paard ineens chago, wie helpt???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

paard ineens chago, wie helpt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 23:26

Sinds ik verhuist ben, is Monika zo Chago als ik langs haar stal loop of erin ga. ik moet echt oppassen want ze heeft me echt een keer aangevallen, dit deed ze nooit.
Ze staat de hele dag in de wei, en als ik kom komt ze naar me toe, en ze staat er vrolijk bij en wil graag de wei in, als ik aankom staat ze ook vrolijk in dr stal, maar ze kan nu Bjorn zien, eerst niet, toen had ze dichte stallen, nu tralies en kunnen ze elkaar zien, ik zorg ervoor dat ik haar als eerste poets, ze krijgt als eerste eten, ik rij nu wel amper omdat het vriest en ik geef haar iets minder aandacht omdat we druk aan het verbouwen nog zijn, maar als ik rij is ze niet chago, ze wil wel afentoe omhoog komen. De dierenarts heeft haar pasgeleden nog helemaal onderzocht. Ze krijgt minder biks omdat ze amper loopt, ze staat bijna hele dag in de wei??? Ik heb haar nooit geslagen,. wel gedreigd toen ze me wilde aanvallen.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen of wat ik eraan kan doen, want het is best eng!!! Alvast bedankt!!!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:43

Je bedoelt dat ze chagerijnig en mopperig is?
Ik ben hier geen expert in maar misschien is ze toch een beetje jaloers omdat ze nu kan zien dat je ook aandacht geeft aan je andere paard.
Er is ook een pony bij ons op de pensionstal die chagerijnig doet en wil happen als je er langs loopt of als je andere paarden naast haar aait. Als je dan bij haar stal komt staan is ze helemaal vrolijk en blij. Loop je weer weg dan is ze niet te genieten.

Wat je er aan zou kunnen doen weet ik niet. Mischien weinig aandacht schenken aan haar boze gedrag. En afstraffen als ze jouw wil gaan bijten of slaan.