Ponykamp gezocht voor 10 jarige zoon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Ponykamp gezocht voor 10 jarige zoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 16:35

Hoi.

Wie weet er een leuk ponykamp waar ik mijn zoon van 10 naartoe kan sturen? Hij wil heel graag op ponykamp, maar ik heb totaal geen ervaringen met dat soort dingen. Het liefst niet te ver van Oss (40 km ongeveer als max.).

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:01

waar nathalie enz naar toe gaat?
Is dat niks voor hem? (dat kamP)

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 17:02

Waar gaan die dan naartoe??

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:03

euhm ik zal het even opzoeken ..

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:07


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:15

Ik ben toen ik nog wat jonger was twee keer op ponykamp geweest. Een keer in Loon op Zand bij Manege van Loon (was heel erg leuk, ponies waren voornamelijk Fjorden en Haflingers, paarden voornamelijk KWPN-ers) en ik ben een keer in Elst (GLD) op ponykamp geweest op manege de Hoeven. Ik weet niet welke ik het leukste vond....
Ik weet dat we bij Manege van Loon ook een dagje leerden mennen, we veel leuke en lange buitenritten maakten en we ook lekker door de Loonse en Drunense duinen gingen galopperen. Je slaapt in goede en gezellige slaapzaaltjes.
Bij Manege de Hoeven ging je voornamelijk buiten rijden, maar die ritten waren niet zo heel erg lang. We zijn ook een keer met een huifkar weg geweest als ik het me goed herinner en hebben één dag een hele lange rit gemaakt met tussenstop waarin we picknickten. De bedden waren daar iets minder zacht, maar het was er ook erg gezellig en er is een zaal waar een disco in gehouden werd en bonte avonden enzo

Mocht je misschien meer informatie willen hebben, dan pb je me maar even! Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:22

Liberty hier op bokt van Stal Sintels (New Forest, Appaloosa en shetjes fokkerij) organiseert vaak ponykampen waar al veel bokkers zijn geweest. Ik hoor niets dan goeds, misschien moet je haar eens Pb'en.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:34

Misschien dat ze op maneges bij jullie in de buurt ook ponykampen organiseren. Ik zou daar eens informeren.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:57

Tja het is in Overijssel maar op dit kamp ben ik zo ontzettend vaak geweest en heb ik veel mensen al onwijs blij mee gemaakt De Hazelhorst in Den Ham, in 1 woord helemaal gewledig, toppie begeleiding, super leuke paardjes gewoon perfect!

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:01

napoleon schreef:
Tja het is in Overijssel maar op dit kamp ben ik zo ontzettend vaak geweest en heb ik veel mensen al onwijs blij mee gemaakt De Hazelhorst in Den Ham, in 1 woord helemaal gewledig, toppie begeleiding, super leuke paardjes gewoon perfect!


Daar ben ik ook geweest.
Was helemaal te gek!!!
De kinderen die bij mij de pony's kwamen verzorgen zijn er ook helemaal enthousiast vandaan gekomen. Haha! Haha! Haha! Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:32

Tja ik kwam zelf ook niet echt daar uit de buurt maar als toen 11 jarige heb ik elke zomer tot aan mijn 17de heerlijke weken gehad ondanks dat ik wat verder van huis zat. Hier kan je je kind met een gerust hart naartoe sturen (mogen zelfs hun eigen paardje meenemen en als ze die niet hebben krijgen ze een verzorgpaard voor de hele week!)

Kijk anders eens op www.hazelhorst.nl en overtuig jezelf Knipoog

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:35

ik heb ook goede berichten gehoord over
manege De Drie Linden in Zeeland (brabant)

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:12

Loon op Zand is mij heel erg goed bevallen. Het is daar ook erg leuk als je nog niet zo goed kunt rijden. De grote groep wordt in vieren verdeelt zodat je alleen bij mensen zit die ook op jouw nivo rijden. Vooral voor wat jongere kinderen is het leuk omdat ze ook echt gaan buitenrijden, leskrijgen en er wordt veel georganiseerd en tussen al die dingen door kunnen ze gewoon lekker buiten spelen. Nog een voordeel is dat het niet zo heel erg duur is. Ik vind het echt een topkamp Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:21


Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:53

De van Horne hoeve hier in Weert schijnt ook erg gezellige en leuke ruiterkampen te organiseren.
Je kan misschien in het vroege voorjaar een paar adresjes af gaan om te zien welke je het meeste aanstaat want dat is natuurlijk ook heel erg persoonlijk.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 09:59

NAV wat PB'tjes, heb ik info aangevraagd bij o.a. Van Loon en De Hoeven. Bij de Drie Linden kan ik gewoon eens langsgaan, dat is op een steenworp afstand van ons thuis. Ik zal tevens de andere sugesties bekijken. Is het niet voor dit jaar, dan misschien voor volgend jaar. Die zoon van mij is helemaal verslaafd aan paarden en ik denk dat dit een blijvende verslaving is. Vind ik natuurlijk heeeeeel erg (maar niet heus). Zodra hij wat ouder is (en natuurlijk mee wil met zijn moeder) wil ik een keer met hem in Ierland gaan rijden. Dit is nl. ook mijn droomvakantie. We zullen wel zien.
Bedankt voor jullie inbreng.

sprinter
Berichten: 37
Geregistreerd: 24-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:33

Hallo,
Ik ben van manege De Driesprong in Geffen. Wij organiseren ieder jaar een ponykamp met steeds een ander thema. Vorig jaar was dat bv de Olympische Spelen, en we hebben ook Duizend-en een nacht, Detective-kamp, het jaar 2127, wereldreis met Vlieg-op en nog veel meer als thema gehad. We passen alles aan aan het thema van het jaar, de activiteiten, maar bv ook het eten. We doen zoveel mogelijk met de paarden en pony's, maar we gaan niet gewoon in de bak rijden. We doen vooral veel spelletjes met de pony's. Qua leeftijd zou jouw zoon prima bij ons passen. De kampen zijn altijd heel gezellig en er is ruim voldoende begeleiding, hoewel we de kinderen ook aanmoedigen om elkaar te helpen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 11:08

manege de hazelhorst ben ik toen ook geweest , was echt super leuk.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 11:20

Heb ook bij De Hazelhorst info opgevraagd. Is wel iets verder, maar dan kan ik eventueel meteen bij wat familie op visite. Of misschien wel iemand meeten? We zien wel.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:52

napoleon schreef:
Tja het is in Overijssel maar op dit kamp ben ik zo ontzettend vaak geweest en heb ik veel mensen al onwijs blij mee gemaakt De Hazelhorst in Den Ham, in 1 woord helemaal gewledig, toppie begeleiding, super leuke paardjes gewoon perfect!


Ja daar ben ik een paar jaar geleden ook geweest en et is daar echt keileuk...die buitenritten zijn echt heel tof...en we gingen geloof ik ook een dagje niet rijden...toen gingen we zwemmen daar tegenover dus et is niet alleen rijden..en ik vond alles heel goed geregeld, goede slaapzalen enz...

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:55

Toen ik wat jonger was, ging ik altijd naar hoeve la marotte. Het is daar echt super leuk! Je rijd elke dag een uurtje in de bak en een uurtje buiten. Verder ga je vaak zwemmen, spelletjes doen en dropping. s Avonds is er altijd 'Het verhaal' Elk jaar een ander verhaal. Je gaat dan s avonds met alle kinderen naar het bos en daar is dan de leiding en soms een aantal kinderen aan het 'spoken'en soms zelfs te paard.
Hoeve la marotte is echt een geweldig ponykamp, ik ging er vroeger zelfs alleen heef, je kwam er altijd wel iemand leuk tegen. Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:50


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:33

heb je al eens op onze site gekeken? Wij hebben er ook heel van die leeftijd, en de kinderen kunnen altijd erg goed met elkaar opschieten!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:41

Manege Bergemo! Ik weet niet of dat te ver is Verward Je gaat daar allemaal leuke dingen doen en je krijgt een vaste pony. De pony zijn daat allemaal heel erg lief!

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:46

manege dekema, maar volgens mij organiseren die geen kampen meer! verder raad ik het kamp in staphorst (weet de naam ff iet meer) af! ik ga altijd naar hippago, maar of dat iets voor een 10jarige is....... http://www.hippago.nl
van hazelhorst heb ik een slechter bericht gehad. er is een meisje naar huis gekomen zo Boos! vond ze het!