Stelling: Je angst juist confronteren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:21

Anneke, zoals je begrijpt weet ik precies wat je bedoelt. En ik wist dat er bij jou ook weer momenten zouden komen dat het weer erg naar boven komt, daar kan je gewoon op wachten. Hoe vervelend ook, zo werkt dat gewoon met die angst.
En vooral met dit weer als de paarden toch weer wat frisser worden, dan heb je een grotere kans dat de angst weer opspeelt. Het maakt je toch onzeker en het paard voelt dat feilloos aan. Over dat reactie op het been van Pompidou, bedenk wel dat een paard niet zomaar dingen alsof doet. Ik geloof persoonlijk niet zo in het klieren van Pompidou. Ik heb haar meegemaakt, en ik vind haar echt een paard wat graag voor je wil werken en je niet zomaar laat zitten. Natuurlijk heeft elk paard wel zijn/haar streken, maar vaak is daar toch wel een aanleiding voor te vinden.

Het is weer heel goed dat je jezelf hebt overwonnen, en het antwoord op je vraag weet je natuurlijk wel van mij Knipoog . De enige weg om je angst te overwinnen is om elke keer weer door te gaan! Eigenlijk is er niemand die je daarbij kan helpen. Natuurlijk is goede begeleiding erg belangrijk, zonder kom je er ook niet, maar uiteindelijk ben jij degene die het moet doen.
En heel vaak heb je je al diep van binnen afgevraagd of het niet beter is om haar door iemand anders te laten rijden, maar daar los je echt niets mee op. Veel mensen die die angst niet kennen zullen dat wel onzin vinden, want het is toch veel beter als het paard wat beter doorgereden wordt? Maar die weten niet wat ze zeggen. Pompidou is een paard wat nu al aardig voor de hulpen is (en dat heb je helemaal zelf gedaan!), dus daar hoeven anderen niks aan te doen. Mijn instructeur ging toen ook weleens een paard voor me rijden, en het zag er dan allemaal weer heel makkelijk uit, maar zo gauw ik er weer opstapte, was mijn angst weer aanwezig.
En ik heb ook vaak gehuild en ontelbare keren gedacht om er mee te stoppen, maar dat wilde ik nooit en jij ook niet. De liefde voor paarden is zo groot dat je nooit zonder kan. Dus gewoon elke keer weer doorgaan, jezelf overwinnen. En elke keer kom je er weer sterker uit Anneke! En dat voelt geweldig!

Het is heerlijk dat je instructrice je ook goed kan begeleiden en jou er ook op deze momenten goed doorheen wist te praten!
En het is zeker zo dat als je Pompidou kan rijden je op zich elk paard kan rijden. Ik heb hetzelfde ervaren met Joy, heb nooit kunnen vermoeden dat ik nu dit allemaal met haar kan. Diep in je hart wist ik en weet jij nu dat je het wel kan!!!


Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:52

Anneke"]

Vandaag had ik ook weer les, en na een heuse rodeo Lips are sealed Knipoog ging het tóch heel lekker, en was ik weér een stap verder.
En het allerbeste was nog dat ik helemaal niet bang was. Werd het op een gegeven moment zelfs zat. Tong uitsteken Na de 100 duizendste bok was ik het zat, en gaf een tikje met de zweep. Goh wat kan dat schelen zeg.
[/quote]

Zie je wel dat je het kan Haha! ! Vooral dat tikje met de zweep komt me erg bekend voor Knipoog .
En het nerveus zijn voor een les ook, maar dat gaat op een gegeven moment echt wel beter hoor Anneke. Vooral als je jezelf elke keer zo goed overwint als vandaag, worden die stappen steeds kleiner.

[quote="Eleonoor schreef:
In heb daar nogal wat problemen mee gehad. Mijn instructie van vorig jaar kon absoluut niet begrijpen wat angst was en die lessen eindigde dus ook meestal in een drama voor mij! Met als resultaat ik super verkrampt, Pablo ook bagger liep.

...Dus kom nu in tijdgebrek..... Weer andere instructie opzoeken..... Niet zo makkelijk als angst een groot probleem is


Het is zeker heel moeilijk om mensen te vinden die je echt goed kunnen helpen. Mensen kunnen nog zo goed instructie geven, maar als ze niet weten wat echte angst is, dan kom je totaal niet verder....vaak alleen maar steeds meer van verwijderd.
Ik krijg bij jouw ook wel het gevoel dat je precies dezelfde soort angst hebt als Anneke heeft en ik zelf ook heb meegemaakt (en ook af en toen nog opspeelt). En vooral bij dit soort angst is goede begeleiding erg belangrijk. En naar mensen die je de raad geven om je paard te verkopen of door iemand anders te laten rijden moet je vooral niet luisteren, aan zulke mensen heb je gewoon niets.
Ik heb ook het geluk gehad (en nog steeds) dat ik hele goede begeleiding heb gehad, zonder dat was ik zeer zeker niet waar ik nu ben!
Dus Eleonoor, ik hoop voor je dat je andere goede instructie kan vinden!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 20 bezoekers