voedingsadvies actieve oudjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

voedingsadvies actieve oudjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 14:27

ik kan hier altijd een hoop goede tips vinden mbt van alles en nog wat dus wil ik jullie bij deze raadplegen voor het volgende.
Een vriendin van mij bezit een oud paard (24 jarige klophengst) die nog heel actief is en waar nog fanatiek op gereden wordt. Meneer is een echte druktemaker die van beweging houdt. Vandaar dat hij nog bijna dagelijks bereden wordt. Het gaat om buitenritten tot 2 uur.
Ze vroeg of ik haar een voedingsadvies kon geven maar aangezien ik zover nog niet ben op school vroeg ik me af wie me wat verder kan helpen hier. Graag degelijke voedingsadviezen Vork

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:10

Trammelant (25) is sinds kort met pensioen maar werd tot een tijdje terug net zo fanatiek bereden, en hetzelfde gevoerd als hij al zijn hele leven werd. Waarom zou je iets aanpassen als hij het goed doet op het huidige voer?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:26

wij voeren bij ons op stal Equiral-structuurmix naast wat gewone bix gewoon als extra erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:32

Oudere paarden hebben nog wel eens moeite om alle voedingsstoffen uit het voer te halen. Hierdoor kun je kilo's voeren maar toch neemt het lichaam maar weinig op. De fouragehandelaar kan je een goed advies geven.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:59

ik geef equi-arab bij, een kilo per dag, naast het gewone voer. Dan krijgt ze voldoende voeding binnen, zonder dat er overmatig veel eiwit in zit want daar kan ze niet zo goed tegen.
Beetje voorzichtig met iewitten, maar verder vooral kijken hoe het paard het doet en goed is goed.Al die speciale mixjes zijn vaak meer opgeklopte lucht en zakkenvullerij van de handelaar als dat ze echt iets toevoegen aan de voeding.