Paard met studiefinanciering....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Paard met studiefinanciering....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 13:23

Ik zal even kort de voorgeschiedenis vertellen...

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 jaar was.
Heb mijn vader na die tijd weinig gesproken of gezien,het was een vreemde voor me....
Zo'n 4 jaar terug belde hij me ineens op,hoe het was en blablabla.
Ik vertelde dat ik paardreed etc.
Hij wou wel een pony voor me kopen en het onderhoud betalen als ik er onderdak voor kon vinden...(dat had ik natuurlijk snel voor elkaar Haha! )

Goed de pony kwam...
En meneer betaalde af en toe wat geld waar ik dan biks voor kon kopen.En s een wormenkuur of bekappen als ik zuinig deed.Gelukkig at de pony niet zoveel.
Gelukkig stond de pony bij mijn vriendin en ik hoefde verder niks te betalen,alleen biks.

Maar nou heb ik een paard(dat vond hij goed ,ik heb hem gebeld dat het duurder zou worden)
En ik kom niet uit met zijn geld,wat hij nog steeds af en toe stuurt(mn ma heeft vaak gebeld dat het meer moet zijn en dat hij het standaard elke maand op moet sturen,maar het komt niet bij hem binnen...)

Mijn paard eet veel biks,moet vaker worden bekapt en heeft de laatste tijd vaak wat gehad waardoor hij naar de DA moest.
Mijn spullen voor mn paard koop ik allemaal van spaargeld(zadels dekens sjabrakken etc.)

Nou kreeg ik weer een rekening van de DA van €57,15
dat is voor mij erg veel.
Ik betaal mijn paard nu gedeeltelijk van mijn studiefinanciering en koop dan zelf geen kleren enzo.Heb liever mn paard goed verzorgd dan ikzelf.
Maar ik heb haast geen geld meer en moet ook nog een dure verzekering betalen omdat ik niet bij mn moeder op kan.
Ik krijg best veel maar ik moet ook zo'n beetje alles zelf betalen.

Maar ik red het niet meer zo...Mijn geld voor deze maand is al bijna op en ik moet nog wachten tot 23 januari voor ik weer geld heb.
De rekening van de DA moet binnen 14 dagen worden betaald....
En ik heb ook nog een rekening voor biks open staan.
Ik wil niet in het rood op de bank.
Mijn ma zou me eerst even voorschieten maar die is ook niet bepaald rijk(heeft een melkertbaantje)

Ik zie het niet meer zitten even,ik wil wel graag een bijbaantje maar heb daar geen tijd voor vanwege mijn paard en opleiding wat veel tijd neemt.

Hoe doen jullie dit?
Zijn er meer die hun paard helemaal zelf moeten betalen?
Mijn vader valt niet mee te praten(ik al helemaal niet ,k ken m haast niet)
die gaat zn eigen gang en zegt dat hij genoeg geeft.
Dat het paard ook wel schillen kan eten van de groenteboer want zo deden zei het vroeger ook(ja hij is ouderwets)
Ik kan wel door de zee rijden om de hoeven sterk te houden en hij hoeft niet perse op stro te staan(terwijl ik dat niet eens hoef te betalen)

sorry voor het lange verhaal!



SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 14:39

boemel schreef:
Ik vind dat je niet op je paard moet bezuinigen! Dus wel op stro zetten en ook gewoon op tijd de smid erbij.


Begrijp me niet verkeerd,ik heb hem wel op stro hoor en er komt op tijd een smid bij.
Maar dat was de mening van mn pa! Schijnheilig

Een bijrijder is wel een goed idee,maar vind er maar eentje die op mijn paard wil,ze vinden het allemaal een lastpak.
heb al s een advertentie geplaatst maar daar kwamen 12 jarige penny-meisjes op af... Knipoog

iig al bedankt voor de reakties.
ik moest even stoom afblazen toen ik die rekening kreeg.
ik weet wel dat er veel hogere rekeningen zijn,maar ik vond dit ook alweer heel wat,omdat ik er al veel heb gehad.en dan lopen de kosten op.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: just_kiki, Majestic-12, nsh, Ubermetrics en 89 bezoekers