Militaire Ruitersportvereniging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Militaire Ruitersportvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 00:22

Zijn er hier op bokt toevallig nog meer mensen die lid zijn van een Militaire Ruitersportvereniging. Ik ben zelf lid van de MRV Assen, maar ik hoor de laatste tijd helemaal niets meer van ze en denk erover om over te stappen naar een andere vereniging, maar dan wel een die leuke dingen organiseert.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:37

Ik ken alleen Marcroix maar die zit helemaal in Amersfoort dus daar schiet je niet echt veel mee op...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:40

Yep, ik ben lid van Marcroix...
Volgende week zijn de militaire kampioenschappen springen en verder hebben we elke maand een wedstrijd.
(10 x per jaar dressuur en 2 x per jaar springen).

Verder wordt er volgend jaar Kür gereden, ik ben verder niet zo van leuke dingen doen, laat mij maar gewoon starten, evt. een keer een clinic vind ik nog wel leuk...

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 15:38

Sjuimpje schreef:
Yep, ik ben lid van Marcroix...


Ik dacht al op foto's van je paard te zien, dat je instructrice in de buitenbak van Marcroix aan het rijden was. Ben voorheen lid geweest van Marcroix, maar kreeg weinig tot geen info van hen m.b.t. militaire happenings. Ben wel van de zomer met de militaire dressuurkampioenschappen daar geweest.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:41

Wij zijn lid van de afdeling Oirschot. De manege waar deze vereniging gevestigd is, zit in Middelbeers. Een beetje ver voor mij om gezellig aan de onderlinge wedstrijden en andere activiteiten mee te doen. Maar ze hebben inderdaad wel elke maand iets.
Mijn man heeft een keer aan de militaire ruiterkampioenschappen in Arnhem meegedaan, dat was de keer dat ik er achter kwam dat ik ook als niet-militair gewoon mee had mogen doen als ik lid geworden was Frusty

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:42

Wat is eigenlijk het (historische) verschil tussen een militaire ruitersportvereniging en een 'gewone' rijvereniging? Gewoon ff nieuwsgierig! Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:45

Karin schreef:
Wat is eigenlijk het (historische) verschil tussen een militaire ruitersportvereniging en een 'gewone' rijvereniging? Gewoon ff nieuwsgierig! Lachen


Dat vroeg ik mezelf dus ook al af..

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:00

De militaire rijvereniging was vroeger alleen voor militairen. Toen had je nog de bereden brigade (hoe heten die ook al weer?). Ze reden via de vereniging ook wedstrijden.

Later mochten familieleden ook lid worden en volgens mij mag tegenwoordig iedereen lid worden maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 20:13


ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:47

Ik was lid van mrv amersfoort, maar dat is nu voor de burgers veranderd in rv marcroix. Helaas is het lidmaatschapsgeld ook flink verhoogd. Ze zijn nog niet zo duur als de omliggende verenigingen, maar toch. Ooit ben ik lid geworden als burger voor fl 15,00 per jaar wat voor mijn portomonee een prima bedrag was. Als nbvr ruiter heb je over het algemeen niet echt heel veel met de vereniging te maken dus dat deze in amersfoort zit en ik in hilversum woon is niet echt erg. Verder vond ik het ook fantastisch om te starten op chio arnhem. Ben er 3 x geweest en de entourage was echt heel bijzonder. Super goed georganiseerd ook met gratis lunchpakketten en consumptiebonnen. Echt het vermelden waard.

Nu zit ik er ook aan te denken om misschien toch te veranderen want het is best handig om in de buurt bij een clubje te zitten onder andere ook omdat je dan de vraagprogramma's van vooral de wat grotere wedstrijden kun gaan inzien in de buurt. Ik weet het nog niet wat ik ga doen. Misschien is het een idee om een aparte site te maken waar alle vraagprogramma's op staan zodat iedereen ze kan inzien. Zullen de clubs ook blij mee zijn scheelt een hoop telefoontjes aannemen van mensen die het adres willen hebben van het secretariaat.