verbrand neusje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-01 21:24

Weet iemand daar iets op?
Pinky heeft dus zo'n 'meelsnoetje' heet het geloof ik. Beetje rood dus. en dat verbrand ardig snel...
kan je daar gewoon zonnebrandcreme opsmeren?!
Of iets anders?!

Groetjess

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:26

nee zinkzalf(voor baby's)helpt tegen de zon,helpt de velletjes te verzachten én helpt het neusje te helen.echt waar zinkzalf,tubetje bij etos kost 4,-ik zweer bij dat spul(zie neus tinkerbell,dito)

_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-06-25 21:27 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:29

en smeer voortaan voor de weidegang de neus eventjes in met een zonnecreme. Vooral zonnenbrand speciaal voor baby's is erg geschikt.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:33

Ik heb spul van de dierenarts, is eigenlijk voor honden en katten staat erop. Als je dat er 2 x perdag op doet is het binnen 3 dagen over. Ik weet niet hoe het heet, als je het wilt weten, moet je maar ff PBen. Het is een klein creme flesje met een flipdopje van een gulden of 12. Je doet er best lang mee, de hele zomer ongeveer. Het ruikt best lekker!!!
Palona heeft nl ook een grote witte bles en een roze neus waar allemaal korsten en bloedblaren opzitten. In de zomer soms zelf zijn hele lippen open zodat je het bit er nieteens inkrijgt!! Zieluhg he...

_________________
*CHUACS*

~~* XxX Mij *~~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ontario op 2001-06-25 21:34 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:42

met zinkzalf is het na het opdoen een uur later al bijna helemaal geheeld!!!!ik smeer het er wel heel dik op trouwens.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:54

doodnormale zonnebrandcreme met een hoge factor werkt nog het beste...

greetzz debbie

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-01 23:30

Dan vlieg ik morgen naar de winkel om zinkzalf te halen! Lachen
Als het niet werkt ga ik door met de rest van jullie tip's! Lachen Thnx in ieder geval!

Groetjesss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:58

Zwitsal voor babies factor 30.
After sun: No Add aloe vera gel, gekocht bij de tuinen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:00

Zat me net even te bedenken dat ik het neusje van mijn vos vanmorgen ben vergeten in te smeren...

Snel nog even m'n moeder gebeld!!!!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:01

je hebt ook zonnebrand voor kinderen. die groen is zodat je goed kan zien of t er nog op zit of niet. kan heel handig zijn. denk dat dat gewoon te koop is bijd e drogist.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:28

zonnebrandcreme voor de gevoelig huid.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:26

zo'n roze neusje heet trouwens een vleesvlek volgens mij

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:48

Ik kenn iemand die een paard heeft ook met een gevoelige neus voor de zon. Zelfs zonnebrandcrem's met hoge faktor hielpen niet. Nu heeft ze een doekje met aan het eind klitteband vastgemaakt aan het halster ter hoogte van de neusriem en dat hangt dus voor zijn neus. 's Nachts doet ze dat doekje natuurlijk af. MIsschien een idee

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:12

Ik ken het probleem!! Verward

Mijn paard heeft ook een roze neus. Zij is alleen ookm alergiesch voor gewone zonnebrandcreme. Maakt niet uit of het voor babys of een gevoelige huid is, ze kan er gewoon niet tegen. Huilen

Nu heb ik een zalfje van de DA. Dat helpt echt heel goed. Het heet huidzalf en volgens mij maakt hij het zelf. Het ruikt ook heel lekker. En volgens mij is het niet zo duur!! Haha!

Ik doe met een potje de hele zomer en soms zelfs nog langer. ! nadeel is alleen dat ik het er ´savonds op moet smeren, omdat er vocht in kan zitten. Dat vocht klan er overdag voor zorgen dat het alsnog verbrand. Maar ik vind het niet erg om een keer extra langs te gaan. En als het warm is, rijd ik toch liever ´savonds. *LOL*

Succes met het vinden van een middeltje!!


Groetjes,
Casy Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:22

Casy, heb jij soms dierenartsenpraktijk Kennemerland uit Bergen? Die dierenartsen heb ik ook en dat huidzalfje is werkelijk overal goed voor, zonder dat het cortisonentroep bevat.

Grappig.

Om ff ontopic te blijven, mijn bijrijdpaard van vroeger, Ronja, had ook zo'n witte neus die snel verbrandde. Ik had dus ook een doekje aan haar halster vastgemaakt zodat haar neus bedekt was. Wel een beetje stugge stof kiezen want anders snuift het paard het doekje in zijn neusgaten als hij aan het rennen is. Beetje banketstaaf als hij stikt door een doekje tegen het verbranden...

Succes! Mieke

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:29

Ik heb inderdaad die DA. En dat zalfje is echt overal goed voor.
Gewoon een wondermiddel!! *LOL*

Groetjes Casy Party!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 17:15

Kheb er vandaag zinkzalf op gesmeerd. he is nog niet erg hoor, 1 klein los korsje en een beetje rood, maar verder niets. Maar ja beter voorkomen dan genezen he! Lachen

Groetjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:48

dat doekjes idee had ik het eerste jaar ook opgevat,deed er zo'n bontje om

Afbeelding

maar tink heeft een hekel aan alles wat om haar hoofd zit dus elke week had ze het bontje stuk geschuurd dus dat werkte ook niet.tig zalfjes geprobeert en uiteindelijk zinkzalf en dat hielp bovenalles uit het beste!