Wat doe ik fout?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Wat doe ik fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 10:04

Gisteren wilde ik met wodan weer eens met een voorbrenghoofdstel gaan lopen in de bak en eens kijken hoe hij nu loopt aan de hand(in stap en draf).
Van het jaar op de keuring wilde hij niet echt lekker doorlopen en gisteren wilde hij helemaal niet doorlopen. Als ik 'drrraf'zeg ging hij wel wat pasjes in draf maar heel sloom. Toen ik hem met het touw een tikje gaf op z'n kont werd hij boos en ging hij in protest. Zelf heb ik het niet zo op zwepen en jonge paarden,maar zelf heb ik nu ff geen oplossing behalve die zweep dan.
Het is niet zo dat ik dit wekelijks doe,maar hooguit 1 keer per 3 maanden om te zien of hij het nog weet.

Wie weet raad?

P.S niet van die antwoorden laat hem lekker veulen zijn en schaar hem in,want hij staat al de hele dag tussen 4 andere veulens van dit jaar.

Wodan en ik onderweg in de M2


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 10:17

als ik hem los laat in de bak en die er een vriendje bij dan vind hij het fantastisch om te lopen en showen. Vingers aflikken maar ja nu nog aan de hand.
Met halster en touw loopt hij gewoon braaf mee zolang ik maar niet vraag of hij wilt draven in de bak.

Wodan en ik onderweg in de M2

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 10:57

wodan is 1 1/2 jaar oud loopt braaf mee aan het halster ook in draf ,maar alleen niet in de bak wel in het land.
los in de bak loopt hij zo achter je aan.Daar scheelt het allemaal niet aan.
Misschien is dit wel iets fjorden eigen Verward
Ik ga nu zoveel in z'n hoofd halen wat ik fout doe en doe ik eigenlijk wel iets goeds? behalve dat hij te eten krijgt en 'snachts een schoon bedje heeft.

Wodan en ik onderweg in de M2

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 13:03

Sonja:
Ik laat hem wel zelf lopen,maar moet toegeven dat ik niet al te veel lijn vrij heb voor hem. Daar zal ik aan gaan werken. Ik heb nl het idee dat als ik hem te veel lijn geef hij hier misbruik van wilt gaan maken ivm zijn kracht. Heeft hij nog niet gedaan,maar toch.Zal vandaag aan een stalgenoot vragen of ze dan achter hem wilt gaan lopen en als hij sneller moet ff met de zweep zwiepen.
Bedankt voor de tips kijken of het wil werken.

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Tess1 en 42 bezoekers