enkel gebroken trens soms scherper dan ongebroken trens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 13:21

hoi
een recht bit kan voor sommige paarden zachter zijn, of minder eng.Kawa moest eerst al dat gewiebel in ze mond ook niet hebben en het idee dat zen tong "klem" kwam zitten.
Hij liep eerst altijd op een kunstof (geen rubber) recht bitje.Nu loopt ie voortaan op een dubbel gebroken bit.Maar een gewone trens vind ie nog maar steeds nix.
Maar ik heb ook eens een paard gereden als ik die het rechte bit van Kawa in deed juist harder inwerkte. Dus per paarde mond verschillend.Net zoals dik ook net perse zacht hoeft te zijn.
Tja en als je lomp met je handen bent is inderdaad geen 1 bit vriendelijk.
Ik geloof trouwens als je in het boekje over bitten kijkt (daar heb je ook die delen van paarde benen en scheren enz. van) dat daar ook in staat dat een recht bit zachter is.

_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-06-22 13:23 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:25

hier bestaan vaak misverstanden overmaar je moet geen rubber maar kunstof nemen.
Als een paard niet schuimt word rubber alleen maar stroef dus dat is helemaal niet fijn.kunstof blijft wel glad als je men uitleg snapt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 18:03

hoi
klopt nimber.
Kawa had eerst ook zon happy mouth bit en iemand gaf hem toen op concours een stukje appel, gulukkig wel toen ik de ring uit kwam want dat was toen ook einde bit.
En je moet het inderdaad elke keer controleren en je verslijt ze best vlug.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Destinietje, KDonna, monsera, paardjes123, YandexBot en 93 bezoekers