paard afgekeurd hoe verder met verzekering??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:32

Mijn eerste (16 jaar geleden hoor) was afgekeurd, teruggekocht van de verzekering en hij kreeg een grote A op zijn schouder gebrandmerkt. De A van Afgekeurd. Ik weet niet of dit nu nog gebeurd. Maar het terugkopen ging vrij vlot in die zin je betaald de slachtprijs aan de verzekering en hij krijgt een merk dat hij niet meer de verzekering in kan. Maar dat zeg ik dit is 16 jaar geleden ik weet niet of het nu nog zo makkelijk gaat.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:04

Volgens mij worden ze door de verzekering afgemaakt of als het enigsinds nog "bruikbaar" is doorverkocht voor een lage prijs. De verzekeraar heeft geen pensioenfonds voor afgekeurde paarden dus daar zullen ze zo min mogelijk kosten voor willen hebben.............Vrees ik.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:27

Volgens mij gewoon de slachtprijs of iets meer, Misschien dat het nu anders ligt omdat er niet meer gebrandmerkt mag worden. Volgens mij ligt het ook aan de mate van afkeuring. Net zoals de WAO je kan in meerdere of mindere mate afgekeurd worden. Mocht een paard nog bruikbaar zijn voor recreatieve doeleinden dan zal het door de verzekeraar doorverkocht worden aan een handelaar met alle gevolgen van dien.......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:28

Dimple schreef:
Ik heb in de zomer van 1999 mijn merrie laten afkeuren. Zij was verzekerd bij Eerste Friesche Onderlinge. Ik heb haar van de verzekering voor een bedrag van ƒ 1000,/ kunnen terug kopen. Er is een inspecteur langs geweest om te kijken of ze nog wel een soort van paardwaardig bestaan op de wei kon hebben. En dat mocht in dit geval wel. Daar ben ik heel erg blij om geweest want ze heeft nog 1,5 jaar rustig op de wei kunnen genieten en ik heb op gepast wijze afscheid kunnen nemen.

Nu hebben we Nic sinds 2 maanden verzekerd bij Interpolis. Ik moet eerlijk zeggen dat ze niet staan te springen om paarden niet af te maken als ze ook daadwerkelijk zijn afgekeurd. Ik heb meerdere verzekeringen gebeld en ze gaan er niet zomaar mee akkoord. Er moet duidelijk aangetoond kunnen worden dat het paard niet wordt doorverkocht en nog wel een pijnloos leven op de wei of zo kan leiden. Ze zijn de handel in afgekeurde paarden heel erg bestrijden.

Ze doen het dus niet zo maar. En volgens mij moet je het vantevoren ook aangeven. Anders staan ze zo met een trailer op de stoep.

Succes


Gelukkig is het een en ander veranderd, mijn ervaringen hiermee zijn van 16 jaar geleden en dat zijn geen beste kan ik je vertellen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:32

Gelukkig wel, toen gingen paarden die nauwelijks hun ene been voor het andere been konden zetten de seizoensbedrijven in..... met of zonder de A op de schouder. Toen werden de afgekeurde paarden gebrandmerkt maar een leek weet dat toch niet dus voor die bedrijven waar dikke duitsers een strandrit willen maken geeft dat niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:43

Ja stond erg vreemd echt op de rechter schouder een hele grote A!!! vond het zeer denegerend voor hem......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:53

Kunnen ze in iedergeval niet meer zwart bijklussen Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:58

Nee ireentje, is gewoon afgekeurd voor de verzekering. Betekend eigenlijk dat hij niet meer geschikt is voor het werk ongeveer zoals Macha

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:22

In mijn profiel kan je op de tweede foto van prins op zijn schouder net onder zijn kinnebakkie de A zien zitten. Maar dat ik wel 16 jaar geleden. Brandmerken doen ze niet meer omdat men het dierenmishandeling vind, alsof het doorverkopen van een afgekuerd paard het niet is. Ik ga eerder voor een brandmerk waar ze een paar dagen"last"van hebben dan nog even een seizoen meelopen in een paardenverhuurbedrijf in zeeland


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 146 bezoekers