het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dais_

Berichten: 4034
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 18:13

Kan me voorstellen dat je er buikpijn van hebt. Hopelijk vinden jullie er antwoorden en oplossingen!


Hier ook draad en isolatoren van gallagher. Draad ben ik niet blij mee. Heb meermaals klachten ingediend en altijd wel netjes opgelost, maar het is irritant dat je na 170 meter ineens allemaal gerafelde en gebroken draden hebt en dan ineens weer niet meer. En zo heb ik dat met alle rollen gehad, er zaten overal lelijke stukken.

Terwijl ik ook eens bij agradi een simpele witte draad heb besteld voot een paar euro en die is echt geweldig. Soms moet je een beetje geluk hebben ook denk ik :)

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 18:17

Als je het echt fijn afgezet wilt hebben, de permanentkabel. Dur, heel duur. Maar ook heel fijn.
Gaat niet kapot, rafelt niet enz enz.
Dat hebben wij buitenom tegen het hekwerk aan. Paar veren er tussen nooit geen werk aan.

WE hebben als eerste ooit wat 2e hands overgenomen om uit te proberen, dat krijgen we met geen mogelijkheid mooi op spanning.
Maar stroom staat er altijd op.
En toen maar besloten buitenom dat nieuw te kopen.

manzano

Berichten: 23954
Geregistreerd: 22-10-01

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 18:57

Veel succes Boemel!! Spannend!!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25476
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 20:20

Boemel, succes! Hopen dat je verder komt

Ik heb nu koord, geen lint van Voss ( Agrishop) In verkleden dure Gallgher en ook vaker gedoe mee gehad

Net de les van mijn dochter overgenomen met lesgeven, instructrice was ziek en in het verleden heb ik les gegeven .
Anders werden de lessen afgezegd ne moesten kinderen weer inhalen, dit was voor iedereen de beste oplossing
Was wel even weer wennen vooral bij de echte beginners waarvan een pony staakt, de rest niet tijdig afwend en er een opstopping komt maar volgens mij vonden ze het leuk en er is niemand gevallen, dat was mijn doel. :D

boemel

Berichten: 8420
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:06

Eindelijk staat mijn kas.
Afbeelding
Afbeelding

Blij mee.
Dit weekend gaan inrichten met bakken en rekken :)

Flubberboot

Berichten: 2888
Geregistreerd: 14-09-21

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:40

Sterkte boemel! Hopelijk kunnen ze een verklaring vinden! Dit klinkt niet fijn zo... Voor jullie niet, maar voor haar ook niet!

boemel

Berichten: 8420
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:44

Dank jullie wel.

Juist doordat Mirtje zo op ons gericht is, altijd hinneken, liefst op schoot willen kruipen, maar haar humeur zo snel kan omslaan, vind ik dit gedrag gewoon vreemd.

Lynn_Nikita

Berichten: 25476
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 06:54

Volg je onderbuik gevoel. Eierstokken al eens navoeld?

Mijn man was al 3 dagen geveld door een echte mannengriep, heb hem amper gezien of gehoord op wat gekerm na .
Nu stond mijn dochter helaas vannacht ook naast mijn bed haar maaginhoud te legen en heeft zij de rest van de nacht ziek naast mij gelegen en mij wakker gehouden -O- . Hoop toch echt dat het mij overslaat dit keer.

Doordat mijn man dus 3 dagen niet bestaand was in het huishouden loop ik giga achter met alles en na vannacht ben ik ook nog eens kapotmoe.
Vanavond is mijn hooi op, zal ik dus mijn aanhanger moeten legen en hooi moeten halen, Morgen moet er stro gehaald worden ( kan alleen op zaterdag ochtend), brok van varkentjes en reuzin zijn ook nagenoeg op en na mijn werk heb ik rijles dus kan ik ook pas daarna overal mee beginnen en in mijn achterhoofd hoor ik een stemmetje, niet ziek worden, niet ziek worden.
Het stortregende vanmorgen dus ik heb de paarden op stal gelaten, gebeurt niet snel dat ik dat doe.


Joyce gefelicteerd! *\o/*

boemel

Berichten: 8420
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:36

LN, nee. Ik had er normaal gesproken al vele malen eerder een dierenarts bij gehad, maar is eigenlijk te gevaarlijk.
Toen ik vorige week een filmpje zag op insta over een jonge hengst die met een blaaspijp verdoofd werd, werd ik op een idee gebracht.

Eierstokken/baarmoeder is ook waar de kliniek aan denkt.
Maar goed, darmen zijn mega snel over de rooie en er zijn ook tekenen dat het een maagzweer kan zijn, dus het wordt een duur grapje, maar gezien alle stress, liever maar alles in 1x onderzocht.

Phoe wat vervelend die ziekenboeg.
En je bent echt druk. Sterkte!
Voor nu heb je er niks aan, maar ik ben bewust op zoek geweest naar leveranciers die alles aan huis bezorgen.
Scheelt me zoveel tijd en energie. En ik ben nog goedkoper uit ook. Heb jij daar geen mogelijkheden toe?

Gefeliciteerd Joyce!

Lynn_Nikita

Berichten: 25476
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:51

In spier spuiten is zeker een idee, duurt alleen veel langer voor alles werkt.
Liever nu alle sin 1 keer en dan oplossen dan telkens afvragen of er niet toch nog iets is. Nu telkens iemand erbij halen en proberen kost ook veel tijd en geld en als het iets medisch is los je er niks mee op.
maagzweer kan altijd nog, evt met andere dingen, stress door pijn kan ook weer zweren opleveren.

Zou zeker schelen maar het voordeel nu is dat ik mijn mest gratis kwijt kan waar ik het stro haal.
Hooi is van familie dus alles van 1 perceel en heb ik getest ivm HB pony
ik kan niet mega veel opslaan dus leveren is te kostbaar in dat opzicht. denk 6 pakken stro en voordroog kan wel buiten staan maar is handiger als ik het binnen heb, dan zou ik 4 ? pakken binnen kan plaatsen.
nadeel is vaak wisselende partijen waardoor testen weer lastig wordt.

Ik heb mijn rijles net verzet naar volgende week, heb iets meer ruimte om mijn ding vandaag te doen.

boemel

Berichten: 8420
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:03

Logisch verhaal LN!
Brokken wel leverbaar aan huis?
Verstandig van je les. Is hoe dan ook geen goed idee om te lessen met een vol hoofd :o

Wat de onderzoeken betreft, zo kijk ik er ook tegenaan. Bij Tess had ik destijds ook meer door moeten pakken. Ik heb de kliniek een paar keer gevraagd of het niet beter was meer te onderzoeken. Dat vonden ze niet nodig of ze onderzochten het gebied wat ik onderzocht had, maar half. Nú maar beter doorpakken.

MaritB

Berichten: 8628
Geregistreerd: 18-04-10

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:07

Sterkte Lynn en Boemel!

Ik heb koord 5mm van Agrishop, heel tevreden over.
Wilde eerst alles wel duur doen maar niet perse goede ervaring mee bij andere plekken.

Dacht begin gewoon betaalbaar en zie wel, tot nu erg tevreden.

Bij klanten zie ik ook wel koord van 3mm dat vind ik echt te dun maar dat werkt ook..

Als er maar goed stroom op staat.
Ik heb ook een apparaat van de Agrishop, werkt ook goed..

MarjanB

Berichten: 16465
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:11

Joyce jarig? Gefeliciteerd Y)(^)

Ln verstandig om ff tijd te pakken en les even te verzetten. Soms zijn dat soort keuzes het beste. Beterschap thuis!

Boemel, ben benieuwd wat er uitkomt, t is een fijne kliniek. Ben je er zelf bij of laat je ze gewoon hun ding doen?

Hier Gallagher koord en erg blij mee.

Ben zelf al vanaf dinsdag bezig met een flinke buikgriep. Buik is nu weer aan het rommelen en doet pijn.. dus kennelijk mag ik nog een dagje.

Had toevallig gisterochtend voor Hera ook even gebeld met de dierenarts, ga daar waarschijnlijk morgenochtend even heen, ze hebben dan spreekuur nu tijdens het merrie seizoen. Kan je aansluiten in de rij en scannen ze voor een paar tientjes _O- dus weet ik ook gelijk of ze al hengstig geweest is of zoals ze het zei nog in de winterstand staat. Of er toch wat op de eierstok zit.

Verder is ze steeds meer op dr plek aan het komen. Had dr hoeven even gevijld want zat een scheur in, gewoon los zonder halster oid :D hoefde ik eerder niet te doen. Daarna kwam ze nog ff knuffelen. Moet wel op haar voorwaarden maar goed haha
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:13

Charaz en joyce gefeliciteerd! Y)(^)

Lynn, Klinkt goed dat je je les hebt verzet, pas een beetje op jezelf :knuffel:

Boemel Wat een mooie kas.

Marjan, het blijft toch ook een bijzonder paard

Koord wil ik niet zoveel ellende van gezien van doorgesneden benen.
Maar goed die ervaring zullen andere wellicht hebben met lint

boemel

Berichten: 8420
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:15

Beterschap Marjan!

joyce83

Berichten: 5215
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 08:36

Charaz ook gefeliciteerd!

Boemel slim om te laten onderzoeken, hopen dat daar iets simpels uit gaat komen waardoor alle kwartjes op hun plaats vallen.

Het is flut weer voor de verandering. Nou vanmiddag lekker vrij, wellicht al wat eerder mijn collega's vinden eigenlijk dat ik de hele dag vrij moet zijn :D.

Geen les bij LN, had ik daar nou extra vrij voor gepakt :P nee hoor. Was het de drukte niet dan was de kans ook groot door de regen dat het niet door kon gaan natuurlijk.

Vandaag maar eens aan de poets en boodschappen, zondag de visite maar dan hoef ik in het weekend niet veel te doen. Morgenvroeg zou ik moeten invallen voor puples maar diegene was vergeten mij door te geven dat ze wat anders had geregeld. Dus nu ook nog onverwacht morgenvroeg vrij.

Karin_deB

Berichten: 8256
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:08

@Charaz en joyce, gefeliciteerd *\o/*

@Marjan, beterschap :(:)

@boemel, hopelijk krijg je meer duidelijkheid over Mirtje!
Mooie kas!

@joyce, lekker genieten van die onverwachts vrije momenten :D

@LN, hopelijk wordt je niet ziek en krijg je je flinke to do lijst af!

Pfff wat een baggerweer joh.
De kinderen hebben na vandaag vakantie maar de voorspellingen zijn echt prut :=

DubbelFun

Berichten: 88704
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:18

@boemel: mooie kas. Staat die deurklem niet op een linke plek daar ??
@joyce: gefeliciteerd!

Hier ook prutweer.

boemel

Berichten: 8420
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:22

Waarom denk je dat die deurklink link staat?
Die hebben we gisteren gemonteerd namelijk :o

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:26

boemel schreef:
Dank jullie wel.

Juist doordat Mirtje zo op ons gericht is, altijd hinneken, liefst op schoot willen kruipen, maar haar humeur zo snel kan omslaan, vind ik dit gedrag gewoon vreemd.


Hou je ons op de hoogte? Ik ben wel erg benieuwd hoe en wat

MarjanB

Berichten: 16465
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:26

boemel schreef:
Waarom denk je dat die deurklink link staat?
Die hebben we gisteren gemonteerd namelijk :o


Hihi ik zou er m’n nek over breken :')

Charaz ook gefeliciteerd! Y)(^)

Belker

Berichten: 15314
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:36

Gefeliciteerd Joyce. Fijne dag en weekend.

Spannend Boemel, hopelijk komt er iets uit.
Met die deurklinkhouder dacht ik ook, daar zou ik ook meerdere keren over struikelen.

Charaz ook gefeliciteerd, fijne dag.

DubbelFun

Berichten: 88704
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:47

En het slaat hier weer mollig tegen de ramen.....
Jasmijntje is een 'die-hard'; die blijft buiten uit de hooibak eten :)

Karin_deB

Berichten: 8256
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:52

Hier alleen een slimme shet :Y)
Afbeelding

boemel

Berichten: 8420
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:45

Ha ha Karin, zeker slim.

Hier staat Mir tegen de stalwand aan te kloppen, omdat ze hooi op stal wil en niet in de paddock.
Verwende muts :=

Aangezien ik vind dat ze af en toe best even de stal uit kan lopen voor een hap hooi, heeft ze mooi pech :D