Waterdichte deken op nat paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Waterdichte deken op nat paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 16:21

Hoi, ik heb net een Rhino deken gekocht, waterdicht en ademend. Kan ik deze nu gebruiken op mijn natte paard, het blijft hier maar regenen. En ik ben het vergeten te vragen bij Divoza.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:51

Niet op een kletsnat paard gebruiken in ieder geval. Ik laat Lars altijd eerst zoveel mogelijk drogen met een zweetdeken of zo, daarna gooi ik zijn regendeken er op. Alleen is die wel van Bucas en ik weet niet of die hetzelfde werkt als die Rhino.

Cowgirl

Berichten: 23752
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:08

Als een paard nat is van de regen geen dek opgooien, gewoon op laten drogen.

Een paard met een dikke vacht ook geen dunne regendeken opgooien, krijgt hij het koud.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 20:20

Ik heb een Rhino Turnout Lite gekocht. Is een all weather deken, met een heel dunne voering. Schijnt voor een tinker prima te zijn. Als de deken te veel vulling heeft kan het paard op stal gaan zweten dus ik heb flink staan dubben in de winkel. Kan er altijd nog een onderdeken op leggen mocht het flink gaan vriezen... In ieder geval heb ik vanavond de deken er maar niet opgelegd, Sox was behoorlijk natgeregend. Morgenochtend, voordat ze de wei in gaat zal ik de deken passen en als tie past blijft hij erop. Het blijft voorlopig regenen en misschien hier ook sneeuwen dus Soxje blijft droog, hopelijk Lachen

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:35

Dat lijkt me dan ook het beste. Als hij droog is erop en dan gewoon erop laten. Alleen dan wel met rijden uitkijken dat hij toch niet nat regent, want dan moet je hem toch even laten drogen met een zweetdekentje.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 20:41

Ik heb wel een zweetdeken, deed ik er nu ook op als ik haar uit het land haalde en ze doorregend was. Het vervelende is dat ze in pension staat. Gelukkig haalt de pension"bazin" de deken er weer af als ze opgedroogd is. Dat was op mijn vorige pensionstal wel anders, bleef ik de hele dag op en neer rijden: buiten/binnenzetten, deken erop en weer eraf etc. etc. Kostte me een tank benzine in de week Boos! , eigenaresse zal ik wel een zak winterpeen (pekes voor de Brabo's) geven voor de moeite Lachen

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:48

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik ben vanaf dat ik aankom bezig met hem droog krijgen. Gelijk een zweetdeken op. Gaan rijden met een regendeken (als het regent), als ik terug kom van rijden gaat er gelijk een andere zweetdeken op en dan uitmesten. Vaak is hij na het uitmesten nog niet echt droog, dus dan ga ik maar het terrein aanvegen, flink veel sigaretten roken (foei) en de andere paarden voeren. Tegen die tijd is hij dan aardig droog. Ik zit op mijn werk ook de hele dag te checken wat het weer doet en als het dan zo regent...getver
Gelukkig wil de pension-eigenaresse voor jou die dekens doen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 21:04

Haha, ik ken dat van dat checken... Ik zit de halve dag op mijn horloge te kijken wanneer ik er weer naar toe kan/moet. Oh oh, en met oudjaar, ik zat in de zenuwen! Sox stond er net 2 dagen en de pensionhoudster (groot woord hoor, er staat er nog maar één, die van haarzelf) zou 's-nachts ook niet thuis zijn. Ik ben vanmiddag na het op stal zetten (met zweetdeken) ook met allerlei andere dingen aan de gang gegaan: geit, schaap en shetje voeren en worteltjes en dan weer vanillekoekjes geven. Waterbakken vullen, aanvegen, eigen spullen ordenen want het was een zooitje, knuffelen met de 2 paarden, na het voeren nog maar een appel en wortels. De stallen had de man van de pensionvrouw al gedaan (luxe hoor!) lekker dikke laag erin. Dus na een uur heb ik de zweetdeken eraf gehaald, Sox was nog wel niet helemaal droog maar het vroor hier niet meer. Van de week stond ze echt te rillen, ik wou de veearts al bellen! En dan heb ik dus een tinker, zogenaamd tegen alles bestand! Niet dus: als het behoorlijk vriest en het regent en gaat ijzelen heeft zo'n beest het ook koud. Roken doe ik niet meer IlsjePilsje Lachen en rijden als het regent ook liever niet ..... Ik heb het echt getroffen met mijn nieuwe pension, net zoals Sox ook van internet!!