Kniewrongen ophogen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Kniewrongen ophogen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 01:36

Ik heb dus sinds kort een Ainsley dressuurzadel. Echt een heerlijk zadel met lekkere diepe zit, maar een klein nadeeltje. Hij heeft vrij lage kniewrongen. Nu heb ik al van die beugelriemhoesjes om m'n beugelriemen gedaan zodat m'n been wat dieper in het zadel ligt en dat helpt wel iets maar ik zou ze toch graag hoger zien. Het zadel zelf wil ik niet kwijt dus ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om de kniewrongen op te hogen ? Iemand hier ervaring mee ????

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 08:33

Ja, het kan, wat het kost weet ik niet. Maar het voorstel om de wrong van m'n nieuwe stubben op te hogen kwam van de zadelmaker. Ik probeer het liever eerst zonder grote wrong, hou niet van grote wrong.
Wat het kost weet ik niet, maar een goede zadelmaker haalt de kussens nonder het zadel weg en maakt er een mooie nieuwe wrong aan.

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:56

Je kunt ook vragen of de zadelmaker er eerst tijdelijke wrongen tegenaan kan plaatsen, heb ik ook gedaan bij een Kieffer-dressuurzadel, zit perfect.
Kun je meteen beoordelen of je dit beter vindt, of dat ze dunner moeten of juist dikker. En dan de definitieve wrongen erop laten zetten. Zorg wel dat je zadelmaker dit fatsoenlijk doet, dat is bij mij niet gebeurd en het ziet er niet uit!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:57

Ik heb het pas nog laten doen bij mijn Daaleman, super !
Maar dat ligt natuurlijk wel anders, want het zadel is ook door hun gemaakt.
Maar je zou een zadelmaker bij jou in de buurt kunnen bellen. volgens mij is het mogelijk hoor.