importeren van paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-01 11:15

ben zomaar even nieuwschierig.
Hoe gaat dit in zijn werk en wat zijn de kosten?
Niet dat ik een paard ga importeren hoor, maar ben gewoon nieuwschierig

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 11:28

hoi stef zo als je weet is penstacan importeren maar hoe dat in zijn werk gaat weet ik ook niet . ik wil dat ook wel weten . maar dan ook uit nieuwschierigheid

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:48

Een paard zonder papieren kun je gewoon mee nemen over de grens.
Een paard met papieren moet in het betreffende stamboek in Nederland worden opgenomen.
De kosten zullen per ras verschillen.
Je moet in ieder geval lid worden van de betreffende vereniging. Soms zal een DNA test afgenomen worden. In ieder geval ben je zo een 3 a 400 gulden kwijt.
Petra

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 00:21

tnx, maar als je nou bijv vanuit ijsland of USA gaat importeren en er dus een vliegreis en quarantaine bij komt? Hoe zit het dan?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 00:51

Als je een paard haalt uit Wales dan gaat het zo(heb ik an horen zeggen)

De fokker in Nederland haalt hem op bij de fokker in Wales. Bij de grens wordt ie meteen nagekene door een dierenarts. Hij moet dan nog twee dagen blijven staan en dan controleren ze hem weer. is ie goedgekeurd dan gaat ie op de boot richting Frankrijk. daar wordt ie weer nagekeen en dan mag je hem meenemen.

Ook als ie naar Hoek van holland gaat wordt ie nog een keer nagekeken. Kost allemaal handenvol geld en je kunt het dus beter laten doen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 01:26

Ik weet niet hoe duur het is om een paard hierheen te vliegen vanuit Amerika...
Ik weet wel dat een kennis van mij haar hengst wil meenemen naar Australie als ze terug verhuist, dat kost zo'n 10.000 gulden, vertelde ze mij. En naar de Nederlands Antillen net zoiets qua prijs.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 01:34

Tja de prijzen vallen niet mee. ik geloof dat het 1000 gulden kost om een paard vanuit Wales naar Nederland te halen. De fokkers moeten er nog wat op verdienen dus tel uit je winst.

och is het niet verstandig het zelf te doen. In wales mag je bijvoorbeeld alleen met een trailer rijden als je ook EHBO hebt voor paarden. Schiet dus niet echt op.

Nog zoiets. Joost gaat misschien in Finland wonen. Daar is het leven voor pony's in de wintermaanden zo duur dat het voor hem voordeliger is om ze in de winter in Nederland te houden en ze tegen het zomerseizoen te exporteren naar Nederland. Dat kost trouwens zo'n 5000 gulden.

Al deze info heb ik van horen zeggen dus pin me er niet op vast.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 02:03

Een aantal jaar geleden kostte het rond de 5000 gulden all in om een paard uit Amerika te halen. Weet niet hoe de prijzen nu zijn

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:46

ik heb mijn paardjes meegenomen uit usa
het kostte $7800 voor een ticket (dollar ja !!)
maar.... er pastte er 2 in de container, dus vandaar dat ik er 2 heb meegenomen
er mag een persoon meevliegen inbegrepen bij die prijs
dus dat scheel al de helft
als ik had gewacht en ze met een shipment andere paarden had meegestuurd, dan had het me de helft gekost
en geloof me...handelaren doen het heel anders en betalen nog weer minder, degene die ze voor mij heeft vervoerd had een deal met lufthansa en betaalde veel minder voor de tickets
ik heb ze naar duitsland laten vliegen, en daar heb ik ze onder mijn "household shipment" ge-importeert, anders moest ik er belasting over betalen, maar omdat ik kon aantonen dat ik permanent ging verhuizen vielen ze onder de belastingvrije import

wat de papieren betreft, dat was een nachtmerrie en hoop ik nooit meer mee te maken, in south carolina hadden ze hele andere ideeen dan in georgia waar vandaan ze verscheept werden, en in duitsland kwamen ze er achter dat bepaalde bloedproeven niet gedaan waren, en moesten ze die dus eerst nog doen voor ze vrijgegeven werden

ik zou het in ieder geval nooit meer doen zo, maar in principe kan alles door een bedrijf geregelt worden, en is het niet zo erg als ik het heb meegemaakt