Hmmm heel vaag iets....witte dingen in manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Hmmm heel vaag iets....witte dingen in manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 19:38

Ja Blacky heeft wel zomereczeem en krijgt aankomende zomer ook een speciaal deken.
Maar nu zag ik toen straks bij het kammer van zijn manen dat er allemaal grote witte dingen inzatten. Lijken wel stukjes van een wond ofsow...heel erg vies. Roos lijkt het niet want da's veel kleiner.
Het waren best grote stukjes en een vieze kleur ook...weet iemand wat dit misschien kan zijn?

Kisss sun

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:41

Misschien heeft hij met zijn manenkam lopen schuren, todat z'n huid kapot ging? Waardoor het nu 'n wond is geworden?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 19:48

Hij heeft wel een wondje vlakbij zijn manen...maar die is van afgelopen zomer.
Maarja hoe krijg je dat zooitje eruit?? want eruit gaan plukken is nogal veel werk....

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:59

Kun je het niet gewoon met water goed proberen te wassen? Iig niet met shampoo, want als het wel 'n wond is Lips are sealed

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:59

Je krijgt het er het makkelijkst uit met een vlooienkam of een andere kammetje waarvan de tanden dichtbj elkaar staan!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 20:05

Ik zal het morgen eens proberen.
Als het niet werkt vraag ik nog wel meer tips Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:48

mijn pony heeft het ook!

die schuurt iedere zomer heel haar manen&staart kaal, dit jaar is ze zelfs tot oktober/november blijven schuren, en omdat de huid daardoor is beschadigd, gaat hij nu 'vervellen'(daar lijkt het n beetje op) de oude huid laat los, dus t zijn een soort hele dunne witte/doorzichtige korstjes/velletjes die loslaten, kunnen grote stukken zijn(heb ze weleens gezien van 2 of 3 cm lang)maar ook hele kline schilfertjes, met een klein kammetje kan je ze er best goed uithalen, maar er blijven in t begin wel regelmatig nieuwe velletjes loslaten, t duurt ff voordat heel de huid is hersteld&vernieuwd.

sommige mensen doen er babyolie op, maar nadeel daarvan is dat er zo veel zand enz aan blijft plakken, en ik heb t liefst dat de nieuwe huid gewoon goed kan 'ademen' en er dus geen vieze laag ofzo op komt

dus gewoon de manen uitkammen, een vlooienkammetje is idd heel handig daarbij, let goed op dat je er niet teveel manen uittrekt, dit kan de huid weer gaan irriteren.

en verder gaat het vanelf weg hoor, t duurt alleen ff!

een keer wassen helpt wel, maar heeeeeeel goed uitspoelen!blijft er een beetje shampoo achter, dan gaan ze meteen weer schuren, maar het is nu veel te koud om te wassen, dat doe ik meestal in t voorjaar een keer, en zomers was ik haar manen, met n jeukstillend middeltje, en dan ergens in de herfst als het voor t laatst warm is, dan was ik de manen nog een keer, en dan heeft ze daarna nog wat schilfers, maar niet zo heel erg

maar dit jaar wel, omdat ze zo lang doorgegaan is met schuren, en ik haar manen niet meer kon wassen omdat het toen al te koud werd!

succes met manen uitkammen!weet niet hoe dik blacky's manen zijn, die van destiny zijn superdik, en ik was altijd wel ff bezig!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:35

Ja dat klopt, wat hierboven staat.
Lasagna heeft het ook het zijn eigenlijk gewoon schilfers.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:21

Haffielover schreef:
Ja dat klopt, wat hierboven staat.
Lasagna heeft het ook het zijn eigenlijk gewoon schilfers.


Klopt, mijn paard heeft het ook gehad.
't Zijn schilfers, en soms niet van die kleintjes ook !
Het is een smerig gezicht, het lijken een soort doorweekte korsten in allerlei vage kleuren.
Bij mijn paard heb ik deze schilfers uit de staart gehaald met een manenkammetje.
Heel voorzichtig doen, anders trek je er zo een heleboel haren uit !