wat ik ik het beste voeren? (paard slechte vacht)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gwen2002
Berichten: 22
Geregistreerd: 26-07-02

wat ik ik het beste voeren? (paard slechte vacht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 18:21

Hoi, ik heb een vraagje.

Mijn arabier zit slecht in zijn wintervacht. Hij staat inmiddels onder 2 dekens maar nog heeft hij lange haren die overeind staan.
Hij is actief en oogt gezond en fit!

Hij krijgt per dag in totaal 2kg Pavo (stibro + stimix).

Heeft iemand misschien een tip ok adviseert iemand mij misschien een ander merk brok/ muesli?

Wat is jullie ervaring met pavo?Alle info is welkom.

Groetjes Gwen

PS ik ontworm om 8wk met equavalan en mijn paard heeft net een vit. kuur van 6wk gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:24

Is heel moeilijk te zeggen. Het ene paard doet het heel goed op Pavo, de andere niet. Een van onze paarden doet het er ook niet zo goed op. Conditie van het paard en zijn vacht liepen duidelijk terug.

Je zou een supplement kunnen gebruiken, varierend van ' hoef en huid' tot lijnzaadtoevoegingen tot maiskiemolie over het voer. Ik denk dat het een beetje kwestie van uitproberen is, of eventueel echt over op een andere brok.
De onze staat nu vier maanden op Van Cooten Sport en is gelukkig weer helemaal bijgetrokken.

gwen2002
Berichten: 22
Geregistreerd: 26-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 18:29

Hoi, het vreemde is dat mijn paard al jaren pavo krijgt en dit winter vind ik hem gewoon niet helemaal glanzend eruit zien.
Kan ook komen omdat hij dit winter niet in de sport loopt misschien en minder gereden wordt (wel dagelijks weidegang)

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:43

Voor de glans en een mooie vacht kan je ook ZEEWIER bij voeren.

Ik denk dat het voer wat je geeft is naar mijn mening niets mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:48

Misschien is zijn lichamelijke conditie achteruit gegaan. Dat is dan ook meteen zichtbaar aan de vacht.
Wat ik een super supplement vind voor een goed vacht is Heamolitan. Je koopt het bij de DA. Ze gaan er van glimmen als een spiegeltje en worden weer lekker fit. Ik heb het mijn paard gegeven toen hij een tijdje stil had gestaan door een blessure.