inlopen van leren rijlaarzn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

inlopen van leren rijlaarzn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 19:30

hoe lopen jullie je rijlaarzen nou in!
ik heb ze vandaag gehaald en ze zitten dus nog niet zo lekker
maar wat zijn jullie tips om je laarzen in te lopen
wat doen jullie?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:38

Toen ik me laarzen moest inlopen (waar ik zo'n maand over heb gedaan Haha!) heb ik ze gewoon in huis telkens aangedaan. Ik ging er daarom ook niet mee buiten lopen en gewoon telkens in huis aangedaan. Ook boven (trap op en af hoort daar ook bij Tong uitsteken) en dat ging uistekend. Ik kon er wel mee slapen want die laarzen kreeg ik in het begin altijd zo moeilijk uit (aan trouwens ook Schijnheilig ). En nu heb ik de lekkerste zittende laarzen ooit! maar tis eventjes doorbijten want owh wat had ik soms pijn eraan!
Mij werd verteld dat je er niet mee moet gaan fietsen want dat is slecht.. daarvan gaan ze namelijk inzakken.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:02

wat ik deed is op de rand van de stoep (of iets anders dat hoog is) met je hak op de grond en dan je tenen op de stoep en dan naar voren leunen, en anders om tenen op de grond en hak op de stoep en dan naar achteren leunen, zo worden ze rond je enkel lekker soepel en zakken ze sneller. zo heb je ook een beetje het effect van op je paard zitten en je hakken uitdrukken. Ik zat na een week met m'n laarzen op m'n pony!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:38

Ehm, suurt toch wel drie maand ofzo voor ze echt zitten zoals het hoort...iig gewoon veel in huis aandoen in het begin, ermee traplopen schijnt ook erg goed te werken.
Hangt er ook erg vanaf of je bijvoorbeeld kalfsleer of rundleer hebt.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:09

Stacy S schreef:
, zo worden ze rond je enkel lekker soepel en zakken ze sneller.


Of ze zakken sneller af, ja. Schijnheilig

Ik ben er gewoon mee gaan lopen en rijden, ze zaten gelijk lekker. Wel een beetje stug, maar hoe meer je ermee rijdt, hoe soepeler ze worden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:27

traplopen en fietsen Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:48

Ik liep er thuis gewoon erg veel op. Heb ze toen ik zet net had 1x op de fiets aangehad, nooit meer!:-Phaha!
Bij mij waren ze trouwens binnen een weekje behoorlijk "ingelopen".

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:45

Ik heb ook nou weer nieuwe en ben er meteen mee gaan rijden, heb er nou 2x mee gereden en eignelijk zitten ze al redelijk goed, valt iig niet tegen eerder mee eigenlijk. Door het rijden worden ze soepeler en in de goede vorm gedrukt met lopen zakken ze in.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:47

gewoon veel mee lopen en trappenlopen helpt ook, maar je kan er gewoon mee gaan rijden hoor, al hoewel het niet erg 100% fijn is , haha
van in de winkel passen had ik trouwens achter mijn knieen al blauwe en rode plekken

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:06

Toen ik ze net kreeg, liet ik ze altijd thuis staan, en fietste ermee naar stal..
Nou zitten ze lekker en laat ik ze op stal staan.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:02

Je moet bij de schoenmaker zooltjes halen. Nou ja hakjes. Deze zijn achter een centimeer hoog ongeveer. deze dr in doen met inlopen en je hebt geen last meer van je knieholtes!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:02

Ik deed er alles mee, stal werk, thuis had ik ze aan. Onder mijn spijkerbroek, dus mijn broek erover heen..... Haha!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 13:24

dankjullie wel allemaal!
dat wat tigger deed met spijkerbroek erover heen doe ik ook want altijd mijn rijbroek vind ik ook niet fijn!
ik begin er al aan te wennen alleen met uitdoen is het nogal lastig en zwaar! aandoen gaat wel makkelijker maar uitdoen nog niet!
komt dat nog wel als het leer soeperler word door het gebruik???

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:02

Als je je broek eroverheen doet krijg je ze nog moeilijker uit!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:13

Twee weken heb ik erover gedaan om mijn leren laarzen in te lopen, blauwe plekken in mijn knieholtes en zelfs blaren erin Lips are sealed (auw!!) maar daarna niets meer.

Ik heb van de week eens met mijn stalschoenen gereden, jukks, zat niet lekker, ik ben dus wel verslingerd aan mijn laarzen.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:43

Zooltjes!!!! helpt tegen zere knieholtes, echt waar. Als ze ingelopen zijn gaan ze inzakken en dan kunnen de zooltjes eruit!! Maargoed, zie dus mijn vorige berichtje