mag ik mijn mening wel geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

mag ik mijn mening wel geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 14:27

Soms zie ik mensen bezig met jonge pony's, en dan heb ik het over erg jonge pony's, waarvan ik denk van joh, zou je niet nog even wachten?

Maar, ik ben zelf een jaar geleden ook de fout in gegaan, toen zat ik ook op een 2.5 jarige.
En wat krijg je dan? Ik heb geen recht van spreken, want ik heb het zelf ook gedaan.
Alleen ben ik er achter gekomen dat wat ik deed fout was.
wat vinden jullie?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:31

Je kunt ook zeggen dat jij van je fout hebt geleerd, en ze daarom advies wil geven. Zodat zij de fout niet hoevn te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:33

ik zou ook zeggen wat Mickey zegt.
maar of het helpt?
wees eerlijk, bij jou hielp het toen ook niet. (niet gemeen bedoeld)
Gelukkig heb jij van je fout geleerd.
Nu maar hopen dat die andere dat ook doen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:07

Juist jij mag er iets over zeggen.
Jij hebt er namelijk al iets van geleerd!
Je wilt alleen maar voorkomen dat het nogmeer gebeurt en dat is goed, lijkt me.
Toch wil iedereen het voor zichzelf weten en heeft het vaak niet zo heel veel nut imo.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:12

Ben het helemaal met het bovenstaande eens. Tuurlijk mag jij er iets van zeggen, want van fouten leer je en juist dan kun je anderen behoeden voor die fouten, zie niet in waarom jij op dit gebied dan minder recht van spreken heb, alleen kun je wel te horen krijgen dat jij het toch ook gedaan hebt.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:25

ik ben het ook met de rest eens!
Want juist jij heb erg veel van je foutgeleerd! En je wil mensnen waarschuwen voor dezelfde fout!
dat is toch goed!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:40

Stef, ik denk niet dat het helpt. Ik bedoel, het maakt niet uit wie het zegt, ze doen het toch wel. Helemaal als ze al een beetje begonnen zijn, dan gaan ze toch doorzetten, want het gaat toch goed?
Mensen willen daar niet naar luisteren, want het zal heus allemaal wel wat meevallen. Ze willen doen wat ze zelf leuk vinden.

Misschien dat ze dan eerder naar mensen luisteren die de fout al eens gemaakt hebben. Maar... om eerlijk te zijn... ik doe er geen moeite meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:25

Ik sluit me aan bij Jantina. Kijk maar naar jezelf, je bent vaak genoeg gewaarschuwd, maar luisteren ho maar. Dat werkt bij anderen precies hetzelfde. Dus probeer er of afstand van te nemen, of advies geven en als daar niks mee gedaan wordt direct daarna afstand nemen, met de waarschuwing dat ze dus ook niet later bij je hoeven komen uitjanken.

Klinkt hard, maar je kunt je het leed van iedereen niet op de nek nemen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:33

Het hangt er allemaal vanaf hoe je het aanbrengt bij de mensen. Denk er eerst over na, vooraleer je op de mensen afstapt. Vaak is de manier van het uitleggen het belangrijkste. Maar of het echt mogelijk is mensen die zoiets doen om te praten... ik weet het niet.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:16

Juist jij kunt er iets van zeggen. Jij spreekt uit ervaring.
Of die mensen naar je zullen luisteren dat weet ik natuurlijk niet, maar je kunt het altijd proberen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 00:40

ik bedoel niet zo zeer IRL, maar meer op bijv bokt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 09:10

Eerlijk antwoord?
Ik denk dat veel mensen hier op bokt jou steeds blijven confronteren met dat je het zelf ook verkeerd hebt gedaan. Dat je ervan hebt geleerd en andere mensen wilt behoeden voor dezelfde fouten/ problemen zal waarschijnlijk weinig verschil maken. (Ik ben het hier overigens niet mee eens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:39

Om eerlijk te zijn sta ik er van te kijken dat je nu dus toegeeft dat 2,5 jaar te jong is om te gaan berijden. Er zijn destijds heel wat topics over Jamaica geplaatst waarbij je heel Bokt over je heen hebt gehad en waarbij je bleef volhouden dat het met jouw paard wel kon [op advies van je eigen DA]
Ik vraag me af waardoor je anders bent gaan denken. Misschien kun je dat argument aanvoeren bij anderen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 12:41

dat heb ik allang toegegeven hoor jippie, zoek maar eens terug op berichten van mij over jamaica