zucht, waarom wil het nou niet??? (verzorgster)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

zucht, waarom wil het nou niet??? (verzorgster)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 20:50

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.
Advertenties overal: Hier, nedforum, divoza, horses, supermarkten, dierenwinkel, dierenartspraktijk, de vondst (advertentie krant). Iedereen in mijn omgeving (familie, kennisen, vrienden, zelfs de buren Haha!) weet dat ik een verzorgster voor jamaica zoek.

Wat doe ik nou verkeerd? Ik ben niet veel eisend, het enige wat ik "eis" is een leeftijd van minimaal 16 jaar.

Stalhouder al gevraagd of ie iemand wist, maar bij ons rijden er eigenlijk niet veel boven de 16.
Waar zijn die verzorgsters toch gebleven?????

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:57

Ik vind het ook erg raar dat je niemand kan vinden. Kan het me écht niet voorstellen dat er geen mensen zijn die je paardje niet willen verzorgen, vooral niet omdat je al zo weinig eisen stelt!
Hoe lang ben je nu al op zoek?
Je hebt voor mijn gevoel echt alles gedaan wat je kon doen en ik heb, toen ik een verzorgpaard zocht, ook op divoza, horses, de vondst etc. gekeken, dus ik had je advertentie dan zeker wel gevonden. Raar hoor. Misschien dat je het nog op hoefnet.nl, hoppa.to en paarden.net kunt proberen? Misschien dat je daar net dé verzorgster 'tegen het lijf loopt'!

Succes ermee

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:58

Vervelend dat je nog steeds geen verzorger hebt kunnen vinden!
Waar ze gebleven zijn: meestal houden ze er mee op want ze krijgen andere interesses etc. Bij ons op stal rijden er een paar die serieus bezig zijn met het paardrijden van 15,16, 17 jaar en die verzorgen bij ons 2 paarden. Nog veel succes met het vinden van een goede verzorger Lachen en meer dan al die advertenties op hangen en rondvragen kun je niet doen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:59

Dat zul je altijd zien.... zoek je iemand dan is er niemand te vinden, maar o wee als je straks iemand gevonden hebt, dan zul je zien dat iedereen wel bijrijder had willen worden.

Ik zou verder ook niet weten wat je nog kunt doen om een leuke bijrijder te vinden.
Krijg je op je advertenties helemaal geen reacties, of ketst het pas later af ?

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:07

Ik heb het idee alsof het ook licht aan het weer.Bij ons in de omgeving heb je negen van de tien keer meer aanbod in de zomer als in de winter.Net alsof ze dan geen verzorging nodig hebben.

Ik denk dat je gewoon door moet gaan met adverteren en ik denk echtw el dat je iemand tegen komt die jouw lieve meid wilt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:19

En er zijn ook geen manegemeiden die het leuk vinden om haar te doen? Meestal kun je het op een manege zelf eigenlijk wel vinden....
Misschien dan toch de minimum leeftijd omlaag gooien indien mogelijk? (ik was veel jonger toen ik al helemaal zelfstandig andermans paarden deed, dus waarom niet proberen.... )

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:27

Het valt niet mee, om iemand te vinden waar je je paard aan kan toevertrouwen. Ik snap die leeftijdsgrens wel hoor. Ik heb zelf ook een hele tijd gezocht, maar houd vol! Er is vast ergens iemand, opeens bleek een vrouw bij mij op stal notabene die graag mijn paard wilde verzorgen en rijden. Haar eigen paard was te oud en nu rijd ze weer! Succes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 21:32

Tja, ik zit te overwegen om de oudste van hons verzorgster over te gooien naar jamaica. Maar zij is er altijd op woensdag, vrijdag en zaterdag, en dat zijn nou precies dagen dat ik er zelf ben.
Het gaat mij in principe om de maandag en de donderdag, maar die dagen kunnen ook overlegd worden.
De enige op de manege die ik goed genoeg vindt rijden en het idee heb dat ze verantwoord met mijn knollie om kan gaan zou wel willen maar heeft geen tijd.
De pest is dat de stal waar ze staan 5 km door een onbewoonde en onverlichte polder is. Ook een rede voor de leeftijd van 16 jaar in de hoop dat ze dan een brommertje hebben

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:38

Tja... de plaatst zal het hem zijn,...
paardjes die ik verzorgde zoeken ook nog een verzogster... maar ja...
die vind je hier ook niet makkelijk!
Frusty als je iemand met verstand zoekt

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:45

Het is wel lastig dat het een eindje fietsen is. Maar ik moet zeggen dat toen ik 15 was, ik al de verzorging voor een week van meerdere pony's op me nam als de eigenaar op vakantie is.
En misschien is er wel iemand die toch trouw die kilometers wil fietsen. Zelf ben ik 16 en heb geen brommer, dus doe ook alles op de fiets.
Dus ik zal de leeftijd omlaag gooien als ik jou was. en het dan gewoon blijven proberen. Zelf heb ik het alleen op de manege gevraagd, maar kon er nog zo een heleboel krijgen die wilden!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:57

Schrijf 't op je shabrak en ga buiten rijden, misschien werkt 't? Haha!Het is heel vaak zo: De verzorgers die geen paard kunnen vinden zitten (grofweg) in N-H, Utrecht en Overijssel en de paardeneigenaren die 'n verzorger zoeken zitten in N-B, Groningen en Friesland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 12:09

Kais schreef:
Schrijf 't op je shabrak en ga buiten rijden, misschien werkt 't? Haha!Het is heel vaak zo: De verzorgers die geen paard kunnen vinden zitten (grofweg) in N-H, Utrecht en Overijssel en de paardeneigenaren die 'n verzorger zoeken zitten in N-B, Groningen en Friesland...

Vergeet Zeeland niet, ik ben ook al heel lang op zoek, ze mogen mits ik ze vertrouw praktisch alles, ik vraag geen bijdrage, net af en toe eens de stal uitmesten, maar reacties? Neeh, net meiden van 11 tot 13 die een half jaar rijden of gestopt zijn maar wel een verzorgpaard willen. Terwijl ik er toch zet, minimaal 14 maar ouder verdient voorkeur, lezen is moeilijk he?!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 14:18

Zit erover te denken mezelf aan te bieden als verzorgende, alleen al uitmesten en wandelne evt. longeren vind ik al leuk) mocht mijn paardje inderdaad aan zijn eindje zijn (zie topic Spondylitus bij Medisch), maar ja, woon in Gelderland...om zelf weer een paardje te kopen vind ok opneens doodeng (en ben er nog niet aan toe). Bij gehandicapte-manege helpen is ook al een optie.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 14:22

Ik kan me voorstellen dat je een min leeftijd van 16 jaar nodig vind. Maar er zijn meisjes die op een leeftijd van 12 al erg zelfstandig zijn. Je ziet het snel genoeg of ze een beetje met paarden om kunnen gaan en of ze ook doen wat jij wil hebben. Misschien een optie?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:54

Stef 16 jaar. De meeste meiden zijn dan over het penny gevoel heen. Ze willen dan liever een eigen paard of zitten de hele dag met hun handen achter de jongens aan..

In de tijd dat ik een verzorgpaardje zocht was er niets te krijgen.. misschien moet je de leeftijd wat lager leggen, iemand van 14 kan beter verzorgen rijden dan iemand van 16 begrijp je ?

Groetjes Lara

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:06

wjerdo schreef:
Stef 16 jaar. De meeste meiden zijn dan over het penny gevoel heen. Ze willen dan liever een eigen paard of zitten de hele dag met hun handen achter de jongens aan..

In de tijd dat ik een verzorgpaardje zocht was er niets te krijgen.. misschien moet je de leeftijd wat lager leggen, iemand van 14 kan beter verzorgen rijden dan iemand van 16 begrijp je ?

Groetjes Lara


Ik ga helemaal met Wjerdo mee.
16 jaar en ouder dan kijken ze meestal al naar een verzorgPAARD of in ieder geval E-pony, vooral als je bedenkt dat die meiden van tegenwoordig zo lang zijn. *LOL*
Dus zak iets in leeftijd en wie weet...?

Verder in je advertentie niet zetten hoe groot je pony is, en dat het een haflinger is.
Je hebt een keimooie haflinger die heel goed loopt al gezien haar leeftijd, maar sommige meiden denken aan het ouderwetse type haflinger (breed, alleen ingespannen) en verwachten dat ze slecht is ingereden.

Voorbeeld:
Ik kende ooit twee haflingers, stonden bij een boer, die dus op speelse wijze soms wat waren bereden, maar verder alleen zomers voor de kar liepen en de kleinkinderen zaten er soms op. Lovers

Toen de verzorgsters serieus er mee wilden gaan rijden in de bak (dressuur) bleken ze niets te kunnen, en eigenlijk alleen geschikt voor buitenritten.
Duurde een eeuwigheid voordat die 2 haflingers wat beter bestuurbaar en leniger werden!

Dat jij een heel ander type hebt dat al heel wat kan... is wat anders!
Zet dus gewoon op zo'n advertentie: verzorgster gevraagd voor jonge ingereden d-pony, geschikt voor dressuur en springen en buitenritten, leeftijd verzorgster vanaf 14 jr., en nog wat dingetjes, maar niet dat ze een haf is, ook niet hoe oud, en ach... zie maar.
Beetje aantrekkelijk en vaag laten.. fantasie... ze komen er dan eerder op af.
Daarnaast alleen neerzetten: tel. .... en verder ook geen naam.
Ze komen er wel achter wie je bent als ze bellen!

Wedden dat er dan misschien wat meer reageren?
Veel succes!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:19

toen ik eenv erzorgpony zogt was er nooit wat te vinden maar als je er een nodig heb dan zijn ze nergens Verward
en idd denk net wat Dorine zegt beetje vaag houden, en kijken hoe het gaat!
succes ermee!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:20

Ik ben 16 en rij nu een 3-jarige Haflinger die erg op die van Stef lijkt. Ik wist ook niet wat van paard ik ging rijden toen ze me vroegen. Het kon een arabier zijn, of een KWPN-er, ik wist het niet. Totdat ik Chica zag en ik was meteen verkocht! Ik moet toegeven dat ik niet zo heel erg dol was op Haflingers, maar toen ik Chica beter leerde kennen, wou ik niet anders.
Het is dus inderdaad slim om niks over de pony zelf te vertellen, totdat ze de pony in het echt zien. Ik spreek uit ervaring!

Ik heb er harstikke veel lol mee en ga er ook heel erg serieus mee om.
Dat begrijp ik ook wel van Stef, die wil dat verzorgsters met een volwassen manier met de pony omgaan. 14 jarigen doen dat al minder snel dan 16 jarigen.

Ik wens je veel succes!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:16

vervelend dat je niemand kan vinden, maar toch ook raar want je zou denken dat er heel veel meiden zijn die staan te springen om een verzorpony!
Misschien moet je een advertentie op www.marktplaats.nl zetten en dan in een wat serieuzere toon bv. bijrijder gezocht ipv. verzorgpony aan geboden, ik denk dat iemand van 16 daar sneller op zal reageren! ( ik weet niet wat je in je advertenties had gezet hoor!)
En vraag je er een vergoeding voor? Kun je beter niet doen want meiden van 16 hebben echt geen geld over om jou paardje te verzorgen!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:38

Ik ben al weer een tijdje op zoek naar een verzorgpaard. Het probleem is dat ze er bij mij in de omgeving grote bedragen voor vragen, maar zo 80 euro, en tja, dat heb ik nou eenmaal niet...
Okay, er was een IJslander die ik had kunnen gaan verzorgen. Niks mis mee op zich en ik ben wel wezen kijken, maar dat paardje moest op zo'n andere manier worden gereden dat ik het niks vond, dus ja.
Maar ja, ik woon in Amersfoort he :S

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 21:55

Ik vraag geen bijdrage, dat vind ik onzin. IK heb een verzorgster nodig, dus dan vind ik het gewoon onzin daar een bijdrage voor te vragen. Ik heb eerder een advertentie opgehangen met enkel, bijrijder gezocht voor 3 jarige merrie. Ik werd gebeld door iemand van 22, die intresse had. Toen ik vertelde dat het om een haflinger ging werd ik echter afgewimpeld met: Owh, ik dacht dat het om een rijpaard ging, iets in die trand, dus tja....

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:10

Tja, vind ik heel erg stom hoor... ik zou graag een haflinger gaan bijrijden en ik ben op zich geen Haflingergek, maar wat maakt mij het ras nou uit? Die Yslander ben ik niet gaan doen omdat hij op een heel andere manier gereden moest worden, maar als ik er gewoon op mijn manier (daar is niets bijzonders mee, dus waarom niet) mee kan rijden vind ik het prima hoor...
Maarja, bij mij in de omgeving vragen ze er wel allemaal geld voor...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:18

Een advertentie op het mededelingenbord van een middelbare school wil ook nog weleens helpen......
In de winter zijn er maar weinig die blijven komen...jammer genoeg!

_mistique_

Berichten: 2968
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:22

ik wil wel alleen ben 13jr dus niet 16jr of ouder en je woont te ver sorry!
xxxxxies!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:30

stef schreef:
Ik vraag geen bijdrage, dat vind ik onzin. IK heb een verzorgster nodig, dus dan vind ik het gewoon onzin daar een bijdrage voor te vragen. Ik heb eerder een advertentie opgehangen met enkel, bijrijder gezocht voor 3 jarige merrie. Ik werd gebeld door iemand van 22, die intresse had. Toen ik vertelde dat het om een haflinger ging werd ik echter afgewimpeld met: Owh, ik dacht dat het om een rijpaard ging, iets in die trand, dus tja....

dat is nu precies hier het probleem......trekpaarden die kunnen niks dus als je meld wat voor ras het is ..haken ze af, maar de mensen moeten eens weten hoe snel, wendbaar en lenig ze zijn! Dan nemen ze alles terug....er kwam een meisje voor vinessa kijken en schrok een beetje, ze zei ook eerlijk dat ze geen 'sloom' paard zocht.....dus mocht ze Vines uitproberen en weet je waarom ze niet kwam verzorgen: Vinessa was te wild, te snel en te vlot in haar hulpen. 'HO'is ook gelijk ho en als je te hard aanspoord zit is meteen in galop...........zo zie je maar weer.
Maar heb nu 3 mensen voor proef lopen, twee meisjes van 15 en een vrouw van in de 40 en we kijken wel of het wat word!