sporen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 16:09

Het is inderdaad niet verstandig om zomaar met sporen te gaan rijden.Daarvoor moet eerst je beenligging helemaal goed zijn.Dus ik keur het ook af als ik een ponyruiter van 6 met sporen zie,want deze weten nog niet goed genoeg hoe de beenhulp precies in zijn werk gaat.
Als jij vanjezelf merkt dat je nog elke pas flink loopt te schoppen neem dan geen sporen maar een zweepje.Een toeschouwer moet haast jouw benen niet zien bewegen en toch zien dat jou paard een reactie geeft op jou kuit.Gaat dit prima neem dan sporen.Als ik sporen neem is dat omdat ik kei hard werk om hoger op te komen en dus absoluut niet voor de recreatie.Maar goed dat is natuurlijk helemaal jou eigen keus.

Hoe zitten die dan precies.
Als je goed kijkt bestaat jou laars uit twee delen,de schoen en de hals.(of je moet rubberen hebben die uit een stuk is gesneden)
Bij de rubberen laars zit er meestal op de hak een soort knopje.Als jou spoor aan de onderkant tegen het knopje aanligt ligt hij goed.
Bij een laars die wel in twee stukken te verdelen is hoort jou spoor op de helft van de hak van de schoen.Zorg altijd dat de punt van de spoor naar beneden wijst.

1 tip.begin aub niet aan sporen als je geen goede beenhulpen kan geven.Want als je eenmaal elke pas moet schoppen en er komt weinig reactie dan maak je dat erger door sporen te nemen.Je stompt hem mat noemt men dat en dan ben je alleen maar verder van huis.

Nu niet denken dat ik je afkraak want dat doe ik niet,want ik weet niet wat en hoe je rijd.Het is ook niet alleen een tip voor jou maar ook voor andere die sporen leuk vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers