Vraagje aan mensen die een Fryso zadel hebben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Vraagje aan mensen die een Fryso zadel hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 10:41

Zijn jullie er tevreden mee? en dan bedoel ik ook met name de kwaliteit vh zadel en de levensduur. Maar ook of het lekker zit en of het goed op je fries past etc...

Ik heb al in search gekeken maar er werden veel Fryso zadels aangeraden maar weinig echte goede/ slechte kritiek op gegeven. Ik wil dus alles weten!!! hehe.

Ik wil er namelijk eentje kopen. Ik heb het tweespan al gebeld en ze zullen bellen als e in de buurt zijn (komen helemaal naar het zuiden) Dit op zich vind ik al een hele goede service, ze komen dan dus zadels passen en mijn friezen opmeten begreep ik? echt super. Houden ze deze klantenservice ook zo goed? Ik wil er eentje kopen in de dressuur met extra diepe zit en lange zweetbladen.

Ik zit er ook dus te twijfelen of ik mijn Kieffer zadel zal verkopen ja/nee aangezien het de paarden wel goed past alleen mij niet heb hem al 6 jaar maar het zit nog super en zit dus te twijfelen of ik hem ga verkopen.

Vandaar dat ik al jullie ervaringen met het Fryso zadel wil weten de plussen en de minpunten graag!!!

Bedankt!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:28

Stuur Dees eens een PB, die heeft er laatst een gekocht, niet voor een Fries overigens.
Ook Marijke heeft volgens mij een Fryso-zadel, zij heeft wel een Fries.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:12

Tja, mijn volgende 'nieuwe' zadel wordt ook een fryso zadel.
Marijke en Flootje hebben er overigens ook eentje.
Zelf woon ik overigens op loopafstand van het Tweespan vandaan en ken ze daardoor wel aardig goed. Degenen die bij je langs zal komen is waarschijnlijk of Sybren of Elzelien (de van de eigenaren van het Tweespan). Zelf heb ik met dank aan Marijke het Fryso zadel eens kunnen proberen en ben daar dan ook zeer tevreden over. Het heeft een zachte veel steun biedende zit die ik echt heerlijk vind. Zelf heb ik overigens gauw het neigen naar pinguinvoetjes, maar met het Frisozadel.. steken ze kaarsrecht vooruit! Ook zit ik goed rechtop.
Een Fryso zadel is overigens net een Kieffer wat de pasvorm aangaat. Je gooit het makkelijk op een ander paard. Maar er zitten natuurlijk uitzonderingen tussen.
Minpunten? De lange wachttijd. Helemaal als je een speciaal zadel hebt besteld. Verder goed informeren naar de mogelijkheden en als ze thuis komen passen zadels passen in verschillende inchmaten.