Schoonmaker propgaten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 19:37

Hoihoi!!!
Ik heb even een vraagje. Hoe maak je propgaten schoon???? (ze heten toch propgaten? Of kalkoengaten?????) Is daar een speciaal borsteltje voor ofzo? Want er zit nu allemaal zand in, maar ik weet eigelijk niet hoe dat er weer uit moet. Wil iemand het me even vertellen?

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 19:49

Er is idd een speciaal dingetje voor, met aan een kant een pennetje om het grove spul eruit te halen en aan de andere kant een rond staalborsteltje om de gaten goed schoon te maken. Erg handig, wel belachelijk duur vind ik, en als je hem een tijdje gebruikt gaat het staalborsteltje in elkaar zitten, zodat hij minder goed werkt.
Help Frusty , is er iemand die dit in gewoon nederlands kan vertalen of evt foto inscannen. Hij staat ook in de horseloverbijlage bij de hoefslag van vandaag, maar als ik iets inscan wordt het altijd zo belachelijk GROOT.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 19:54

Hoe duur is dat dingetje dan?

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 20:57

Hij kost f 16,95. Geen vermogen, maar het ziet er ook uit als niets, toch is hij er handig
[img]../upload/156/lwf0.jpg[/img]

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 21:31

Bedankt voor de moeite!!! Die ga ik dan ook maar kopen!!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 23:37

Ik doe het met een grote spijker en daarna met een tap, die je in kunt klappen.(staat vast wel op de Divoza-site)
Dan stop ik er vaseline watjes in en klaar is Kees.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 08:18

jaaa ik doe het ook zo eerst met achterkant avn de hoevenkrabben het ergste vies uit de stiftgaten en dan met die tap ideaal maar dat doe ik pas op wedstrijd omdat ze zo handig/snel werken en dan meteen de stift erin.
Ik heb het ook met die stoppers geprobeerd en met watten erin of ik kreeg ze er niet uit of hij was ze al weer kwijt *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 09:23

inderdaad. ik heb altijd dat mijn watjes er niet meer uit gaan! en dan sta ik allemaal te frutten! en toch maak ik de watten heel vet met slaolie. wie heeft er een andere tip??

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 10:25

ik gebruik de tap alleen de dag ven te voren, thuis. Op westrijd is hij te onrustig en als je de tap er niet recht in hebt, draai je er zo een nieuwe schroefdraad bij, waardoor je kalkoenen er gewoon uitvallen. Ook is een grote angst van mij, dat hij zijn been om de een of andere reden (en dat kunnen er bij mijn paard veel zijn) neerzet, terwijl de tap er nog inzit, en zie dan al weer gebroken benen ed voor me Boos! Voor mij dus alleen de tap als hij nodig is en dan thuis, waar niet zoveel te zien is.
Misschien gewoon een fobietje van mij hoor Haha!
O ja, Barndo, je hebt wel een tap nodig hoor, want als er een klein steentje in het gar zit wat de schroefdraad vernield heeft, moet je hem voorzichtig opnieuw tappen.
_________________
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-06-16 17:08 ]</font>

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 20:08

Moet je even op de divozasite zoeken naar een 'hoeftapkrukje' zit direct een sleuteltje aan waarmee je ze vast kunt draaien, perfect apparaatje!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-01 20:33

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb van die rubberen dopjes gekocht om erin te doen, maar hier lees ik allemaal dat die dopjes er niet goed meer uitwillen. Nouja, dan maak ik het op de wedstrijd wel weer schoon, en dan draai ik gewoon die kalkloenen erin!!

renata
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:52

Volgens mij heb ik een goedkope oplossing voor dit probleem. Ik doe het zelf op de volgende manier: met een heel klein dun schroevedraaiertje haal ik het ergste vuil uit de kalkoengaten en dan..... pak ik de plantenspuit!!!!! en spuit het gat schoon!!
Probleem opgelost