Weing tijd besteden aan m'n paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Weing tijd besteden aan m'n paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 15:20

Ik vraag me af of er meer mensen zijn zoals ik.
Er zijn gewoon tegenwoordig dagen dat ik gewoon helemaal geen aandacht aan m'n paarden besteed.
Bij mij staan ze overdag de hele dag lekker buiten en snachts op stal.
Mijn vriend voert altijd smorgens en vaak ook savonds.
Hierdoor ben ik best wel lui geworden en besteed ik bijna geen aandacht meer aan ze.

aan de ene kant voel ik me er best poedersuiker door aan de andere kant verzin ik telkens wel een smoesje waardoor ik mezelf er beter bij voel.
Zoiets als ja maar t is harstikke koud of ja vandaag had ik gewoon echt geen tijd.
terwijl ik gewoon licht ed heb in m'n stal.
Dus poetsen ed is gewoon geen punt in t donker.

Het is zelfs zo dat ik het gevoel heb geen band te hebben met ze...
Ik hou zielsveel van m'n paarden maar echt een band heb ik niet met ze.
En ja dit komt omdat ik ze gewoon bijna geen aandacht gegeven heb de laatste tijd... Frusty Frusty


De hele reden hiervoor ligt hem bij het feit dat ik gewoon altijd alleen (wel samen met m'n vriend) op stal ben.
Ik heb dus m'n eigen land, en dus m'n eigen stallen ed.
heeft iemand tips?
Ja nu gaan er tips komen als neem iemand op stal, of zoek een verzorgster.
Maar ik ben zo'n tut met verzorgsters.
Agrrr Lips are sealed Frusty

Sorry ik moest t ff kwijt.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Normaal tot een maand geleden was ik zeker zo'n 3 tot 4 uur met m'n paarden per dag bezig....

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:25

Ga eens na bij jezelf, waarom je liever geen verzorgster wil voor je paarden ?
Denk daarbij ook niet alleen aan jezelf, maar aan je paarden. Ik denk dat de paarden heel blij zijn met alle aandacht die ze dan van je verzorgers krijgt.
En wat betreft dat alleen op stal zijn, misschien is het leuk als je een paar keer per week, iemand uitnodigt die het ook leuk vind om met paarden bezig te zijn. Dan krijgen je paarden meer aandacht en voor jou is het gezellig

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 15:27

Ja erg he, ik heb dus 2 verzorgsters gehad, maar op de een of andere manier waren die na een maand weer vertrokken. Voor m'n gevoel ligt dat dus aan mij... Maar goed.
Je hebt wel gelijk in mijn situatie zou een verzorgster niet gek zijn.
Maar goed ik ken mezelf dan zou ik zelf ook op stal blijven om te zien of alles wel goed gaat enzo, dan zou ik het weer net zo goed zelf kunnen doen.
haha aggrrrr t schiet nie op zo..
En hier in de buurt bieden alleen maar jonge meisjes zich aan van een jaartje of 11, 12, en met een jonge haflinger (van bijna 2) en een vrij koppige en sterke Fjord is dat geen aanrader.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:36

Je paarden missen jouw niet hoor, als ze de hele dag op het land lopen. En ze hebben elkaar. Poetsen hoeft ook niet elke dag. En als je ze niet verwaarloosd, dus op tijd de smid erbij haalt, laat inenten, paardentandarts laat komen, goed mest en voert, dan zal het zo'n vaart niet lopen. Waar ik alleen bang voor ben is dat een van hen op een gegeven moment iets onder de leden heeft en jij dat te laat ziet.

Maar nu de vraag: joe lang gaat dit al zo? Is dit nu tijdelijk omdat jij in een dip zit en de energie niet kunt opbrengen in deze donkere tijd? Of is het in de zomer ook zo? Kijk als het tijdelijk is, dan komt er verandering in. Maar als dit al langer duurt kun je kijken naar idd. een medestalgenoot, pensiongast (als je al niet aan verzorgers wilt) waar je samen dingen mee kunt doen. En je vriend, rijdt die ook?

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 15:40

Het is gaat nu een maandje zo, ik denk dat het wel voor een groot gedeelte gewoon aan het weer en aan de tijd van het jaar ligt!
Ik hou ze wel goed in de gaten en mijn vriend ook.
Zodra hij iets vreemds merkt zegt hij het natuurlijk gelijk.
verder zal ik ze nooit van mijn leven verwaarlozen, de hoefsmidt komt netjes elke 8 weken en de tandarts komt ook ieder jaar.
Inentingen en ontwormen houden we ook netjes bij, net als dat we elke dag voor ze naar binnen gaan even de hoefjes uitkrabben.
Maar toch hoe dan ook voel ik me niet lekker bij deze situatie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:50

Dan denk ik dat het aan de tijd van het jaar ligt. Als je de indruk hebt dat je alleen maar in het donker aan het ploeteren bent wordt je er ook erg depri van. En als je in de vrieskou en/of regen buiten in de modder moet emmeren, of desnoods levensgevaarlijk langs de weg moet, dan is het toch niet erg dat je het nu allemaal op een laag pitje zet?

Neem eens een kuurtje zonnebank, daar knap je van op. En hou je voor ogen dat we de langste nacht alweer gehad hebben en de dagen vanaf nu alleen maar langer worden....

En het eert je dat je een slecht geweten hebt...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 15:53

Hmm een zonnebankje is echt niks voor mij...
Maar je hebt denk ik wel gelijk ja.
Vanavond ga k even lekker met m'n buuf rijden op 1 van haar paarden.
Even ontspannen Lachen
Dat heb ik nu zeker even nodig.
En daarna k denk dat k daarna ff lekker m'n paardjes ga poetsen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:57

Zie een zonnebank als een Vitamine D kuurtje. Niet om bruin te worden. Doen hoor, het is echt niet erg...heb je niemand in je omgeving waar je heen kunt, dan hoef je ook niet naar zo'n studio...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 15:59

Hmm nee k geloof t niet nee...
Aggrrrrr m'n buuf heeft net afgebelt...
lekker dan, nou dat doet je humeur echt goed.. Iemand een zonnebank in de aanbieding Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 16:19

Ga nou eerst naar zo'n studio voordat je zelf zo'n ding gaat aanschaffen....geloof me nou maar, 10 sessie's en je voelt je een stuk fitter....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 16:26

Ik heb het ook wel een beetje. Met dit vieze natte en koude weer kan ik me er ook slecht toe zetten om lang op stal te blijven. In mijn eentje vind ik het helemaal verschrikkelijk.
De paarden komen niks te kort, alleen rijd ik nu niet en blijf minder lang hangen als het werk gedaan is... Ik heb het idee dat dat wel weer komt als het weer wat beter wordt.
Belangrijkste is idd dan je paarden hun dagelijkse verzorging krijgen. Als ze op de wei lopen hebben ze verder weinig nodig. Ze hebben elkaar om mee te spelen en te "knuffelen" dus ze zullen zich echt wel redden. Zorg jij eerst maar dat je je wat fitter voelt (een zonnebankje doet dan echt wonderen).

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:35

Ik zou willen dat mijn paard daar zo gemakkelijk over denkt. Ik heb ook weinig gelegenheid om iets met hem te doen op het moment maar hij kijkt me nu niet meer aan. Zelfs toen ik hem net een snoepje aanbood pakte hij het niet aan. En nee, hij is niet ziek, behalve dan dat hij een ziekelijke behoefte aan menselijke aandacht heeft Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:15

Je bent niet de enige hoor. Ben 's winters ook een stuk minder fanatiek. Jouw hele verhaal staat mij ook op het lijf geschreven. Zo gauw als het gaat vriezen zadel in het vet en de schaatsen eruit... Duurt nog een paar weken en dan kun je al weer merken dat het weer langer licht wordt en dat langzaam maar zeker het voorjaar er weer aan komt. Je paarden hebben gelukkig gezeldschap aan elkaar alleen trekken ze nu wat minder naar jou toe. Dat komt vanzelf wel weer. Geregeld de moed opbrengen om ze even lekker te longeren 20 min. ofzo, dan denderd hun conditie niet al te ver achteruit en hopen op een vroege lente. Op 2 februari heb ik buiten in de bak in mijn T-shirt gereden en het was heerlijk. Het mooie weer komt er zo weer aan!!!!! Werken met lange lijnen is misschien ook wel een idee, je blijft ook in beweging en het is weer eens wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:21

Ik herken je verhaal ook hoor. Ik ga absoluut iedere dag naar mijn paard om te rijden maar ik kan het nu echt niet opbrengen om een wedstrijdje te gaan rijden. brrrrrr die vreselijke K-kou, ik haat deze tijd van het jaar echt.
Maar het is toch helemaal geen ramp om een winterstop in te lassen? Je paarden staan lekker in het land en worden verzorgd. Ook je paard heeft af en toe een vakantie nodig

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:27

iemand die ik ken van mij heeft dit ook,dan heeft ze heel weinig tijd voor d'r pony.en dan probeert ze te komen.maar soms heeft ze gewon echt geen tijd.maar die pony krijgt wel aandacht want ze heeft een verzorger.
ik zou eigenlijk geen tips weten.maar je paarden staa wel lekker de hele dag in het land.dus dan vervelen ze zich ook niet snel ofzo.Ik denk niet dat jouw paardjes het zo erg vinden als je er soms niet bent.

prompter

Berichten: 11163
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:27

Ik begrijp je best, die week toen het zo hard vroor vond ik het ook geen pretje om elke dag te gaan - en dat moet ik wel, want als ik 's winters niet kom dan krijgen mijn paarden geen beweging - maar met -4 in het donker buiten rijden is niet echt leuk...

Maar ik denk ook dat een heleboel mensen die geen eigen paard kunnen hebben dit verhaal met kromme tenen zitten te lezen, en die graag met je zouden willen ruilen....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:55

Knap dat je het zelf ziet dat ze eigenlijk wat meer aandacht zouden kunnen verdragen. Moet zeggen dat ik nu ook minder lang blijf hangen aan de stal dan als het lekker warm is, of dat ik nu ook niet zo de kriebels heb om even lekker te gaan wandelen met de paardjes ... nog even en dan komt de lente terug, zonnetje, dagen die iets langer duren dan s'middags tot 4 uur, en nog warm(er) ook nog!!!! Ik kijk er zeker en vast naar uit, en ben er zeker van, m'n paardjes ook!!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:27

als het nu een maandje zo gaat zal het wel meevallen. ik het de laatste maand ook heel veel minder zin om te gaan dan normaal. gewoon door het weer en de feestdagen enzo.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:01

Bij ons op stal was de bak steeds ter hard voor mijn pony, dus heb ik nu ook al bijna 3 weken amper wat gedaan. Alleen buitenrijden zie ik niet zo zitten, te vaak kan dat ook niet want zijn hoeven slijten te hard en groeien te langzaam. Hij loopt overdag met andere paarden in het land, vaak ga ik einde van de middag even langs om bij te voeren en wat te poetsen en eventueel nog even los te laten, maar meer dan de wekelijkse les in de manege zit er nu even niet in. Als hij niet los zou komen met anderen zou ik me veel schuldiger voelen. Nu dus vrijwel niet! Misschien wel even goed. Zo'n pauze... Als het weer beter wordt, dan komt de zin ook wel weer.