Tanden wisselen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Tanden wisselen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 15:39

Bij ons op de manege staat een ruintje en hij is een jaar of 6/7.
Ik was laatst een beetje met hem aan het stoeien, want ik ben helemaal gek op hem, toen zag ik dat zijn voortanden er gedeeltelijk niet zaten. Verward
Het leek net of hij aan het wisselen is, maar ik heb zijn leeftijd nog een keer nagevraagd. De meeste mensen zeggen dat het niet erg is, maar ze wten ook niet hoe het komt.
In zijn gedrag is ie wel een kleuter Haha! , maar in zijn bouw niet echt zo zeer. Het kan toch niet zijn dat hij toch nog vrij jong is???
Lips are sealed

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:03

Dan kun je toch aan zijn tanden zien? En in welke mate ze vlak zijn, of juist niet. Kijk ook hier eens: http://www.rietdijk.com/gebit.php3

Buddy is zijn voortanden NU aan het wisselen, en hij is ruim 2,5 jaar.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 18:21

Ja maar at ik me nu afvraag.. Duc is 6 of 7 jaar maar mist de helft van zijn voortanden. aan de ene kan heeft ie geloof ik geen tand en daar naast een halve. en dat terwijl hij 6 of 7 jaar is. Dan is dat toch niet wisselen?! Dus: Of het is wel wisselen en dat is ie vrij jong, of hij heeft geen voortanden..?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:24

Weten jullie wel zeker dat hij al 6 of 7 jaar is?
Anders is het niet goed denk ik!
Vraag het eens aan een paardentandarts!
Tegen die tijd heeft een paar alle tanden al gewisseld namelijk.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:33

Is ie niet misschien 'gewoon' zijn voortanden kwijt? Het paard van mijn vriendin was een overbijter en heeft toen ie in de opfok in Friesland stond een keer zo'n mep gehad dat ie zijn voorste tanden is kwijt geraakt. Doordat ie een overbijter was moest ie ook met regelmaat naar de tandarts waar dan ook nog wel eens een tand werd getrokken. We maakten er al grappen over dat ie maar snel aan een kunstgebitje moest beginnen want dat gebit van hem zag er niet uit Haha! (Maar eten was geen enkel probleem natuurlijk.... de vreetzak)

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 18:40

XoNo"]
Weten jullie wel zeker dat hij al 6 of 7 jaar is?
Anders is het niet goed denk ik!
Vraag het eens aan een paardentandarts!
Tegen die tijd heeft een paar alle tanden al gewisseld namelijk.
[/quote]
Het zou heel erg zijn, en bijna niet mogelijk, want dan zou hij volgens mij 2 of 3 moeten zijn. Hij is volgroeid en loopt 2 soms 3 uur les per dag.
Ik zal het nog eens navragen op de manege


[quote="flettie schreef:
Is ie niet misschien 'gewoon' zijn voortanden kwijt? Het paard van mijn vriendin was een overbijter en heeft toen ie in de opfok in Friesland stond een keer zo'n mep gehad dat ie zijn voorste tanden is kwijt geraakt. Doordat ie een overbijter was moest ie ook met regelmaat naar de tandarts waar dan ook nog wel eens een tand werd getrokken. We maakten er al grappen over dat ie maar snel aan een kunstgebitje moest beginnen want dat gebit van hem zag er niet uit Haha! (Maar eten was geen enkel probleem natuurlijk.... de vreetzak)


Dat zou ook mogelijk zijn, hij namelijk vrij bang in stal (wel al veel minder), maar je weet nooit wat er gebeurd is, dus dat zou ook kunnen ja, dat ie "gewoon" zijn voortanden gedeeltelijk mist.