staldeurafsluiting van linnen ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke2003
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-01-03

staldeurafsluiting van linnen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 14:46

Hoi, wie heeft er ervaring met een linnen staldeurafsluiting.

Dus ipv dat je de staldeur dicht doet gebruik je zo'n 'staldeurafsluiting van linnen" (zie divoza gids blz. 172 of www.divoza.nl)

De stal die ik kan gaan huren heeft geen luik en aangezien mijn paard dat wel gewend is en zij het heel prettig vindt zo te staan leek het me wel een goede oplossing

Evt. zou ik ook een rubbere lijn of ketting met plastic daaromheen kunnen gebruiken.

Weet iemand ook hoe hoog je het t.o.v. je paard moet plaatsen zodat hij er niet overheen stapt of onderdoor gaat Knipoog

Ben beniewd.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:51

Die staldeurafsluiting die jij bedoelt is toch echt voor het bovenluik volgens mij, niet als vervanging voor een staldeur.

ikke2003
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 14:55

Ik heb het wel eens op concoursen gezien.
Dan staan de paarden in een box maar dan hebben ze geen luik.
De boxdeur wordt dan in zijn geheel open gedaan en dan hangt er een ketting of zo'n linnen-'doek'.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:24

sommige paarden zijn behoorlijk claustorfobisch. Die kun je overwegen om als er mensen op stal zijn achter zo'n ding zetten. Dan bllijven ze rustiger omdat ze zich niet zo opgesloten voelen. Zou het niet altijd gebruiken. Risico zou mij te groot zijn. Mijn merrie voelt zich ook happier bij een open deur dus als ik op stal ben gaat de deur open en alleen een touwtje ervoor.