Help!! "Onbeleefde" veearts, wat hiermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Help!! "Onbeleefde" veearts, wat hiermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 19:07

Hi allemaal!

Wij zitten over het algemeen bij een hele leuke kliniek voor onze paardjes, maar helaas zit er 1 man bij die ons telkens weer tegen het hoofd stoot.

Om maar eens een voorbeeldje te noemen:

Er heerst een virusje bij ons op stal, en verschillende pony's zijn al aan de antibiotica.
Gister hoestte mijn pony ook haar longen uit haar lijf, dus (wat het advies van een andere, zeer leuke, veearts was) meteen besloten haar te voeren met antibiotica.
We hadden nog maar voor 1x staan, dus ik bel de centrale op, om te vragen of ze even een potje antibiotica voor me neer willen zetten zodat ik dat 's middags op kan gaan halen.

Het telefoongesprek verliep als volgt:
(Ik noem hier mijn eigen naam en noem de "onbeleefde" veearts hier even V)

Saskia belt op, en er word opgenomen, vervolgens word er niets gezegd dus ik zeg mijn naam.
V: Hallo......
Saskia: Ik zou graag vanmiddag een potje antibiotica komen halen voor mijn pony, zou dat mogelijk zijn??
V: Zucht heel diep en zegt dan: Nou dat word moeilijk, red je het niet tot maandag??? Zucht.....
Saskia: Nee ik ga het weekend hier niet mee redden, ik heb nog maar voor 1x voeren en dat is voor vanavond.
V: Zucht en hummelt wat in de telefoon en zegt dan: nou okee ik zal kijken wat ik kan doen, het staat morgen klaar op de kliniek in *******.
Saskia: Okee hartelijk bedankt.
V: Ja doei.

Dus ga ik vanmiddag rond een uur of 4 naar de kliniek, is de kliniek dicht.
Dan maar naar de andere kliniek, die een paar kilometer verderop zit, en daar ook niets.
Terug naar huis en maar weer gebeld.
Saskia:Ik had gister gebeld over het potje antibiotica en het zou klaarstaan maar we zijn net geweest en er staat niets?
V: (op kribbige toon) Ja nou we hebben het druk, we zijn de hele dag ronde aan het rijden, het gaat niet lukken.
Saskia: (heel heel verbijsterd!!!) Gaat niet lukken? Maar meneer ik heb het echt nodig, anders kan ik het net zogoed laten!!!
V: Nou ik kijk wel of ik het klaar kan zetten, ik bel je wel. *waarna vervolgens de hoorn erop geflikkerd word*

Nouja alles goed en wel, worden we gebeld om 5 uur dat het klaar staat op de kliniek in *****.
Wij erheen, deur op slot maar daar kwam de desbetreffende 'onbeleefde' arts al aan.
Vraag ik dus aan hem of ik hier moet zijn of op de andere kliniek, hij zegt niets en stapt in de auto en scheurt weg.
Wij toch maar weer naar de andere kliniek, ook weer niks.
Nog maar een keer bellen dan.
Saskia: We zijn nu op de kliniek aan de *******weg, maar geen antibiotica.
V: Ja dat klopt je moet in ****** zijn, en dan aan de andere kant, in het kastje, dat weet je toch wel te vinden???? (op een verontwaardigde toon!!!)
Saskia: ik zal kijken bedankt!

Nouja we hebben het uiteindelijk gevonden, maar ik vind het toch wat hoe hij me te woord stond!

Mijn vraag: Wat kan ik hiermee, want ik hoor van meerdere mensen dat het een ontoeschietelijke man is.
Ik zit er serieus over te denken een klacht in te dienen, maar kan dat anoniem? (aangezien ik zelf ook diergeneeskunde studeer en dat een geweldige stageplaats is!)

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: Help!! "Onbeleefde" veearts, wat hiermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:11

Je kunt ook er gewoon iets van zeggen tegen die man. Want hij gaat zo wel respectloos met je om. Een dierenarts hoort ten alle tijden je vriendelijk te woord te staan en alle hulp te bieden. En als hij dat niet kan, dan kun je alsnog een klacht indienen. Maar probeer eerst te praten met hem. Succes

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:30

Is natuurlijk niet echt klantvriendelijk om zo met je klanten om te gaan, moet er niet aan denken wat ie dan wel niet zegt als je met je doodzieke paard bij hem komt. Zegt ie dan: ''ach die gaat toch dood' ofzo?? Misschien kun je een brief sturen en er geen naam onder zetten ofzoiets, maar dan loop je kans dat die ongezien in de prullemand verdwijnt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:37

In het eerste gesprek kwam hij ook al met de opmerking: Dan ben je er zeker een van ***** (mijn stal dus). Iedere keer dat hij hier op het erf is krijg ik te horen dat het 'maar' om shetlandertjes gaat. Alsof een kuchende shet die vol op gereden word geen probleem is. Of een kreupele of hoefbevangen pony.

Van de week ben ik door deze arts met kreupele Dennis weer naar huis gestuurd omdat hij er niet genoeg aan kon zien. Hij heeft 2,5 week flink kreupel gelopen, en idd, dat was 'alleen nog maar' onregelmatig toen ik op de kliniek was(de dag er voor was hij nog echt kreupel). Stukje stappen, rondje draven links om, rondje draven rechts om. Nee, niets te zien, succes er mee. Dus ik aan gekaart dat hij wel degelijk niet zuiver loopt, hij heeft toen nog even beide voor voetjes op getilt(zonder bij behorende rek of strek oefeningen, buig proef of zoeken naar een hoefzweer oid) en stuurde me maar weer naar huis.
En dit heeft hij vorig jaar ook met mij gedaan toen ik er met een andere pony was.

De kliniek is verder prima, alle andere VA's zijn eigenlijk altijd vriendelijk en behulpzaam. Maar deze bepaalde VA heb ik nog nooit beleeft tegen zijn klanten gezien(iig niet tegen ons, heb wel van andere goeie verhalen over hem gehoord). Als VA is hij verder echt wel goed, maar als mens stoot hij me iedere keer weer tegen de borst.

Er is dus vandaag, voor een simpel potje antibiotica, 45 km gereden terwijl er maar 15 nodig was.
Dit zijn maar een paar kleine ergenissen aan deze VA, iedere keer als hij langs komt zijn we niet echt gelukkig met hem geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:54

Waarom vraag je dan niet gewoon om een van de andere DA's? Of stap in zijn geheel naar een andere kliniek over?

Ik zit ook bij een kliniek, en 1tje is echt de PaardenDA, maar die drie andere zijn ook goed genoeg, en heel vriendelijk en sociaal. Weten na een jaar nog wat je vorige jaar tegen ze hebt gezegd, dat weet ik dus echt niet meer... Dus mij maakt het niet uit wie er komt...

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:40

Bekend fenomeen, hier in drenthe zit ook een kliniek met een hele goede naam. De DA schijnt ook een goede DA te zijn, maar ik ben er geen klant meer van, want deze man is net zo nors en zinnig als de DA hierboven beschreven. Hij moet het dan haast wel van zijn diagnostiek hebbem, maar niet van zijn omgang met mensen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:16

Al was hij alleen maar nors kon ik er nog wel mee leven, al VA is hij echt wel goed. Maar verder haalt hij het bloed onder mijn nagels vandaan.

In het vervolg vragen we idd ook of deze VA niet komt (tenzij een spoed geval als hij alleen beschikbaar is).
Deze kliniek zit hier in heel Noord-Holland Noord, dus een andere VA moet al verder dan 25 km weg komen. Verder zijn we prima tevreden over de andere VA's en de service.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:43

Als je zelf diergeneeskunde studeert weet je waarschijnlijk dat je naar de tuchtraad kunt, maar dat de kans op een uitspraak in jouw voordeel niet zo groot is aangezien deze DA geen medische fouten heeft gemaakt. Tja, je zult moeten kiezen, durf je een gesprek aan met deze meneer of niet. Een anonieme brief doen ze weinig mee denk ik, je zult waarschijnlijk toch met concrete voorbeelden van situaties moeten komen, het is al moeilijk genoeg voor die DA om te accepteren dat hij niet zo geweldig communiceert waarschijnlijk.
Dennis vertelt dat er vaker problemen zijn met deze DA, kunnen jullie niet een keer met een paar eigenaren samen een brief opstellen waarin jullie vertellen dat jullie problemen hebben met zijn manier van doen en dat graag anders zouden zien. Niet meteen over hem heen vallen met beschuldigingen, maar gewoon een paar concrete voorbeelden met uitleg hoe jullie het graag anders zouden zien.
In principe zou de DA daar blij mee moeten zijn, want op deze manier kan hij zelf iets doen om zn klanten te houden.
Oja, er zijn zo veel leuke stageplaatsen, ik zou me geen zorgen maken hoor als je bij deze kliniek niet meer terecht kunt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:30

Ik zou het accepteren, zeker als het een goede DA is. Zelf poeslief zijn, met stroop vang je meer vliegen dan met stront.

Wel zou ik tegen hem gezegd hebben dat je het jammer vond om voor niks naar de kliniek te rijden. Maar dat je wel snapt dat hij het erg druk heeft.

Als je specifiek hem van bezoeken gaat uitsluiten heb je kans dat hij met een spoedgeval ook niet meer zo'n haast heeft. Ik zou dat niet doen.

Vriendelijk blijven, hoe moeilijk het ook is, je hebt hem nodig, hij jou niet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:41

Bij het maken van een afspraak gewoon om een specifieke arts vragen (en dus niet om hem). Als meerdere klanten dat doen, dan valt het kwartje vanzelf wel een keer bij die kliniek.
Doe ik tegenwoordig ook (andere kliniek hoor) en dat gaat probleemloos en scheelt een hoop ergernis.
Bij spoed is het een ander verhaal natuurlijk, maar dan ben ik ook niet zo kieskeurig.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:44

niks vriendelijk wezen lijkt mij een koekje geven van eigen deeg en hem ongezouten vertellen wat je van hem vind.
zijn collega's vertellen dat je met deze dierenarts dus niets meer te maken wil hebben en als er een ander dierenarts bij je paard komt laat hij dan zorgen dat er medicijnen klaar staan hij schrijft ze immers ook voor dus heeft deze dierenarts ook de zorg over de nazorg.
wij hebben dat ook mee gemaakt met een dierenarts die alleen zijn tijd nog zat uit te zitten tot hij met pensioen kon, wij hebben een gesprek gehad met zijn collega en uit dat gesprek is gekomen dat wij met deze dierenarts niets meer te maken zouden krijgen en als hij weekend dienst had moest hij een collega naar ons sturen.
heus je kan stappen tegen deze man ondernemen en je hebt een vrije keuze welke dierenarts je bij je paard wil hebben.
dus ga het gesprek aan en probeer er met de collega's van V uit te komen

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:39

Sorry hoor maar zo hoor je toch echt niet met je klanten om te gaan..
Kan je dit niet bespreken met de andere dierenartsen, als niemand er iets van zegt weten die andere artsen het misschien niet dat hij zo is.
Anders zou ik naar een andere dierenarts gaan er zijn er zat..
Voor hem 10 andere hoor ...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:09

Ik zou hem gewoon niet meer willen als VA. Ik wens wel serieus genomen te worden. Je kunt ook altijd naar een andere kliniek gaan toch. T kost al genoeg en dan mag er best een stukje klantvriendelijkheid bij.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:21

Ctal schreef:
Ik zou hem gewoon niet meer willen als VA. Ik wens wel serieus genomen te worden. Je kunt ook altijd naar een andere kliniek gaan toch. T kost al genoeg en dan mag er best een stukje klantvriendelijkheid bij.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 11:09

Ik ga vanaf nu ook simpelweg gewoon om eigenlijk mijn eigen vaste VA vragen.
De rest van die kliniek is wel erg vriendelijk en willen je wel aan alle kanten helpen, dus overstappen naar een andere kliniek alleen voor 1 man zit er voor mij niet in.

Verder zie ik het niet zo zitten om het er met die man zelf over te hebben, het is er ook nog zo'n eentje die je nooit gelijk geeft, en trouwens: luisteren naar je doet hij toch niet.

Het probleem is alleen een beetje dat er bij deze kliniek maar vaak 1 dienstdoende arts is voor ronde's, en dat deze onbeleefde dierenarts deze ronde's dus altijd doet.

Maar als ik hem nou een keer bel, en hij doet de ronde, kan ik dan gewoon eisen dat ik een andere (dienstdoende) arts krijg?
Kijk, als het spoed is dan maakt het me weinig uit, als me pony maar geholpen word, maar zelfs dna heb ik liever dat een andere arts me helpt dan deze, hij doet veel sneller iets af met: "kijk het nog maar een tijdje aan".

Maar ik heb toch gewoon het recht om de VA die IK bij mijn pony wil, te laten komen, of werkt het niet zo?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 11:13

amondi schreef:
Ik zou het accepteren, zeker als het een goede DA is. Zelf poeslief zijn, met stroop vang je meer vliegen dan met stront.

Wel zou ik tegen hem gezegd hebben dat je het jammer vond om voor niks naar de kliniek te rijden. Maar dat je wel snapt dat hij het erg druk heeft.

Als je specifiek hem van bezoeken gaat uitsluiten heb je kans dat hij met een spoedgeval ook niet meer zo'n haast heeft. Ik zou dat niet doen.

Vriendelijk blijven, hoe moeilijk het ook is, je hebt hem nodig, hij jou niet.

Ik heb hem nodig, maar hij mij zeker ook. (ben een goede klant helaas _

Tja ik heb het nu lang genoeg met hem geprobeerd vind ik zelf, maar ik heb toch liever een ander.

Ik denk dat iedereen liever een Va heeft die met een lach uit de auto komt, en vraagt wat er aan de hand is en dan goed de tijd voor je neemt dan een VA die chagrijnig de auto uitkomt en richting je pony loopt zonder eigenlijk een woord te zeggen, en dan meestal als de behandeling is besloten te zeggen dat het toch maar Shetlanders zijn.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:52

Sassieja schreef:
Hi allemaal!

Wij zitten over het algemeen bij een hele leuke kliniek voor onze paardjes, maar helaas zit er 1 man bij die ons telkens weer tegen het hoofd stoot.

Om maar eens een voorbeeldje te noemen:

Er heerst een virusje bij ons op stal, en verschillende pony's zijn al aan de antibiotica.
Gister hoestte mijn pony ook haar longen uit haar lijf, dus (wat het advies van een andere, zeer leuke, veearts was) meteen besloten haar te voeren met antibiotica.
We hadden nog maar voor 1x staan, dus ik bel de centrale op, om te vragen of ze even een potje antibiotica voor me neer willen zetten zodat ik dat 's middags op kan gaan halen.

Het telefoongesprek verliep als volgt:
(Ik noem hier mijn eigen naam en noem de "onbeleefde" veearts hier even V)

Saskia belt op, en er word opgenomen, vervolgens word er niets gezegd dus ik zeg mijn naam.
V: Hallo......
Saskia: Ik zou graag vanmiddag een potje antibiotica komen halen voor mijn pony, zou dat mogelijk zijn??
V: Zucht heel diep en zegt dan: Nou dat word moeilijk, red je het niet tot maandag??? Zucht.....
Saskia: Nee ik ga het weekend hier niet mee redden, ik heb nog maar voor 1x voeren en dat is voor vanavond.
V: Zucht en hummelt wat in de telefoon en zegt dan: nou okee ik zal kijken wat ik kan doen, het staat morgen klaar op de kliniek in *******.
Saskia: Okee hartelijk bedankt.
V: Ja doei.

Dus ga ik vanmiddag rond een uur of 4 naar de kliniek, is de kliniek dicht.
Dan maar naar de andere kliniek, die een paar kilometer verderop zit, en daar ook niets.
Terug naar huis en maar weer gebeld.
Saskia:Ik had gister gebeld over het potje antibiotica en het zou klaarstaan maar we zijn net geweest en er staat niets?
V: (op kribbige toon) Ja nou we hebben het druk, we zijn de hele dag ronde aan het rijden, het gaat niet lukken.
Saskia: (heel heel verbijsterd!!!) Gaat niet lukken? Maar meneer ik heb het echt nodig, anders kan ik het net zogoed laten!!!
V: Nou ik kijk wel of ik het klaar kan zetten, ik bel je wel. *waarna vervolgens de hoorn erop geflikkerd word*

Nouja alles goed en wel, worden we gebeld om 5 uur dat het klaar staat op de kliniek in *****.
Wij erheen, deur op slot maar daar kwam de desbetreffende 'onbeleefde' arts al aan.
Vraag ik dus aan hem of ik hier moet zijn of op de andere kliniek, hij zegt niets en stapt in de auto en scheurt weg.
Wij toch maar weer naar de andere kliniek, ook weer niks.
Nog maar een keer bellen dan.
Saskia: We zijn nu op de kliniek aan de *******weg, maar geen antibiotica.
V: Ja dat klopt je moet in ****** zijn, en dan aan de andere kant, in het kastje, dat weet je toch wel te vinden???? (op een verontwaardigde toon!!!)
Saskia: ik zal kijken bedankt!

Nouja we hebben het uiteindelijk gevonden, maar ik vind het toch wat hoe hij me te woord stond!

Mijn vraag: Wat kan ik hiermee, want ik hoor van meerdere mensen dat het een ontoeschietelijke man is.
Ik zit er serieus over te denken een klacht in te dienen, maar kan dat anoniem? (aangezien ik zelf ook diergeneeskunde studeer en dat een geweldige stageplaats is!)

nou ik zou lekker een andere dierenarst zoeken als ik jou was

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:27

Sassieja schreef:
dan meestal als de behandeling is besloten te zeggen dat het toch maar Shetlanders zijn.

Idd, alsof een shetlander dus echt minder is en de moeite niet eens is om te behandelen.
Onze pony’s lopen net zo goed fanatiek onder het zadel en voor de wagen en presteren net zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:34

Zo erg als Dennis & Sassieja heb ik het nog niet meegemaakt, maar ik ben ook niet zo te spreken over de betreffende VA. Als VA zelf is hij gewoon goed, maar als persoon moet ik hem echt niet hebben. Ook dat neerbuigende gedrag naar shetlanders herken ik, alsof dat geen volwaardige ponies zijn, en de gezondheid van 'zo'n pony' toch niet uit maakt.

Maar wat hij Saskia heeft 'geflikt' om zo maar even grof te zeggen, vind ik ronduit schandalig!!! Die antibiotica was gewoon nodig voor de gezondheid van de pony, dan ga je daar toch niet zo mee om?!! Nee, dat kan 'ie echt niet maken, ook al is het in zijn ogen 'toch maar een shetlander', dan nog had hij het gewoon meteen moeten geven en er niet zo'n heisa en gebeuren van maken.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:40

hier op de praktijk zit ook een arts waar we 'problemen' mee hebben. We laten hem om een aantal redenen in ieder geval niet meer aan onze dieren komen. Als we nu een DA nodig hebben vragen we gewoon of die of die kan komen. Maar sinds vandaag zijn we daar helemaal weg. Die praktijk is echt zo verschrikkelijk duur, terwijl er iets verderop een DA met paardenpraktijk zit die erg goed bekend staat en veel goedkoper is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:55

Zie de reactie van Yaar, er hoeft niet eens gezegt te worden wie het is en het is al duidelijk. Ik hoorde van Saskia dat zij ook al een PB'tje van iemand hier uit de buurt kreeg die ook meteen zei 'Die ene VA he?'.
Het probleem ligt dus zeker niet alleen aan ons.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 18:02

Dennis schreef:
Zie de reactie van Yaar, er hoeft niet eens gezegt te worden wie het is en het is al duidelijk. Ik hoorde van Saskia dat zij ook al een PB'tje van iemand hier uit de buurt kreeg die ook meteen zei 'Die ene VA he?'.
Het probleem ligt dus zeker niet alleen aan ons.

Idd ik was het net aan het typen, je was me voor.

Maar het is toch wel redelijk dat ik gewoon een andere VA eis?
Dat kan toch wel zonder opgave van reden?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:18

Waarom zou je niet zeggen dat je hem een onbeschofte kerel vindt? Gewoon eerlijk zijn: het is een goede VA, maar een onbeschofte vent.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:54

Ik weet ook wel wie jullie bedoelen. Heb zelf eigenlijk nooit problemen met hem, hij is wat stugger in de omgang, maar wel een heel kundig arts in mijn ogen. (misschien is mijn ervaring anders omdat ik sportpaarden heb, dat lijkt uit te maken als ik jullie reacties hierboven lees....)

Je kunt idd gewoon om een arts vragen als je die liever hebt. Als dat uitkomt doen ze daar niet moeilijk over

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:05

Ik ben ook klant in een kliniek met verschillende DA's. Ik heb er al verschillende gezien, heel kundig en bijzonder aardig allemaal. Laatst belde ik ergens voor en kreeg ik sr. aan de telefoon, die mij op verschillende momenten wel zo onbeschoft te woord stond, dat mijn mond echt openviel. Overigens had ik deze man nog nooit gezien of gesproken. De volgende dag heb ik naar de praktijk gebeld en heb ik het probleem beknopt uitgelegd aan de assistente. Jr., de zoon van belde mij een half uur later op. Aan hem heb ik toen uitgelegd wat er gebeurd was en heb ik gezegd, dat ik dit toch echt geen manier van doen vond. Hij is de zaak gaan natrekken en belde mij even later op. Hij bood zijn excuses aan en het zou niet meer gebeuren.
M.a.w.: jullie kunnen ook bellen of een afspraak maken met degene die het daar voor het zeggen heeft. Het lijkt mij sterk dat ze niet allang van deze problemen afweten... Waarom weglopen voor problemen als je ze ook in een goed gesprek (niet met de betreffende persoon) ter sprake kunt brengen en misschien wel kunt oplossen ? Als je e.e.a op een nette manier brengt, hoef je toch nergens bang voor te zijn... Veel succes.