voorrang op de hoefslag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

voorrang op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 12:17

Heej, ik zit altijd in de knoop met die voorrangs regels Boos!
Wie weet ze.......

Heb altijd een botsing en dan weet ik dus niet wie voorrang heeft, ik weet wel als iemand een snellere gang als jou heeft dan heeft die gene voorrang.
Maar op de hoefslag is het dan niet zo dat je elkaar de rechterhand kan geven?

Priscilla

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 12:59

nee juist andersom. je moet elkaar de linker hand kunnen geven. Dus als je op de linkerhand zit heb je voorrang. Het is net zo als in het verkeer eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:15

Bij ons in de bak zijn juist heel nadrukkelijk GEEN voorrangsregels. Juist omdat je met wedstrijden ed. ook vaak met veertig man in een bak rijdt. Zo leer je dus heel goed om je heen te kijken (en niet naar de manen van je paard, die doorgaans toch aardig goed vastzitten en dus niet in de gaten gehouden hoeven te worden) en de ruimte op te zoeken.
Aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:18

Stappen doe je op de binnenhoefslag. Verder geldt dat je elkaar de linkerhand moet kunnen geven. Zijgangen hebben voorrang.

Nog een vraagje van mij: hoe doen jullie dat wanneer je een SB of travers rijdt? Neem je voorrang als je op rechts rijdt of niet? En hoe hoort het officieel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:34

Normaal gesproken heb je met SB of travers voorrang, want zijwaarts gaat weer voor alles, net als contragalop. Toch? (graaft nu in haar dressuurgeheugen Haha! )

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:55

stappen op binnenhoefslag, linksom heb je voorrang, en ik d8 dat het wel zo was dat je met zijgangen voorrang hebt. Iig ik neem dan gewoon voorrang.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:23

Stappen moet je op de binnenhoefslag. en verder geldt dat je elkaar de linkerhand moet kunnen geven. Zijgangen hebben ook voorrang

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 16:02

Oke erg bedankt, ik weet dus nu wie voorrang heeft *LOL*