Polopaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shardy
Berichten: 20
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Werkendam

Polopaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 14:14

Ik ben sinds kort de trotse eigenaresse van een polopaard. Nu weet ik helaas maar heel weinig van haar. Wie kan mij vertellen wat er met zo'n polopaard word gedaan en of er misschien speciaal tuig word gebruikt want ze vindt een neusriempje heel vervelend

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:43

Ik zou het eigenlijk niet weten heb het wel eens gezien polo is ontzettend leuk, maar geloof dat ze een korte staart hadden maar dat weet ik ook niet meer.
Misschien moet je het ff opzoeken op internet Verward
veel plezier met je paardje!!! en succes ermee!!!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:49

Probeer Diana-Mabel eens, volgens mij heeft zij een tijdlang polopaarden gereden.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:55

Polopaarden worden niet per definitie met ander tuig gereden. Dat ze een neusriempje vervelend vindt, kan heel goed kloppen. Bij polo wordt veelal met hoge brede neusriem gereden of een lage neusriem van gevlochten leer die meer voor de sier is. Het polopaard dat in mijn profiel te zien is, heeft ook een lage gevlochten neusriem om.
Kijk verder eens op mijn pagina's met foto's die ik tijdens polowedstrijden gemaakt heb: http://polotrophy.da.ru , misschien dat je via die foto's wat meer te weten komt over polopaarden en het type tuig dat ze dragen.
Tip: je kunt ook eens op de pagina van La Martina kijken (lamartina.com) of The Tackeria (www.tackeria.com) om meer te weten te komen over 'polospullen'.
Als je nog vragen hebt, kan ik je wel wat mailadressen van polospelers geven. Die kunnen je vast meer vertellen over de paarden dan ik

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:58

Jamy schreef:
maar geloof dat ze een korte staart hadden


De staart wordt tijdens het rijden met tape 'opgerold/opgebonden' tot een staartje van ongeveer een halve meter lang. Dit om te voorkomen dat de mallet (polostick) in de staart blijft hangen (érg pijnlijk voor het paard). Doordat ook de manen in de knoop kunnen komen met de mallet, worden de manen van polopaarden vaak afgeschoren

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:08

Ik verzorg polopaarden in Houten als je wil kom gerust langs!
Er is heel veel over deze sport te vertellen en over de verzorging van de paarden ook. Als je vragen hebt stel ze gerust ik vind het leuk als ik je kan helpen.

Hier zijn 2 sites:
http://www.poloclubdeuverden.nl/clubinfo/body.html#2
http://www.polo.nl

Wat er wordt er mee gedaan?wat bedoel je dan precies?training?

Vertel eens wat meer over jouw paard en heb je een foto?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:10

ik heb een rolfoto van shardy Haha!
Shardy staat namelijk op dezelfde stal als mij, maar daar zal je niet zoveel aan hebben denk ik

shardy
Berichten: 20
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 20:47

Beste DIANA_MABEL Ik zou graag een keertje langs willen komen!!!

Ik bedoel inderdaad hoe worden deze paarden getraind nu heb ik shardy nog maar twee weken en heb ik nog niet veel met haar gedaan omdat ik paarden eerst altijd wil laten wennen aan hun nieuwe plek maar ik heb haar al wel aan de longeerlijn gehad en dat snapte ze niet echt.
Ik heb haar van een oudere vrouw die geen plaats meer voor had ze stond daar nog steeds op de wei en nu staat ze bij mij op stal dus dat is wel even wennen voor haar

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:52

shardy rechts, met kol en blauw halster:
Afbeelding

Shardy links bij het hek
Afbeelding

Shardy achter de vos met deken
Afbeelding

Shardy rollen
Afbeelding

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:59

Polo is één van de oudste ruiterspelen. Men zegt dat het een 2000 jaar geleden in Perzië ontstond. In elk geval was een soort polo al vroeg verspreid beoefend in China, Mongolië, Japan en het Nabije Oosten. Het werd naar Europa gebracht door Engelse kolonisten uit India, waar het al eeuwen gespeeld werd op kleine, taaie, snelle en veelzijdige pony's.

OOKkwam het in Argentinië. Dit land werd al snel het belangrijkst op het gebied van de fokkerij en export van polopony's, omdat de inheemse paardenrassen er bijzonder geschikt voor bleken te zijn en omdat met daar op grote schaal aan het fokken ging, terwijl er ook ruiters met een aangeboren talent voor het trainen van deze pony's waren. Nog altijd komen uit Argentinië de beste polopony's.

Oorspronkelijk werd polo gespeeld op kleine pony's. In India werd in 1876 de maximumhoogte vastgesteld op 1.35 m. In Engeland werd deze hoogte vastgesteld op 1.40 m. In 1896 werd de maximumhoogte iets hoger gesteld, nl. 1.45 m. Na 1919 was er geen maximumhoogte meer waar de spelers zich aan moesten houden. Tegenwoordig houdt de British National Pony Society zich bezig met de fokkerij en registratie van polopony's van elk ras en elk type. Dit begon indertijd met als doel het aanmoedigen van het fokken van polopony's.

Op deze foto kun je het hoofdstel goed zien:
Afbeelding

En nog wat actie foto's maar er is veel meer te vinden op internet zoek maar eens op www.google.com.

Afbeelding

Afbeelding