Advertentie duur paard, vinden jullie......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Advertentie duur paard, vinden jullie......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 21:01

Dan ook dat wanneer er een foto bij geplaatst wordt het wel een representatieve foto moet zijn?

Als ik dan zo'n advertentie bekijk, bijv: een dressuurpaard, vraagprijs:7500 euro
Er zit een foto bij, je bekijkt de foto en je ziet een overbelichte foto of een kleine foto of een half paard.
Dat vind ik dan eigenlijk ontzettend jammer.......
Doe dan geen foto, zou ik zeggen.....
Wat vinden jullie?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:09

Ik kan me daar idd ook zo aan ergeren. Het is zelfs zo dat wanneer ik een slechte foto zie, ik vaak al niet meer geinteresseerd ben. Ik vind het gewoon niet professioneel overkomen en krijg dan vaak de inruk dat de mensen die dat paard verkopen een stelletje amateurs zijn die er heilig van overtuigd zijn dat hun schillehit de toekomsige Bonfire gaat worden.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:11

Vind k ook, op marktplaats staan soms dure en goeie paarden te koop en dan zo'n super wazige foto waar het paard er heel lelijk op staat, lijkt mij dat mensen dat niet aanspreekt.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:11

Bij zo'n vraagprjs zou ik wel een fatsoenlijke foto doen,
maar uiteindelijk hebben mensen die dat niet doen alleen zichzelf ermee,
want mensen reageren minder snel,omdat ze als ze zo'n goed paard zoeken,wel iets moois willen zien.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:25

Je zou zeggen dat je een goede foto bij de advertentie moet plaatsen als je een paard verkoopt van 7500 euro.
Het "verkoopt" gewoon veel beter.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:21

mwoah,
ik vind 7500 euro nog niet bepaald de hoofdprijs.
Vaak zegt een foto niet alles, ik ben wel eens om de tuin geleid met een spectaculaire foto van een majusteus paard wat bij nader inzien een schillehit bleek te zijn.
Dus een overbelichte foto kan ik me niet aan ergeren.
Ik erger me wel aan een foto van een paard welke op rust in de wei staat te suffen, of die met een halster om een kind zonder zadel rondstapt.
Dan vin dik inderdaad dat je beter zonder foto kunt aanbieden.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:28

Je moet toch een beeeetje het paard kunnen beoordelen naar de foto, dus de foto moet zeker wel representatief zijn. Dat betekent naar mijn mening dat het niet overbelicht, onscherp of raar afgesneden moet zijn, maar ook geen foto's van een mega-opgedirkt paard, zoals sjuimpje al zegt. Dan word je ook weer om de tuin geleid. Gewoon een foto waarop het paard er 'normaal' uit ziet

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 00:33

Sjuimpje schreef:
mwoah,
ik vind 7500 euro nog niet bepaald de hoofdprijs.
Vaak zegt een foto niet alles, ik ben wel eens om de tuin geleid met een spectaculaire foto van een majusteus paard wat bij nader inzien een schillehit bleek te zijn.
Dus een overbelichte foto kan ik me niet aan ergeren.
Ik erger me wel aan een foto van een paard welke op rust in de wei staat te suffen, of die met een halster om een kind zonder zadel rondstapt.
Dan vin dik inderdaad dat je beter zonder foto kunt aanbieden.


Voor mij is het veel geld hoor. Haha!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 01:04

Ja ik zie ook soms zo van die foto's.
Ik denk dat mensen eerder reageren als het paard er helemaal opstaat.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 01:50

Ook zo irritant als ze er alleen een foto van het hoofd bijzetten. Zag laatst ook zo'n advertentie...mooie foto, en prachtig sprekend koppie...maar tot op heden is het mij nog nooit gelukt om op een mooi hoofd te rijden Haha!

Laatst ook, stond een pinto pony'tje te koop, leek net of dat paardje alle botten in zijn lichaam had gebroken, en die niet helemaal goed zijn vastgegroeid Scheve mond En op een andere foto zag hij er weer gewoon goed uit...zet dat soort mismaakte foto's er ook niet tussen Frusty

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:16

Ik vind dat als je een paard wil verkopen je toch een beetje een duidelijke foto moet kunnen tonen waar het paard helemaal opstaat.
En dan niet hartstikke smerig in een blubberwei(wat ik vaak genoeg zie)
maar gewooon even netjes.Desnoods maak je toch even een nieuwe foto,je wil je paardje toch goed verkopen? Verward Dan moet je er ook wat voor over hebben.
Gewoon even mooi in draf of mooi open opgesteld.Dat vind ik er al veel beter uit zien dan Gore Binky in zn stoere modderbak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 12:59

Je ziet idd soms foto´s Frusty
Dat snap ik dan echt niet, je wilt hem toch verkopen.
Ik heb er wel eens aan zitten denken om een soort bedrijfje te beginnen speciaal voor paardenadvertentie´s met fatsoenlijke foto´s.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 16:27

Ik snap ook niet dat mensen soms de moeite niet nemen om een goede duidelijke foto van hun paard te nemen. Er is vast wel een familielid met een digitale camera ofzo waar je een goede foto mee kan maken. Soms zie je zulke onvoordelige foto's... dan kun je nog beter geen foto plaatsen

echt erg zijn die foto`s waar meer zwart dan paard te zien is, of foto's die ontzettend uitgerekt zijn zodat je er geen paard mee in kan herkennen. Of foto's waar alleen een hoofd op staat Scheve mond

De advertenties laten ook vaak te wensen over. Altijd ontbreekt er wel zoiets als stokmaat, kleur of leeftijd

Ilindra, dat is ook wel eens door mijn hoofd geschoten Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:12

Tuurlijk is een goeie foto wel handig, dan kan je gaan beslissen of je er naar toe wilt om een kijkje te gaan nemen.

Maar je koopt een paard toch niet van een foto, dus ben je echt geintereseerd dan ga je toch wel naar het paard zelf. En ze kunnen op foto's heel anders overkomen.

Of het nou positief of negatief is laat ik in het midden...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 17:31

Ja, maar als een foto mij al niet aanspreekt, zal ik niet gaan kijken.
Als er geen foto bijzit, is het heel anders. Dan zal ik misschien nog een poging wagen, omdat de tekst mij aanspreekt. Maar als de tekst mij aanspreekt en de foto niet, dan houdt het voor mij op.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 18:13

Het maakt niet uit wat het dier dan moet kosten.
Al is het 25 euro, als je een foto plaatst moet die goed en duidelijk zijn.
Als dat dan niet kan plaats dan ook geen foto.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:08

Ik wilde hetzelfde zeggen als Cowgirl, maar ze was me voor. Lachen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:28

Wat ik ook dom vind, is als je dan zo'n advertentie leest dat erin staat: paard loopt makkelijk aan de teugel. Dan ga je de foto bekijken en dan zie je een paard dat door een slofteugel o.i.d helemaal in de krul getrokken wordt Frusty . Ik heb verder niks tegen hulpteugels, maar bij mij komt het dan over dat zo'n paard niet zonder die teugels kan lopen. Tong uitsteken

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:42

*grinnik* ja dan staat er 3-jarig paard, grote belofte voor de dressuur, bladiebladiebla, en dan kijk je naar de foto, en dan zie je een paardje dat met zn kop naar beneden staat door een strakgetrokken slof met daarop een ruiter met een paar grote priksporen....

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:08

ja ik zou zelf persoonlijk een stilstaande foto nemen,dressuur en springen! als het paard springt haha
naja als toby weg moet zou ik het zo doen!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 22:43

Cowgirl schreef:
Het maakt niet uit wat het dier dan moet kosten.
Al is het 25 euro, als je een foto plaatst moet die goed en duidelijk zijn.
Als dat dan niet kan plaats dan ook geen foto.


Daar heb je ook wel gelijk in.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 00:02

of juist geen foto's maken bij een advertentie, kun je ook geen foute indruk maken en mochten de woorden het al doen bij iemand , kun je toch gaan kijken of het in werkelijk zo is..........er zijn mensen die zien een mooie foto en gaan zo'n dier kopen zonder het in het echt te zien te hebben.......een foto is een momentopname en zegt verder ook niet alles! in iedergeval zo denk ik erover...............maar mooie foto erbij is natuurlijk wel leuk!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 00:20

Daar erger ik me ook altijd aan. Staat er bijvoorbeeld: "Talentvol dressuurpaard, loopt momenteel Z2 enz. enz." Afijn; leuk denk ik dan, tot dat ik de foto aanklik en dan zie ik een supervage foto van een paard wat staat te grazen in een weiland die ze schuin van voren hebben gefotografeerd! Dan denk ik; ja hallo, zo zie ik nog niks!
Of dan lees je zo'n verhaaltje van; "Paard gaat makkelijk aan de teugel" of "Is netjes aangereden" en dan kijk in naar de foto en dan zie ik een kind helemaal achterovergeheld zitten die zo hard aan de teugels trekt dat het paard zijn mondhoeken helemaal opgetrokken worden en zit dan met opgetrokken hakken en knieen in d'r nek. Nou dan denk ik al meteen: "laat maar, ik ben al niet meer geinteresseerd".
't interesseert me ook niet of je een goedkoop of duur paard aanbiedt, maar een duidelijke foto (liefst meerdere als het kan) vind ik wel belangrijk. Dus niet alleen het hoofd, maar een duidelijke foto van de zijkant, voorkant en onder het zadel.
Ik vind wel dat ze het op www.paardenaanbod.nl al een beetje door hebben hoe het werkt. Daar kun je over het algemeen wel van de foto af zien hoe het paard er in het echt ongeveer uitziet. Het mooiste vind ik het nog als je er een filmpje bij kunt kijken. Schept een nog realistischer beeld. Soms zie je dan een paard die je op de foto wat minder leuk leek, in het filmpje veel leuker en een paard wat je eigenlijk vanaf de foto leuk leek in het filmpje weer minder.