Wat hebben jullie aan tijdens het rijden in de kou

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:58

Toen ik vanmiddag spontaan in een hagelbui terecht kwam, was ik toch wel erg blij dat ik een donsjack had aangetrokken. Scheelt dat we een stapritje gingen maken, als ik echt flink buiten ga rijden heb ik ook liever iets van/met fleece aan, dat zweet wat minder.

Daaronder draag ik laagjes: katoenen shirtje, daaroverheen een fleece truitje, (warmer dan wol en het ademt). En als het echt heel koud is, dan heb ik tussen truitje en jas ook nog een bodywarmer. Laagjes isoleren het beste. En een fleece sjaal om m'n nek natuurlijk, zonder sjaal ga ik in de winter de deur niet uit.

Aan mijn voeten had ik vandaag voor het eerst mijn nieuwe Rimfrosts (volgens mij is dit het tiende topic waarin ik dat vertel Tong uitsteken) en ik kan met recht zeggen dat die uiterst geschikt zijn met deze temperaturen. Ik moet in de winter echt niet met dunne leren of rubberen laarzen/schoenen gaan rijden, dat is vragen om afgevroren tenen.

Verder wil ik ook nog een thermobroek gaan aanschaffen en een paar echt goede warme handschoenen. Die fleece vodjes die ik vandaag aanhad, voldoen echt niet meer. Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:03

Ja idd, ligt er dus precies aan wat ik ga doen... Als ik binnen ga rijden, dan heb ik aan een fleece trui met bodywarmer genoeg. Daar staat toch geen wind. Buiten is het een ander verhaal, maar die jas van mij met fleece binnenvoering is heel soepel en die zit nooit in de weg. Als ik in de winter een up-tempo rit ga maken, dan heb ik ook het liefst zo weinig mogelijk 'bagage' aan, dus dan idd geen bodywarmer eronder, maar wel een sjaal om.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Patriesje, Sjafrane, Symke en 41 bezoekers