wat is een pismerrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

wat is een pismerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 13:29

heb al gezocht op bokt maar kan niet genoeg vinden.
Is het een uitdrukking van iets? staat het voor iets?

graag jullie deskundigheid Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:31

Volgens mij is een pismerrie een merrie die zuur is en gauw hengstig.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:41

Volgens mij een merrie die steeds zitten te piesen als ze hengstig is.
Zo heb ik vroeger ook op zo`n merrie gereden, vooral met de les was ze soms onuitstaanbaar irritant met dat gepies.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:47

Volgens mij is dat idd zoals Katrien al zegt: een merrie met een zuur karakter.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:19

een merrie die de hele tijd pist. als ze iets interessants ziet ofzo. niet alleen als ze hengstig is maar altijd. onder het rijden, als ze een ander paard ziet/ruikt enz.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:19

En lastig tijdens hengstigheid. Een echte merrie dus.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 14:24

oh, mensen zeggen nl. dat ik er een heb, en inderdaad, als ze hengstig is loopt ze overal te pissen (als dat pis is, lijkt op eigeel) maar ze is juist hartstikke lief als ze hengstig is. Ze is vaak hengstig (nu de 3e keer in 2 maanden)
Wat bedoelen jullie precies met een zuur karakter? Ze is niet een van de makkelijkste en staat geloof ik standaard met haar oren naar achteren (behalve als we aan het rijden zijn)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:27

Ik heb zelf altijd zo'n merrie gereden. Ze was extreem lastig tijdens de hengstigheid, echt super irritant.
Je kon haar niet borstelen of aanraken, dan begon ze keihard te gillen en achteruit te trappen. Plassen deed ze niet. We hebben haar aan de pil gezet, omdat ze vaak en onregelmatig hengstig werd.

Het schijnt dat paarden als ze een jaar of 11 / 12 jaar zijn, en nog geen veulentjes gehad hebben, iets missen in hun leven. En dat dat om gaat zetten in van die extreme buien.

Ook al was het een heel lief paard Lovers op die hengstigheid na, ik wil nooit geen merrie meer

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:43

die van mij is juist heel lief als ze hengstig is dan komt ze helemaal tegen je aan hangen enzo ik denk ook dat het eenmerrie is die veel piest als ze hengstig is
ik zou het eigenlijk niet weten

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:08

Volgens mij is een pismerrie een merrie die (Bijna) altijd hengstig is. Dit hoeft dan niet zo te zij dat ze altijd zuur is. Er is dan gewoon iets mis met de hormonen. Op de plek waar ik rij stond ook een pismerrie. Zij is uiteindelijk afgemaakt, omdat er niets mee te beginnen was. Oja pismerries willen oof vaak slecht of niet drachtig worden