Met spoed: nieuwe mestboer gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat betalen jullie per keer voor het mestophalen ( +/- 1 vrachtwagenbak vol)?

< 20 Euro
1 (50%)
20 - 30 Euro
Geen stemmen
30 - 40 Euro
Geen stemmen
40 - 50 Euro
Geen stemmen
> 50 Euro
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2


Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Met spoed: nieuwe mestboer gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 16:17

Beste allemaal,

graag jullie hulp bij dit probleem. Bij ons wordt de mest elke twee weken opgehaald door Fleuren BV. Tot dusver niks aan de hand. Nu kregen we vorige week een brief, dat door prijsstijgingen (zal ook eens een andere 'smoes' zijn Scheve mond ) met ingang van volgend jaar, hun prijs omhoog gaat. En wel met 10 Euro excl. BTW per keer ophalen Boos! . Dit is bijna een verhoging van 50 %. Hoe bedoel je de prijs omhoog?

Per kwartaal betalen we nu 190 Euro (incl. Btw). Ze komen dan eens per 2 weken, oftewel 6 keer per kwartaal. De prijs is dan dus ongeveer 32 Euro per keer. Het zou dus 43,50 Euro per keer gaan worden en dit vind ik echt te duur (heb helaas geen prijsvergelijking, dus misschien zijn ze nog wel goedkoop vergeleken met de rest ).

Ik ben dus op zoek naar iemand die dit goedkoper doet. Wij zitten in Zuid-Holland, iets onder Rotterdam. Graag zou ik willen weten of jullie een bedrijf weten. Ophalen eens in de twee weken/ 3 weken (maar niet langer). Wie kan mij verder helpen?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:38

Hmm, ik kan niet stemmen want het bedrag 0 staat er niet bij.
Bij ons in het dorp haalt de loonwerker het op en rijd het uit over het omliggende land, kost niets.
Ik kan je dus helaas niet helpen aan een bedrijf wat het goedkoper doet dan die je nu hebt want onze loonwerker gaat niet zo ver met zijn trekker Haha!
Maar aangezien je er een poll van hebt gemaakt dacht ik dus: even stemmen maar mijn optie staat er niet bij

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:11

Precies 0 staat er niet bij.
Wij hoeven maar te piepen en ze halen de mest op.
Gratis....

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 10:21

Jeetje dat is mazzel hebben! Maar hoe vaak komen ze dan en over wiens land rijden ze dat dan uit? Wij willen het nl. niet over ons eigen land hebben. Tell me more! En Parouscha, wie doet het bij jou dan?

Volgens mij zitten we met dit ook weer eens in het verkeerde deel van het land!

Optie staat er trouwens wel bij hoor: <20 Euro -> zit nul bij. Haha!


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:27

Nou we hebben dus een eigen schuur , die huren we dus van die schuureigenaar.
Die haalt het altijd bij ons op, zovaak als we willen.
Wat hij er mee doet weet ik niet.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:55

Fries schreef:
Jeetje dat is mazzel hebben! Maar hoe vaak komen ze dan en over wiens land rijden ze dat dan uit? Wij willen het nl. niet over ons eigen land hebben. Tell me more! En Parouscha, wie doet het bij jou dan?

Volgens mij zitten we met dit ook weer eens in het verkeerde deel van het land!

Optie staat er trouwens wel bij hoor: <20 Euro -> zit nul bij. Haha!




Zo als Parouscha al zegt, even piepen en ze komen het weghalen, zo vaak je wilt dus.
Alleen nu even niet, onze loonwerker mag nu het land niet op, weet niet waarom misschien heeft dat iets met de vorst te maken?
En welk land? nou, al het land rond om ons heen, ik geloof dat daar in de Zomer mais op staat, nu weet ik het niet want die kliene groene sprietjes hebben mij alleen iets weg van gras......maar de boer waar dat land van is vind dat prima, zolang er niet te veel troep in zit, dus niet je tuin afval erbij gooien, daar zijn ze niet echt blij mee.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:23

Ik "huur" het stro.
Ze komen het hier netjes op de zolder stapelen, ik hoef het alleen maar in de stallen te doen en uit te mesten. 1x per jaar komen ze hier de mestplaat leeghalen, dezelfde boer als waar ik het stro (en hooi) koop en dat kost niets extra.
De aardappels en mais doen het zeker goed op de mest Haha!

Het scheelt dat ik wel voldoende opslagruimte heb voor de mest.
Met de MKZ heeft het hier bijna 2 jaar gelegen en toen werd het wat moeilijk kruien...