Struktuur van mest anders bij warm of koudbloedras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Struktuur van mest anders bij warm of koudbloedras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 20:12

Messchien een beetje een rare vraag, maar moet het gewoon weten. Ik heb dus een Tinker (koudbloedras) en een vuilbakje (heethoofdje, warmbloedje), en hun mest is zo verschillend ondanks dat ze het zelfde eten. Bij m'n heefthoofdje krijg je bijna bruine suikerbonen, glanzend vochtig, deels los deels aan elkaar verkleefd. Bij m'n tinker zit er een meer dradige structuur in, is de mest droger, en de ballen platter ... ligt dat gewoon ras gebonden Verward ? Ben benieuwd!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:19

Volgens mij is dat per paard verschillend. Ik heb 3 tinkers gehad en geen van hen had dezelfde structuur, hoewel ze wel hetzelfde voedsel kregen.
Ook mijn fjord heeft heel andere mest dan mijn tinker. Ik denk dus niet dat dit rasgebonden is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 20:28

Phoewffffff ... ben blij, dacht al dat er messchien iets fout was met één van hen omdat de één z'n mestballen zo "droog" lijken tegenover die van m'n ander. Ze drinken anders wel genoeg hoor, en zie ze meer plassen dat wat me lief is Haha!. Ben blij te horen dat ik het dus als normaal kan beschouwen! Sinds deze week staan ze op houtschilfers, en nu raap ik de mest met de hand uit, ik moet nog zo'n mestding kopen, met de viertand lukt het niet ... ( dus nu met chirurgische wegwerphandschoenen aan), en dan pas vallen die dingen je ENORM op. Gelukkig geen wormen te bespeuren (ook al weet ik dat niet alle wormen met het blote oog zichtbaar zijn). Wat zijn onze viervoeters toch boeiend hé?!!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:27

hihi, ik ken de mest van mijn pony's ook uit m'n hoofd. Ik kan zo zeggen welke van wie is
Zo heeft Greg kleine ronde bolletjes en die van Foxy hebben de vorm van een grote boon.
Ach ik ga het niet allemaal uitleggen want dat klinkt zo pervers Haha!

Maar das heel normaal hoor die verschillende vormpjes

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 01:15

Cool, dus toch geen paardjes met een unieke kont! HAHAHA ... wat kan een 'pervers' onderwerp toch leuk zijn hé!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:18

Gam heeft hele mooie poep.... Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 15:17

Hummmm .... moeten we messchien een "mooist mest" wedstrijd organiseren, en natuurlijk met foto's! HAHAHAHA Haha!