toch de enigste die er mee rijdt (alle geluk , want er zijn wel meer mensen die er mee wille rijde maar zo moge ni) daar ben ik supper blij voor Haha! Haha!
maar kan er iemand mij vertellen tot hoe lang je mag rijden met een drachtige merrie *LOL* Party!!
dada en groetjes aan alle paardenliefhebbers

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:57

Een merrie kan tot ongeveer 2 maanden voor de geboorte gewoon blijven werken.
Inde laatste 2 maanden moet de merrie steeds meer worden ontzien. Ze heeft dan ook extra voeding nodig.
Op Vraag maar raak, krijg je waarschijnlijk mee antw. daar hoort dit topic dan ook thuis Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:04

Probeer anders ook de zoekfunctie even...

Paarden zijn heel verschillend. De ene geeft twee maanden voor de bevalling aan niet meer te willen, de andere kun je tot een week voor de bevalling rijden, mits je het werk aanpast.
Goed kijken naar je paard dus....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:05

Inprincipe kan je gewoon doorrijden tot de dag van de geboorte. Je moet natuurlijk wel wat rustiger doen enzo, want de conditie word wel slechter. Maar gewoon beetje stappen en draven kan echt geen kwaad hoor!
Ik ben zelf na de bevalling na 1,5 maand weer begonnen. Maar ik hoor ook vaak dat ze na 3 weken al beginnen.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:11

toen ik nog op een manege reed begonnen ze alweer na een paar dagen op de merrie te rijden, maar of dat goed is.........

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:07

De merrie geeft het zelf waarschijnlijk ook aan dus goed opletten.
Maar delaatste drie maanden niet meer springen of wild crossbuitenritten houden. Rijden tot aan de geboorte kan vaak, maar dan vooral veel stappen