Probleem!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shardy
Berichten: 20
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Werkendam

Probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 12:26

IK heb sinds twee maanden een 2.5 jarige welsh cob die helaas al is ingereden. Nu doe ik het op dit moment rustig aan en rijd ik haar niet ( Ik wacht hier nog minstens een half jaar mee!!) Toen ik haar pas kreeg was ze moeilijk in de wei of in de bak te zetten omdat ze zo gauw ze in de bak kwam zo hyper Extreme duivel werd dat ze geen geduld meer had zodat ik haar bijna niet meer los kon maken met als resultaat dat ik er wel enkele keer achter aan gesleept ben. Ik heb haar toen best wel veel gelongeerd en dat hielp ze werd veel rustiger en luisterde veel beter. Maar ja longeren is eigenlijk ook niet goed voor een jong paard dus ben ik daar maar weer bijna mee gestopt (nog 1 keer in zo'n beetje 10 dagen) Nu komt het oude probleem weer de hoek om kijken ze dus weer bijna niet meer in de bak te zetten. Wie weet een oplossing???? Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:31

Ketting onder de kin door, het touwtje slap laten hangen in je hand en op het moment dat zij weg wil sprinten even een rukkie aan het touwtje en je hebt madam weer onder controle, hapje biks of zo meenemen en als ze braaf blijft wachten tot dat jij er klaar voor bent haar los te laten flink belonen. Helpt het met de ketting niet zweepje mee, en een tikkie tegen de borst aangeven, ze mag niet door je heen lopen of er geen rekening mee houden dat jij erbij bent.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:32

Hou haar toch in beweging,ga met haar wandelen.
Doe leuke dingen die nog niet schadelijk zijn voor haar,gewoon longeren zonder bijzetteugels of iets anders kan best.Zodat ze haar energie kwijt kan.
Maar probeer haar te leren dat ze pas mag rennen wanneer jij haar fatsoenlijk hebt losgemaakt,en niet wanneer zij dat wil.
Dwing haar respect bij je af,ze moet wachten tot jij klaar bent en niet als zij denkt dat het wel kan.

shardy
Berichten: 20
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-03 21:37

Het gaat er denk ik niet om dat ze geen respect voor me heeft maar dat ze gewoon niet goed weet hoe ze haar energie kwijt moet. Ze zal me echt niet met opzet pijn doen voorbeeld: ze kan heel druk in haar stal zijn echt ijsberen zo erg dat de meeste niet bij de stal in de buurt durven komen ga ik dan de stal in dan is ze wel rustig (eigenlijk alleen bij mij werkt dit zo) iok kan zelfs bij haar in de stal blijven als ze gaat liggen zo voorzichtig doet ze dat Alleen dat losmaken is een probleem

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:38

draai je paard ook altijd om, dus met de rug naar de bak toe, als je haar los maakt. Maak er een soort routine van!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:28

Stemhulpen kan je nu juist wel aanleren. Naast je nu al op commando leren stappen, draven en halthouden.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:32

Nee maar op dat punt moet ze wel weten wat wel en niet kan.
Mijn paard zal me ook nooit opzettelijk pijn doen,maar op de momenten dat hij gaat klooien of met zn benen slaan bij het naar buiten doen dan heeft hij op dat moment geen respect voor mij vooral omdat hij weet dat het niet mag en hij doet het toch.