ander verzorgpaard zoeken? wat denken jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

ander verzorgpaard zoeken? wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 21:45

hoi even een vraagje aan jullie. Heb op dit moment een verzorgpaard unique. Met rijden is ze hartstikke braaf rijdt heel fijn doet van alles, als springen dressuur, lekker buitenrijden. Maar op stal is ze niet te vertrouwen. Je kan niet zomaar de stal in lopen, want dan heeft ze de neiging je een trap te verkopen. Bij mij heeft ze het niet gedaan, maar ik zoek het ook niet op. Heb altijd lekkers bij me en dan komt ze vanzelf naar me toe en kan ik haar pakken. Ook met zadelen is ze af en toe moeilijk. Maar met rijden kan ik van er op aan, en gaat het met sprongen vooruit. Loopt sinds de laatste paar weken netjes aan de teugel. Zou dit voor jullie een reden zijn om naar een andere verzorgpaard te kijken? of neem je haar karakter voor lief. Eerlijk gezegd ben ik er nu wel doorheen maar af en toe heb ik echt zoiets van pfffff

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 00:49

Ze moet je ook aardig vinden zonder snoepjes, desnoods wacht je een hele dag om er bij te kunnen maar ze vertrouwd nu alleen maar lekkers.
Met opzadelen goed vastzetten buiten de box.
Ik weet niet of je d'r wat aan hebt maar miischien ben je er mee geholpen!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 01:03

volgens mij kun je beter meer tijd met haar besteden, vertrouwen in elkaar krijgen en zorgen dat er een betere band tussen jullie ontstaat.
proberen erachter te komen waarom ze zo doet.
misschien ook eens bij dr langs gaan om alleen te knuffelenen ofzo en niet alleen om te rijden.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 01:18

mijn zusjes paard is ook zo, maar buiten de stal is het beter......maar daar is het geen minder paard om. heb vertrouwen en geduld en dan zal het over een tijdje beter gaan.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:43

Ik zou zeggen, probeer de band tussen jullie wat te versterken, vertrouwen winnen enz. Ik zou dit echt geen reden vinden om een ander verzorgpaard te gaan zoeken. Misschien, als je nu even doorzet, ben je er over een tijdje doorheen, en is ze ook op stal heel erg lief, en weer te vertrouwen.
Heb geduld!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:48

Ik heb een beetje hetzelfde, Tinka is met rijden hartstikke lief leuk en aardig maar in de stal is het toch een stuk chagrijnig vreten... Lips are sealed
Schijnt altijd al zo geweest te zijn, ik kan er wel gewoon bij in hoor, ze dreigt alleen maar en ik negeer haar of lach erom, niet echt charmant hoor, zo'n kop zonder oren. Schijnheilig
Voor mij is het absoluut geen reden om ermee te stoppen, voor mij is het eerder een reden om nog meer met haar te gaan doen, vooral in de stal ook, zodat ze misschien wat liever wordt. En anders maar niet, ze heeft me verder genoeg te bieden, dus dat nukkige stalgedrag kan ik me niet zo heel druk over maken.