Vond jij je paard de eerste keer meteen het einde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Vond jij je paard de eerste keer meteen het einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 17:46

Hoi,
ik ben nu weer op zoek naar een nieuw paardje, ik had echt een onwijze leuke gevonden, ik had hem ook op proef.
Maar toen hij gekeurd moest worden werd hij afgekeurd bij de buigproef.
Nu heb ik weer een leuk paardje gezien, hij is M-dressuur, rijd lekker kan ook springen is verkeersmak kan ook alleen rijden, apart van andere paarden, bokt niet slaat niet bijt niet, kortom, het ideale paard...
Maar nu heb ik niet het gevoel dat ik hem echt helemaal het einde vind, er zijn toch wat dingen die ik iets minder vind zoals een wat puntige Arabieren kont en aan een kant een wat te brede bles.
Hij heeft een gewoon normaal hoofd, niet echt superspeciaal ofzo.
Met rijden vind ik hem onwijs leuk, maar zijn uiterlijk dus niet helemaal.
Aan een kant denk ik, zoek maar verder, aan de andere kant denk ik; wat is er nou belangrijker!
Misschien vergelijk ik hem teveel met die afgekeurd is of moet de liefde groeien??
Hoe hadden jullie dat toen jullie je paardje gingen kopen?

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:01

Toen ik een ander paard ging kopen,was mijn eerste vereiste dat hij/zij erg betrouwbaar zou zijn.
Een kennisje van stal wist een leuke merrie te koop,die zij goed kende en waarvan ze wist dat ik er niet mee zou verongelukken. Haha!
Dus wij samen naar de andere kant van Nederland gereden om te kijken.
Ik was natuurlijk vol verwachting....
Toen ik haar voor het eerst zag had ik zoiets van:moet ze dat worden Verward
Ze voldeed niet echt aan mijn droombeeld,om te beginnen is het en vos en daar ben ik normaal gesproken geen liefhebber van, maar toen ze haar gingen rijden en ze dus äangekleed"was vond ik haar toch wel errug leuk *LOL*
Ook met rijden was ze erg leuk en toen ik haar ook nog op proef kon krijgen was de beslissing snel genomen.
Nu heb ik haar twee maanden en vind haar helemaal geweldig *LOL*
Zowel met rijden als in de omgang en ook om te zien,ik ben gewoon in love Lovers
Als alles aan een paard je past,alleen het uiterlijk is niet helemaal wat je graag zou willen,dan weegt dat voor mij dus duidelijk zwaarder.
Ik ben iig blij dat ik verder heb gekeken dan mijn eerste indruk.
En die kleine dingetjes die ik eigenlijk niet zo leuk vond zie ik niet meer.
Ach ja,eenmaal verliefd zie je alles door een roze bril Cool

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 18:07

Dit is toevallig ook een vos Haha!
als ik met hem langs een spiegel rij denk ik, hij ziet er zo best leuk uit, ik sta er goed op, totdat zijn achterhand in beeld komt Boos!
maar misschien dat hij in de zomer wel voller word maar ja, in de winter heeft hij het dus wel.
Met het zadel op valt het wel veel minder op.
Dus altijd zijn zadel of dek ophouden *LOL*

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:30

Ja echt wel! Ik mocht kiezen uit 4sportpaarden maar toen ik Sil zag was ik gelijks verkocht, zo'n lievvv koppie! En dus werd zij het!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:30

Ik wil mijn haflinger Siësti echt voor geen goud meer kwijt.

Maar het was niet liefde op het eerste gezicht.
Ik ging gewoon een keer een tocht maken met een haflingerfokker en toen kreeg ik mijn paardje toegwezen om op te rijden.
Ik vond hem toen maar gewoontjes en eigenlijk niet echt mooi. Omdat ik toen nog niet echt heel erg van Halfingers hield. En hij was ook helemaal niet mooi in verhouding, maar nu door al dat trainen is hij heel erg mooi geworden, ook in verhouding.
Nu vind ik mijn paardje suppermooi en ben helemaal gek van hem. Lovers

Dus ik zou als ik jou was hem eerst proberen als je hem leuk vind want de vonk kan altijd nog overslaan. Je moet hem natuurlijk ook nog leren kennen.
Zo ging het in iedergeval wel tussen mij en mijn paardje. *LOL*
Gr. Emma Pling

Dus
Laatst bijgewerkt door siesti op 07-01-03 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 18:39

ja, maar als ik hem neem is het wel de bedoeling dat ik hem hou en niet dat ik hem na een maand weer ga verkopen omdat hij toch niet mijn droompaard is...
Dus zomaar proberen is er niet echt bij...

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:40

toen pequena geboren werd en ik zag die hangende flapoortjes en een mamama dit is eng blik was ik verkocht. 2 mei 1997 20 na 2 uur snacht was het uur van de waarheid en de nacht dat ik echte geluk voelde en nu 5 jaar later is het nog steeds zo wanneer ik op stal kom en ik zie haar koppie gaat er een rilling door mij heen van liefde.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:42

Mijn paard stond bij een handelaar, en dat ik ging kijken stond er ook een hele mooie valkpaint met een blauw oog, een merrie van 2 jaar. Daar viel ik eigenlijk het eerst op, maar die was al verkocht.

Ik had gezegd dat ik een wat rustiger en betrouwbare Quarter zocht. Merrie of ruin, en als het een hengst was zou hij worden gecastreerd.
Toen mijn paard uit de box werd gehaald had in het begin ook zoiets van: hmmmm....even goed kijken. Is dit het dan?
Maar ik heb naar mijn hart geluisterd dat stond te juichen, en ik wil haar nu nooit meer kwijt!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:44

Kun je hem niet op proef nemen? Misschien is dat een optie als je het niet zeker weet.
Ik denk dat je zelf wel aanvoelt of je hem 'zo' leuk vind dat je hem wilt kopen of toch niet.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 18:49

hij mag niet op proef...

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:52

Ik zou blijven zoeken, je vindt er vanzelf eentje die het helemaal voor je is, op alle vlakken!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:53

Ik blijf me verbazen als ik reacties hier lees van mensen die paarden kopen omdat "ze verliefd worden op dat lieve koppie" Frusty Op een hoofd kun je toch niet rijden?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:56

Ik werd ook verliefd op Buddels. En nee, niet alleen zijn koppie. Hij stond in de opfok, dus beweging heb ik niet gezien, maar wel zijn bouw, en was gewoon een heel lief, aanhankelijk paard...wat OOK nog een lief koppie had Haha!
Hij werd het!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:56

Toen ik naar Berdientje ging kijken (ze was de eerste naar wie ik ging kijken) was ik meteen verliefd. Ik was verkocht... Dat werd mijn pony Lachen
Ik heb eerst een tijdje getwijfeld, of ik verliefd op haar was of verliefd op de eerste pony die ik bekeek Na een tijdje ben ik erachter gekomen dat ik toch écht verliefd op haar ben Lovers

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:57

Ik was op mijn pony meteen helemaal verliefd, maar die was niet zo fijn in de omgang en onder het zadel. Omdat ik ook zou gaan studeren ging ik dus voor een betrouwbaar paard, omdat mijn moeder hem buiten moet kunnen zetten en longeren als ik een lange dag heb.
Ik was ook niet meteen weg van hem, dat heeft zelfs ruim drie maanden geduurd Bloos Maar ik ben nu helemaal gek op Flap en hij wordt nu ook steeds mooier en braver met rijden. Ben dus heel blij dat ik hem toen om zijn karakter toch gekocht heb *LOL* Ook al vind ik meestal dat een paard je meteen aan moet spreken...Bloos Maar zo'n braaf dier als dit had ik niet snel nog een keer gevonden Lovers

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:57

Jij zegt dat alleen het uiterlijk de mindere kant is.
Als je dat erg belangerijk vind zou ik het dus ook niet doen.

Ik zou als ik jou was ook verder gaan zoeken zoals Samsam zegt kom je altijd nog wel eens het perfecte paardje tegen maar dat kost gewoon tijd.
Laatst bijgewerkt door siesti op 31-12-02 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:00

Ik zou het uiterlijk er inderdaad ook niet van laten afhangen of ik hem zou nemen of niet. Je moet aan bepaalde dingen wennen, en bespiering kan ook veel doen.
Hoe snel moet je beslissen? Als ze hem niet op proef willen meegeven, gaan ze er dan wel mee akkoord dat je regelmatig naar de stal toekomt waar hij nu staat om hem nog een paar keer uit te proberen?

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:34

steef heeft gelijk je moet niet afgaan op uiterlijk ik had mazzel Pequena is zelf gefokt

ik zou persoonlijk verder zoeken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:40

Helemaal.
Hoe die oogjes mij aankeken, zijn kuiltje in zijn neus, zijn 4 witte beentjes, zijn zwarte puntmaantjes en dat korte staartje met een witte streep erdoorheen. Ik was verkocht!~
Ik kocht hem echter pas 11 maanden later maar ik had dus mooi de tijd gehad om hem helemaal te leren kennen. En uiteraard sprak ook zijn pittige, eigenwijze, trotse en leergierige karakter mij aan...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:46

Ik vond Maddox de eerste keer qua uiterlijk niet het einde: hij was erg lelijk geschoren, zat onder de kale plekken en lange losse haren en zijn hoofd zat wel vol met wintervacht. En het eerste wat hij deed toen we de stal inkwamen was happen naar mij en naar de tralies. Maar toen de eigenaren voor reden, hem in een minuut in de trailer zetten, een stuk langs een drukke weg stapten, daarna in het bos een stuk met hem gingen dressuren terwijl er van alles en nog wat langs kwam. Ja toen was ik wel verkocht!

Karakter is zoveel belangrijker dan uiterlijk. Ik vind Maddox trouwens nu wel prachtig, mooi donker, mooie vacht, stoere bouw (zie mijn profiel).

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:52

Ja ik was gelijk gek van haar. Toen ze de stal uit kwam lopen. Ik was verliefd. Ik vond altijd hoge witte achterbenen mooi. En zij heeft er 4!!

Verder leek ze een leuk karakter te hebben. Mooie gangen... En de eerste keer dat mn zus erop ging was ze braaf. Ze was net zadelmak en dat was het. Dus karakter en rijden verder was toch maar de vraag.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:54

Ik heb met paarden die ik ga kopen meestal niet zo veel... Ik zie ze staan, er is bekend van geworden dat het echt goede paarden zijn voor de sport. Hoe ze eruit zien maakt me echt helemaal nix uit, als ze maar goed kunnen lopen.
Meestal heb ik na de eerste keer bekijken zoiest als: goed paard, en niet bijzonders slecht in de omgang...
Maar er meteen verliefd op zijn? da's alleen maar slecht, als hij wordt afgekeurd ben je hem ook kwijt. Ook is het probleem van: meteen verliefd" dat je niet meer verder kijkt, maar meteen die koopt, omdat ie zo'n leuk koppie heeft. Idd zoals steef zegt: op een koppie kun je niet rijden. Vereiste echter is wel dat ie Eerlijke ogen heeft...
In mijn geval hou ik int achterhoofd wat ze kosten als ik erbij ga kijken. Onmdat ze veel geld kosten kijk je echt ontzettend kritisch. Later gaat er ook nog een trainer mee om te bekijken. Dan nog laten keuren, en dan kijken we wel verder. Band opbouwen met je paard kost sowiso een jaar, dus er verliefd op worden hoeft ook weer niet.

Het probleem is waarschijnlijk dat jij niet zo veel aan mijn mening hebt, omdat ik paarden koop omdat het goede sportpaarden zijn, en later krijg ik een band met ze, uit respects voro wat ze voor me doen tijdens training en wedstrijd. Ben heel erg aanhankelijk met ze, maar blijf erbij dat je band moet groeien..

Als ik jou was zou ik dit paard gewoon houden, als het een goed paard is en voldoet aan je eisen. Tenzij je paard natuurlijk is om alleen naar te kijken Gaaaap

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:06

ik was sowieso altijd al Friezengek en kon het niet laten om naar Friesland te rijden voor Jaike, ik had geeneens een foto van haar gezien.
Haar karakter was het eerste wat me aansprak, maar haar kale staart aan de bovenkant vond ik wel wat minder.
bij de keuring werd er gezegd dat ze wel eens zomerexceem kon hebben maar dat kon hij op dat moment niet met zekerheid zeggen.
De VA zei dat als hij in mijn schoenen stond jaike niet zou kopen.

Toen hij dat zei schrok ik wel, ik keek naar buiten en zag mijn vader met haar lopen. Mijn vader die de ballen verstand heeft van paarden liep daar op zijn dooie gemakje met mijn misschien toekomstige paard aan een touwtje. Op dat moment was ik verkocht, nu vind ik haar veel mooier geworden met een mooiere bespiering en een staart die al een heel stuk weer aangegroeid is Lovers

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:29

Bij mij was het echt liefde op het eerste gezicht.
Toen ik aan kwam zag ik daar 5 fjorden paarden staan. Wodan stond helemaal achterin en moeders vooraan. Hij was dus al lekker zelf standig met 3.5 maanden oud. Toen de eigenaar met voer ging rammelen kwam hij aan gedraafd en daarna galoppeerde hij weer weg.Toen kon ik ook mooi zijn gangen bekijken dat zag er allemaal goed uit en ook z'n beenstand was goed. Daarna kwam hij ff lekker snuffelen en toen ik weg ging kreeg een een knuffel en ik een lief snuitje in mijn gezicht. Toen wist ik al dat dit mijn paardje moest worden.