Trailerprobleem!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 11:34

Hoi!!
Mijn pony wil niet meer in de trailer. We hebben niet te hard gereden of onvoorzichtig. Ik denk dat hij zich aanstelt. Verward Als ik met hem ga oefenen wil hij niet verder dan met 3 voetjes op de klep. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Hij laat zich zelfs niet omkopen met allerlei lekkernijen. Heeft er iemand nog goede ideeen? Alvast bedankt!! Lachen Knipoog

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:44

Wat wel eens wil helpen is hem met behulp van een longeerlijn achter zijn kont de trailer in zetten. Een persoon brengt hem naar de trailer en zet hem zover hij wil op de plank, daarna helpen twee anderen hem een handje door een longeerlijn achter zijn kont te plaatsen en die (door dat de personen dan naar de achterkant van de trailer lopen) strak te trekken.
Wat ook kan is een persoon zet hem zover mogelijk op de plank, twee anderen vouwen hun handen achter de kont van de pony samen en tillen hem iets van de grond met zijn achterbenen en duwen dan de pony iets naar voren, hij moet dan naar voren toe. Dit kan alleen als de pony niet schopt!!

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:10

Bij ons hebben we hetzelfde probleem gehad en ook vanalles geprobeerd. Maar het is ons uiteindelijk gelukt toen wij het paard hadden geblindeerd. We hebben een doek over het hoofd gedaan en toen liep hij voorzichtig achter mij aan de trailer in Lachen !!
Succes!! Lachen Lachen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:34

gewoon ervoor blijven staan en met elk pasje dat hij zet uitvoerig belonen. zorgen dat hij niet achteruit kan. maar het beste is gewoon veel geduld hebben en elke stap in de goede richting uitvoerig belonen. je kan wle gaan martelen maar dat helpt geen ene moer. gewoon op een vrije dag ermee oefenen en geduld hebben.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:09

Lachen Ik heb dit bericht al eens eerder verplaats naar het toe behorende forum,
vraag-maar-raak, het is de bedoeling dat je 1 bericht plaatst per forum en niet 3x hetzelfde bericht plaatst.
Dus als men wil reageren doe het dan hier;

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=13&2

Alvast bedankt voor de medewerking Knipoog

De moderator. Cool