Wanneer je met chaps rijdt; welk merk en waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welk merk chaps gebruiken jullie

Rectiligne
3 (7%)
Pikeur
7 (17%)
HH
5 (12%)
Global
6 (15%)
Decima
1 (2%)
Anders, nl.......
18 (45%)

Totaal aantal stemmen: 40


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Wanneer je met chaps rijdt; welk merk en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 15:47

Zoals hierboven al omschreven: met welk merk chaps rijden jullie en welke merken heb je gehad en wil absoluut nooit meer hebben en waarom?.
Ik heb zelf gladde zachtleren chaps van Rectiligne, waren niet zo gek duur trouwens maar het zijn **** dingen want ze zijn na iets meer dan een jaar veels te wijd geworden en zakken daardoor ontzettend af. In de zijkant zit een strook elastiek die ik al goed heb ingekort maar dit mocht ook niet baten. Ik wil dus, als dat al nog niet duidelijk was, nieuwe maar welke........ Iig geen suede. Ik ben vorige week bij zo'n hippodrama keten winkeltje geweest en daar hadden ze alleen suede en een soort gaithers die vreselijk lelijk waren Misselijk .
Laatst bijgewerkt door Caritas op 19-11-02 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:49

mijn keuze staat er niet bij: geen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:10

Ik heb Gaithers van Horselover, die van Petrie zijn dubbel zo duur en deze gaan nu al bijna een jaar mee, zonder problemen. Ik heb ze nog nooit gepoetst of iets dergelijks en ze zitten perfect.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:15

Ik heb die van Happy Valley, heel dun zwart suede met elastiek aan de achterkant. Dichtdoen gaat met een rits.
Ik vind ze ideaal, je voelt ze bijna niet, maar hebt toch extra grip en door het elastiek zitten ze heel fijn om je kuit. En geen gedoe meer met hooi in het klittenband.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:22

Ik heb minichaps van Global en ze waren niet echt duur. Ik ben er op zich wel tevreden over want ze zakken niet af enzo, ze worden ook niet wijder maar ze verkleuren heel erg. Ik heb ze in het zwart gekocht en binnen een paar maanden zijn ze antracietgrijs geworden. Dat vind ik wel jammer Scheve mond

Ik gebruikte ze over mijn bergschoenen en vond het lekkerder rijden/zitten dan alleen bergschoenen. Ik zat stabieler in mijn beugels met chaps Verward Ik gebruik ze nu niet veel meer omdat ik sinds kort Mountain Horse laarzen heb gekocht en die vind ik super zitten.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:24

Ik heb geen idee welk merk, maar ik gebruik chaps omdat ik ze lekkerder vind zitten als laarzen.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:42

Ik heb die van Harry Horse nu al bijna 4 jaar. De rist is wel kapot maar verder zijn het in gebruik normale chaps. Ik heb afgelopen zomer de minichaps van Mountain Horse gekocht alleen passen die neit goed over mijn bergschoenen heen. Rijden wel heel lekker, maar aantrekken is een stuk minder. Ook nog te weinig emegereden om echt wat te kunnen zeggen.
Ik rij met chaps omdat ik pijnlijke enkels en voeten in mijn leren rijlaarzen krijg. Die liggen dus in de auto op mijn wedstrijden te wachten. Over 3 maanden trek ik ze weer eens aan. Misschien toch eens goed passende kopen. Is ook een optie.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:45

Ik heb de chaps van mountain horse, alleen omdat dit een van de weinige modellen is die lang genoeg zijn. Ik heb nl vrij lange benen...
Op zich ben ik tevreden alleen lieten binnen 3 weken na aankoop al op 1 plaats stiksels los. Hiermee ben ik terug gegaan naar de ruitersportzaak en het is netjes voor me gerepareerd.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:01

Ik heb wel 3 jaar chaps van Kieffer gehad, enorm fijn, tot het laatste jaar dat ze wat minder werden. Prijs: F119,-

Sinds juni heb ik chaps van Tredstep, na 10 weken waren ze te wijd en zakten ze af, het elastiek begon los te laten, teruggegaan en na een goede service van Heja zijn ze gemaakt, 2 weken later raakt het elastiek wat onder je voet ligt kapot, dit moet ik ook nog laten maken. Ik vind dit enorme poedersuiker, en dit is een van de duurdere! E90,-

Als deze op zijn heb ik wel mooi gezien, Sjuimpje heeft ze ook, kosten wel wat maar ik hoop dat dat wat langer meegaat!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 17:24

Welk merk wil jij en heeft Sjuimpje nu dan? Ze zien mij er nl wel mooi en vooral praktisch en functioneel uit. Die dingen van mij waren weer een typisch staaltje goedkoop is duurkoop en ze waren toch iets van 130,- piek dus super goedkoop was dat ook weer niet.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:15

Ik heb chaps van kiefer zijn erg fijne dingen.Lijken op heel zacht leer maar dat is het niet.En je kan ze nog in de wasmachine wassen ook.Ideaal die dingen.Ik rij al jaren met chaps want leren laarzen vind ik te duur voor het recreatief rijden van mij.En rubber vind ik niks en zijn moeilijk te vinden voor die kuiten van mij hihi.

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:17

Ik heb kieffer chaps. Vind ze erg fijn zitten, zakken niet af, worden niet vaal ofzo en ze kunnen in de wasmachine dat is scheelt een hoop poetsen! 't zijn van die chaps met elastiek en boven nog een extra gespje met klitteband en onderaan nog een drukknoopje...zitten super! Haha!

Loontje typte net iets sneller Clown
Laatst bijgewerkt door Elzie op 19-11-02 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:17

Ik heb dezelfde als Cody, ook die van Happy Valley, alleen dan in het bruin Haha! Ik gebruik ze nu niet vaak meer, rij toch liever met leren laarzen, maar in de tijd dat ik ze zeer regelmatig gebruikte bevielen ze prima! Geen fratsen en franjes eraan, goede pasvorm en dat elastiek is echt ideaal! Wel mooi strak aansluiten, niet knellen, niet afzakken.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:44

Mountain horse, leren, schoenen en chaps. Geen franje of onzin. Sluiten perfect aan, zijn mooi soepel, staan erg netjes en zitten super!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:52

ik heb zwarte.
130 gulden van harry's horse.
van die rekbare.
heerlijk zitten ze en dan mijn sloeberschoenen eronder Tong uitsteken *LOL*

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:28

Ik weet nie van welk merk ik chaps heb, maar ik wil maar even zeggen dat ik er altijd mee rijd (behalve op wedstridje) en ik rijd daar ook het liefste mee, ik haat rijden met laarzen eomdat da zo onsoepel is en gew<oon chaps is vceeeeeeeeellllllllll leuker !

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:42

Ik heb een chaps van Global, heb ze gratis gekregen van mijn instructrice, want de rits was kapot en toen heeft mijn moeder er een nieuwe rits in gezet, nu heb ik er al heel veel mee gereden en ze rijden echt super ook vind ik Party!! Wat ik er wel jammer aan vind is dat ze verkleuren, maar ach... dat overleef ik wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:58

Ik heb chaps van pikeur.
Met 5 x horizontaal klitteband, dus zo vast te maken dat het altijd prettig zit.

Voorheen heb ik van alles gehad.
Vertikaal klitteband, met rits, met elastiek.
En alles was snel (binnen een half jaar) versleten, zakte af enz enz.

De pikeurs heb ik nu bijna 3 jaar en zijn nog harstikke goed.
Ik heb ze 1 x opnieuw door laten stikken omdat ik de draad op had gereden.
Maar de chap zelf is nog helemaal goed.
Hij is alleen verkleurd door het vele wassen in de wasmachine.
Want ook daar mogen deze chaps in Lachen

Deze, alleen heb ik ze in het donkerblauw.
En in duitsland of een stuk goedkoper, of ze zijn enorm in prijs gedaald. Nu dus E 60.95

Afbeelding
P.s leuke site http://www.reitshop.de/index.html

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:13

chaps van Pikeur, ze gaan al 5 jaar mee! en zijn intensief gebruikt. Ze zitten heerlijk en zakken nooit af. Het zijn denk ik dezelfde als de chaps waar Kawa het over heeft. Met 5 horizontale klitteband sluitingen. Inmiddels is het elastiek aan de onderkant door en ik heb al eens eerder een van de klittebandsluitingen even vast moeten stikken. Maar ze hebben hun geld zeker opgebracht!

Ik rij met chaps omdat ik mijn leren rijlaarzen niet lekker vind lopen. Dan hoef ik niet steeds van schoenen / laarzen te wisselen voor en na het rijden. Beetje gemakzucht dus. Maar vooral 's zomers vind ik het prettig rijden, als het warm is.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:28

Ik heb eerst chaps op maat en op wens laten maken door een paardensportzaak. Ik koos toen (ik was toen tien ofzo..) voor bruinrode chaps met drie klittebandjes. Heel erg praktisch, bleek achteraf, toen ik zwarte chaps had gekocht met één lang klitteband (omdat de oude chaps te klein waren geworden). Drie klittebandjes was echt veel praktischer.
Die zwarte chaps (merkloos, gewoon ook door een ruitersportzaak zelf gemaakt) werden op een gegeven moment veel te groot en ze zakten steeds af. Ontzettend vervelend.
Toen heb ik op Paard 2000 een paar nieuwe chaps gekocht, zwart met rits en 'ribbelelastiek' (zoals ik dat zelf noem). Ontzettend fijne chaps, maar die rits is niet handig! Ik ben voor het rijden altijd tien minuten aan het prutsen omdat ik die rits niet vast krijg en na die tien minuten heb je dan de afdruk van dat ritssluitingdingetje in je duim zitten van het harde trekken aan de rits...
Als ik nu nieuwe chaps zou kopen dan zou ik toch weer voor klitteband gaan...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:19

Die van Kiefer, ik gebruik ze alleen nooit(te lui om ze aan te doen).

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:48

Ik weet zo gauw niet meer welk merk, één van de goedkopere soorten, kleur bruin, suede.
Met metalen rits, dus niet plastic zoals ze ook hadden want ik dacht die gaan vast gauw kapot.
Verder bovenaan de rits vlakbij je knie een stukje met drukknoopje, maar bij mij gingen die drukknoopjes al gauw stuk. Scheve mond
Toch zijn de ritsen heel gebleven en er zit elastiek bij de kuit zodat het mooi aansluit en blijft zitten.
Ik blijf er bij het aan- en uitdoen wel op letten dat ik voorzichtig doe met die ritsen! Haha!
Heb de chaps nu zeker al een jaar en zitten nog steeds perfect. Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:10

chaps van global!
Waarom???? betaalbaar en wasbaar. En ik rijdt meestal met laarzen, dus kwaliteit hoeft niet extreem goed te zijn.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 08:37

Ik had zgn. ZAAIKAPPEN/BEENKAPPEN. Deze had ik ooit eens op de rommelmarkt gekocht. Zie het als een gladlederen chaps zonder rits of klittenband, die je gweoon van onderen om je been moet schuiven. Ik had ze netjes opgepoetst, maar droeg ze nooit meer. Totdat ik ergens in een museum kwam en daar hadden ze een soortgelijke uitvoering voor op de motor. Ik heb toen de mijne een keer laten zien, ze waren uit 1939, en van de bereden politie geweest. Ik heb ze dus maar aan het museum gegeven, oftwel ik heb altijd met museumstukken gereden Haha!

Verder hadi k een hekel aan chpas met klittenband, dat liet steeds los. Ook waren de meeste chaps te kort.
Toen kwam ik uiteindelijk ergens hele lange minichaps tegen (de meeste chaps zijn te kort voor m'n onderbenen, dan krijg ik de rand van zweetblad tegen de bovenkant van de chap). Deze hadden een rits, en elastiek achterin. Als ik ooit weer chaps moet kopen, dan worden het deze, ze gingen niet stuk, bevielen goed, zaten goed (alleen niet gescikt voor modderpoelen). Ik heb ze echt nog wel ergens liggen, maar zou niet weten waar, ik rij altijd met laarzen, dat is lekkerder.
Met chaps heb je toch dat het allemaal neit waterdicht is alsi k een keer door een plas moet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 08:51

Ik ben die ene die met Decima rijdt,
ze lubberen niet uit en zitten voor chaps redelijk hoog.