bitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vos
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-01 21:27

ik rij mijn paard met een trensbit, met een bitlepel. Het probleem is echter, dat ze op de terugweg naar huis altijd wil crossen, en ik kan haar afentoe niet goed houden. Ook op de ponyclub enzo, ze loopt altijd veelste snel. eerst liep ze ook altijd op de heenweg te reasen, maar dat doet ze nu niet meer, gelukkig. Maar nu dacht ik eigelijk misschien kan ik een ander bit gebruiken. Eest reed ze met een rubbere stang ( echt alleen rubben), en nu met trensbit. Het voordeel, kan haar beter houden, en ze neemt het bit beter aan. Ze wil in draf ook absolut niet naar beneden, met haar hoofd. Wie heeft er een idee? Of kan ik beter gewoon met dit bit blijven rijden, en iets anders proberen, en wat dan???????

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:38

ik denk dat je eens prive les moet gaan nemen. Een ander bit maakt het probleem alleen maar erger. blijf oefeningen doen op de terug weg, volte rijden, stukje terug rijden, achterwaarts. Houd je paard bezig zodat hij het te druk heeft met werken en dan niet aan crossen hoeft te denken. Ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 06:58

Ja ik denk ook dat je beter les kan nemen, want een scherper bit nemen, vind ik niet zo'n goed idee.
Misschien kan je beter iets veranderen op je manier van rijden en als ze in de bak goed gehoorzaam is en je haar op je zit terug kan nemen, dan zal het denk ik buiten ook een stuk beter gaan.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 07:40

Hoi, ik zou voor in de bak zeker geen ander bit nemen, dit moet je rijtechnisch oplossen dmv lessen.

Voor buiten is het een ander verhaal. Er zijn nu eenmaal paarden, die buiten helemaal doorslaan (ik heb er zelf zo een gehad). Dus ik zou inderdaad voor buiten of een ongebroken trens proberen of bv. een pessoa-bit, dan heb je inderdaad wat meer te vertellen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:32

Ik heb zelf ook met pessoabit gereden bij mijn Dravertje, als ik naar buiten ga doe ik dit nog steeds, op zich kan je buiten beter een Hackamore oid gebruiken, ipv een pessoa. Er zijn paarden die na t pessoabit niet meer naar gewone trensjes luisteren. Hackamore's richtten geen schade aan in de mond, maar moet heel gevoelig gereden worden. Wat voor pony heb je? Toevallig ook een Dravertje? Kenmerken zich door een moeilijk mondje..

vos
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 19:46

een welsh, met een hele harde mond!!!
is altijd zagend aan de teugel gereden

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 10:55

Dan zou ik nie een ander bit gebruiken, maar gewoon zorgen dat ze weer vertrouwen krijgt in jouw handen. Hoe erg ze ook trekt, NOOIT keihard terugtrekken, noooiiit zagen, ben je al het vertrouwen weer kwijt en kan je weer overnieuw beginnen.. Ik weet hoe moeilijk t is.. Af entoe verlies je je geduld een beetje.. Wat ook wel is wil helpen is een rubberbit, worden ze ook minder hard in de mond van. Heb er nog een te koop Party!! Kopen?? Ziet er nog goed uit, maat 12,5 Haha!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:09

Pardon? Rubberbit minder hard in de mond??? Dacht het niet! Een rubberbit is erg stug en heeft een zeer rustige hand nodig, anders word ie loeihard in z'n mond.

Een kunstof bit (zo'n wit ding) zorgt er wel voor dat ze lekker zacht in de mond zijn. Misschien bedoel je dat?